نویسنده: محسن بیگی نیا
// پنجشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۸

ساخت بازی Disney Infinity متوقف و استودیوی سازنده آن تعطیل شد

شرکت دیزنی پس از چند سال حضور در صنعت بازی تصمیم گرفت تا ضمن متوقف کردن ساخت بازی Disney Infinity و تعطیل کردن استودیوی آوالانچ به کار خودش به عنوان یک سازنده و ناشر بازی‌های ویدئویی پایان دهد. با زومجی همراه باشید.

بازی اسباب بازی محورِ Disney Infinity دیگر ساخته نخواهد شد. شرکت دیزنی، غول دنیای سرگرمی، در طول گزارش مالی خود اعلام کرد که عرضه‌ی بازی‌های خودش روی کنسول‌ها را کاملاً متوقف کرده است. به عنوان بخشی از این گزارش، آنها هزینه‌ی ۱۴۷ میلیون دلاری را متحمل شده‌اند. به‌استناد بن فریتز از وال استریت ژورنال، این «پایان کار دیزنی به عنوان یک ناشر بازی‌های ویدئویی است». بعلاوه به گفته‌ی فریتز، استودیوی آوالانچ سافتور، توسعه دهنده‌ی اصلی Disney Infinity، بسته خواهد شد و حدود ۳۰۰ نیروی این استودیو کار خودشان را از دست خواهند داد.

در کنار لغو شدن ساخت «Disney Infinity»، دیزنی استودیوی آوالانچ در شهر یوتا را نیز خواهد بست. نزدیک به ۳۰۰ شغل کم خواهد شد.

باید منتظر ماند و دید که آیا هیچ یک از استودیوهای دیگری که در ساخت Disney Infinity مشارکت داشتند، مانند استودیوی نینجا تئوری، از توقف ساخت این بازی متأثر خواهند شد یا خیر. در صورت بدست آمدن جزئیات بیشتر در این زمینه ما آنها را با شما در میان خواهیم گذاشت.

آخرین بازی ساخته شده از سری Disney Infinity بازی Disney Infinity 3.0 بود که در سال ۲۰۱۵ برای کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی عرضه شد. در ماه مارس امسال، دیزنی اعلام کرد که نسخه‌ی چهارم این باز را در سال جاری عرضه نخواهد کرد و به جای آن با Disney Infinity 3.0 مانند یک پلتفرم که دائماً بروز رسانی می‌شود برخورد خواهد کرد. حال به نظر می‌رسد که این راه حل نیز دیگر مطرح نخواهد بود.

در ماه مارس امسال نیز شرکت دیزنی اینتراکتیو اعلام کرد در نمایشگاه E3 2016 حضور پیدا نخواهد کرد، اما دلیل آن را توضیح نداد. دو مجموعه بازی جدید برای Disney Infinity  که بر اساس Alice Through the Looking Glass و Finding Dory هستند، در ماه ژوئن عرضه خواهند شد. هرچند، به نظر می‌رسد که این دو مجموعه آخرین مجموعه‌هایی هستند که برای بازی عرضه خواهند شد.

Disney Infinity: Toy Box 2.0

در بیانیه‌ای که جیمی پیتارو، رئیس محصولات مصرفی و رسانه‌های سرگرم کننده‌ی دیزنی، برای سایت گیم‌استاپ فرستاده، توضیحات بیشتری در خصوص علت لغو شدن ساخت Disney infinity ارائه شده است. او گفت:

بعد از یک ارزیابی کامل، ما رویکرد خودمان در خصوص کنسول گیمینگ را تغییر دادیم و [تجارت ما] صرفاً به مدل مجوز محور انتقال خواهد یافت. این انتقال در راهبرد ما به معنی متوقف شدن ساخت Disney Infinity  خواهد بود چرا که عدم رشد در تجارت حیات بخشی به اسباب بازی‌ها و همچنین هزینه‌های بالای ساخت [بازی‌ها] به یک مدل تجارت چالش برانگیز [برای ما] تبدیل شده است. این بدان معناست که ما استودیوی داخلی آوالانچ را که کار ساخت بازی را به عهده داشت تعطیل خواهیم کرد. با توجه به کیفیت ساخت بازی Disney Infinity و طرفداران متعدد و پرشورش، اتخاذ این تصمیم سخت بود و بدون فکر انجام نگرفته است.

البته کار ساخت بازی‌های ویدئویی بر اساس دارائی‌های دیزنی ادامه خواهد یافت، اما دیگر خود دیزنی آنها را منتشر نخواهد کرد. کمپانی الکترونیک آرتز مشغول ساخت چندین بازی Star Wars است، از جمله چندین دنباله برای سری Battlefront که گزارش شده در حال ساخت هستند و همینطور یک بازی سوم شخص که توسطه استودیوی ریسپاون، سازنده‌ی بازی Titanfall، ساخته می‌شود. بعلاوه استودیوهای «ویسرال گیمز»، توسعه دهنده‌ی بازی Dead Space، و «موتیو»، استودیوی جدید الکترونیک آرتز نیز روی پروژه‌های Star Wars مشغول کار هستند. جان بلک‌برن، معاون ارشد Disney Infinity، بیانیه‌ای را در خصوص متوقف شدن ساخت این بازی روی وب سایت رسمی بازی قرار داده است. شما می‌توانید بیانیه‌ی کامل وی را در ادامه بخوانید:

احتمالاً شما تا الان خبر مربوط به تصمیم گیری دشوار ما در خصوص پایان دادن به ساخت Disney Infinity را شنیده‌اید. بازی Disney Infinity از ابتدا برای شما، طرفداران ما، ساخته شده بود و من می‌خواستم لحظاتی را برای تشکر کردن از شما اختصاص دهم؛ آن هم نه تنها بخاطر پشتیبانی شما از ما در این سال‌ها بلکه به خاطر ایجاد یک جامعه‌ی کاربری که Disney Infinity را به چیزی بیشتر از یک بازی تبدیل کرده بود.

هدف ما برای بازی Disney Infinity این بود که به بهترین داستان سرایی‌های دیزنی در خانه‌های سرتاسر دنیا زندگی ببخشیم و با حمایت شما این کار انجام شد. ما امیدواریم که شما به همان اندازه‌ای که ما از ساخت این بازی‌ها لذت بردیم از بازی کردنشان لذت برده باشید.

خب، حالا قدم بعدی برای Disney Infinity چه خواهد بود؟ ما دو عرضه‌ی نهایی دیگر در خرده فروشی‌ها خواهیم داشت، از جمله سه کاراکتر جدید از Alice Through the Looking Glass که در ادامه‌ی این ماه عرضه خواهند شد و مجموعه‌ی قابل بازی Finding Dory که در ماه ژوئن عرضه خواهد شد. به‌علاوه ما به فصل جدیدی از داستان خودمان وارد می‌شویم، من قصد دارم از همه‌ی افرادی که در محقق کردن Disney Infinity به ما کمک کردند تشکر کنم؛ بخصوص تیم‌های توسعه دهنده و نشر دیزنی مستقر در گلندیل، شرکای توسعه دهنده‌ی خارجی ما و همچنین تیم خارق العاده‌ی آوالانچ به دلیل فداکاری خستگی ناپذیرشان در ارتباط با این پروژه.

اما بیشتر از همه من می‌خواهم مجدداً از شما بخاطر تبدیل کردن Disney Infinity به بخشی از زندگی خودتان و حضور در جمع طرفداران این مجموعه تشکر کنم.

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده