نویسنده: deleted account
// سه شنبه, ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۸

احتمالا اپیک گیمز در آینده روی بازی‌ های واقعیت مجازی تمرکز خواهد کرد

کمپانی اپیک گیمز مدتی است دیگر سراغ بازی‌های تک نفره داستانی نمی‌رود و قصد دارد بر روی بازی‌های کوچک کار کند؛ اما این موضوع دلیلی برای عدم عرضه بازی‌ های واقعیت مجازی محسوب نمی‌شود. احتمالا این کمپانی در آینده تمرکز خود را روی ساخت بازی برای این فناوری خواهد گذاشت.

هرچند اپیک گیمز (Epic Games) مدتی است در خفا کار می‌کند و خبری از بازی‌های بزرگی از سوی این کمپانی شنیده نمی‌شود، اما مدیر عامل آن دیدگاه‌هایی دارد که این موضوع را تا حدی توجیه می‌کند. به عقیده تیم سویینی، مدیر عامل اپیک‌ گیمز، تجارت فعلی بازی‌های ویدیویی نیاز به تغییری اساسی دارد.

تیم سویینی گفت که تیم آن‌ها در اپیک گیمز فعلا قصد دارد بر روی بازی‌های کوچک و رایگان کار کند. اما این موضوع دلیل مستندی بر عدم عرضه بازی برای واقعیت مجازی محسوب نمی‌شود. تامی جیکوب از اپیک گیمز نیز گفت که بازی سبک شوتر علمی-تخیلیِ Bullet Train (که یک دموی واقعیت مجازی محسوب می‌شود و فقط برخی کاربران موفق به تجربه آن شده‌اند) به جای آنکه فقط یک دموی تکنیکی باقی بماند، باید توانایی‌های پنهان کمپانی اپیک گیمز را هم به رخ بکشد.

جیکوب در گفت‌و‌گو با سایت پالیگان گفت که در کمپانی اپیک گیمز، ارائه سرورهای مناسب و بدون مشکل برای بازی Bullet Train هدفی اساسی بوده و هست. اگر چه این کمپانی هنوز رسما از کار بر روی یک بازیِ کاملِ [و نه دمو] واقعیت مجازی صحبتی نکرده است، اما موفقیتی که بازی Bullet Train در زمینه واقعیت مجازی به دست آورد، می‌تواند اپیک گیمز را مجاب کند که این اثر را به یک بازی کامل تبدیل کرده و آن را بیش از پیش توسعه دهد. جیکوب در این‌مورد گفت:

به عقیده من بین اعضای تیم سازنده بازی در کمپانی اپیک گیمز دلیل روشنی برای ساخت یک بازی واقعیت مجازی وجود دارد [و رفتن این کمپانی به سوی واقعیت مجازی، اصلا چیز تعجب‌بر‌انگیزی تلقی نمی‌شود.]

او از بازی Bullet Train به عنوان یک مثال بارز برای به رخ کشیدن توانایی اپیک گیمز در حوزه واقعیت مجازی نام برد. برخی از طراحان کمپانی اپیک گیمز گفته‌اند که عملکرد اولیه این بازی (به عنوان یک دمو) بیشتر برای استفاده داخلی و سنجش توانایی تیم اپیک گیمز بوده است. نیک دونالدسون، یکی از طراحانِ شاغل در این کمپانی، در این‌ مورد گفته است:

[یقینا] شما تمایلی به دیدن بازی [Bullet Train] در آینده نخواهید داشت.

کسانی که نسخه واقعیت مجازی بازی Bullet Train را تجربه کرده‌اند، درمورد ویژگی‌های مختلف بازی صحبت‌های زیادی را مطرح می‌کنند.  به عقیده بسیاری از آن‌ها، اینکه یک کمپانی بازی را برای واقعیت مجازی عرضه کند، می‌تواند بسیار خوب و مفید باشد. به نظر می‌رسد اپیک گیمز هم قصد دارد کم‌کم به طور جدی بر روی بازی مذکور کار کند و آن را به عنوان یک بازی کامل و بی‌نقص برای واقعیت مجازی عرضه نماید.

جیکوب در گفت‌و‌گو با سایت پالگان گفت:

به عقیده من کمپانی اپیک گیمز برنامه‌های ویژه‌ای برای عرضه بازی بر روی واقعیت مجازی دارد. «هنوز» در اپیک گیمز، بازی‌های کاملی برای واقعیت مجازی در دست توسعه نیستند، با این حال [اپیک گیمز در خصوص این موضوع تصمیمِ قطعی نگرفته است و] درمورد اینکه چه موقع قرار است یک بازی کاملِ واقعیت مجازی ببینیم، هنوز محتاط است.

کمپانی اپیک گیمز واقعیت مجازی را فقط به توسعه بازی محدود نکرده است. به گفته منابع آگاه، این کمپانی برنامه‌هایی هم برای ادیتور Unreal Engine VR دارد؛ این موتورِ‌ بازی‌سازی، توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد تا برای واقعیت مجازی، بازی بسازند.

این که جیکوب می‌گوید در این لحظه بازی‌ای در دست توسعه نیست، می‌تواند به معنای این باشد که «شاید» در آینده شاهد عرضه بازی‌های واقعیت مجازی بیشتری از سوی اپیک گیمز باشیم. بازی Bullet Train  تنها دموی منتشر شده برای واقعیت مجازی محسوب نمی‌شود؛ اپیک گیمز بازی جذابی همچون Showdown را نیز در کارنامه خود دارد که نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است.

منبع:‌ Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده