نویسنده: عارف حسین پور
// پنجشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۶

بررسی بازی Battleborn از دید وبسایت های معتبر دنیا

بازی تیراندازی اول‌ شخص Battleborn به تازگی منتشر شده و حالا می‌خواهیم ببینیم وبسایت‌های مطرح دنیا چه نظری درباره این بازی دارند. با زومجی و مهمترین امتیازات Battleborn همراه باشید.

Battleborn یک بازی تیراندازی اول‌شخص از استودیوی گیرباکس است. این بازی بسیاری از المان‌های سبک میدان نبرد چندنفره آنلاین (MOBA) را در خود جای داده و حتی از سوی سازندگانش «تیراندازی هیرویی» خطاب می‌شود. برخلاف اکثر شوترهای اول‌شخص، ماموریت‌های و حالت‌های مختلف در Battleborn با الگوبرداری دقیق از بازی‌های ژانر MOBA طراحی شده‌اند. برای مثال در بازی شاهد وجود سیستم ترازگیری و ارتقای مهارت‌ها هستیم، اما این ارتقاها فقط در جریان یک مسابقه تاثیر دارند و با شروع رقابت بعدی از بین می‌روند.

۲۵ شخصیت قابل بازی در Battleborn حضور دارند که هر کدام‌شان دارای سلاح‌ها و قدرت‌های مخصوص به خود هستند. مثلا «راث» یک مبارز حرفه‌ای است که در نبردهای نزدیک مهارت دارد و از شمشیر کاتانا به عنوان سلاح اصلی‌اش بهره می‌برد؛ یا «ثورن» جنگجویی است که از کمان استفاده می‌کند و به همین دلیل در مبارزه از فاصله دور عملکرد خوبی را به نمایش می‌گذارد. شخصیت‌های بازی علاوه بر اسلحه‌ها و مهارت‌هایشان می‌توانند جادوهای مختلف را نیز برای نابود کردن دشمنان بکار بگیرند یا از قدرت‌های ویژه استفاده کنند که در این حالت دوربین بازی به سوم‌شخص تغییر پیدا می‌کند.

با اینکه برای تجربه Battleborn نیاز به اتصال دائمی اینترنت دارید، اما بازی علاوه بر حالت چندنفره دارای یک بخش داستانی نیز هست که می‌توانید به تنهایی یا با همکاری چهار بازیکن دیگر (به صورت Co-Op) به انجام برسانید.

در ادامه با بررسی بازی Battleborn از نگاه وبسایت‌های معتبر دنیا همراه باشید.

Battleborn

  • سازنده: گیرباکس سافت‌ور
  • ناشر: توکی گیمز
  • سبک: تیراندازی اول‌شخص
  • پلتفرم: رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان
  • تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت (۳ می)

Battleborn-2

گیم اسپات: ۷/۱۰

پررنگ‌ترین جنبه Battleborn حس و حال ویژه آن است که به کارتون‌های صبح شنبه شباهت دارد؛ اما به جز این لحن استوار و نافذ، بازی مجموعه‌ای از ایده‌های مختلف است که مثل یک پارچه چهل‌تکه، به زحمت کنار هم قرار گرفته‌اند و بدون اینکه چیز زیادی به تجربه بازی اضافه کنند، برای جلب توجه بیشتر با یکدیگر رقابت می‌کنند. مبارزات بازی پرجنب و جوش هستند، ولی اغلب تکراری و سطحی به نظر می‌رسند. سیستم ارتقا حین مسابقه، در بخش کمپین بازی عالی عمل می‌کند، اما در قسمت چندنفره با ایراداتی همراه است. تعداد و تنوع هیروها، به مدت بازی می‌افزاید، با این حال Battleborn از کمبود محتوا رنج می‌برد.

آی جی ان: ۷.۱/۱۰

شخصیت‌های Battleborn فوق‌العاده هستند. من از کشف جزییات شخصیت‌هایی مثل «مارکیز» که یک تک‌تیرانداز استیم‌پانکی است یا «مایکو» که نقش امدادگری دارد لذت بردم و هر زمان که بازی می‌کنم تمام تمرکزم را روی دسترسی به قهرمانان بیشتر می‌گذارم. با این حال داستان جالبی برای این شخصیت‌ها وجود ندارد و کمبود مراحل و حالت‌های چندنفره جذاب، من را به دنبال کردن روند آرام آزادسازی شخصیت‌ها وا می‌دارد. من به کمپین بازی که تکراری و خسته‌کننده به نظر نمی‌رسد باز می‌گردم؛ ضمن اینکه دو سوم از حالت‌های بخش چندنفره برایم جذاب هستند، اما حس می‌کنم Battleborn جای زیادی برای پیشرفت دارد.

دیجیتال اسپای: ۳.۵/۵

ایراد گرفتن از Battleborn کار سختی نیست، اما نباید این حقیقت را نادیده بگیریم که انجام این بازی می‌تواند لذت‌بخش باشد. این بازی تنوع و حس ارتقای قدرت‌ها را به همراه هیجان یک بازی خوب در سبک MOBA به شما ارائه می‌کند و همان تیراندازی‌های اکشن و دیوانه‌واری را که طرفداران مجموعه Borderlands می‌شناسند و به آن علاقه دارند، به نمایش می‌گذارد. بیشتر ایرادات این بازی قابل برطرف شدن هستند، اما اگر گیرباکس می‌خواهد Battleborn را به یک بازی بادوام تبدیل کند، باید به فکر رفع مشکلات و اضافه کردن محتواهای بیشتر به بازی باشد.

گیم رولوشن: ۴.۵/۵

تجربه گیرباکس با Borderlands به وضوح در Battleborn به نمایش گذاشته می‌شود. این بازی یک داستان اپیزودیک مضحک و گروهی از شخصیت‌های جذاب را با ویژگی‌های رقابتی ژانر محبوب MOBA ترکیب می‌کند. اگرچه بخش‌های تک‌نفره و چندنفره بازی در حال حاضر محتواهای محدودی را ارائه می‌کنند، اما به قدر کافی قدرتمند هستند که بتوانند بازیکن‌ها را در بازی نگه دارند تا گیرباکس به انتشار آپدیت‌های زودبه‌زود بپردازد. Battleborn به راحتی می‌توانست به یک کپی بی‌ارزش از Borderlands یا یک بازی معمولی در سبک MOBA تبدیل شود، ولی این بازی هویت خودش را دارد و زمینه استواری را برای محتواهایی که در آینده خواهند آمد ساخته است.

گیمز بیت: ۷۰/۱۰۰

با وجود مشکلاتی که با بازی داشتم، بیشتر از چیزی که فکرش را می‌کردم از Battleborn لذت بردم. این لذت زمان زیادی طول نکشید، اما با پیدا کردن چند شخصیت که سبک بازی‌شان را دوست داشتم، مدت بیشتری را با بازی مشغول شدم. من به اندازه کافی در مسابقات جذاب بازی شرکت کردم تا بتوانم پتانسیل واقعی آن را ببینم. در بازاری که پر از بازی‌های جایگزینِ بهتر است، فکر نمی‌کنم Battleborn بتواند پیروز نبرد باشد.

Meta-Score-77

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده