نویسنده: آرش رستمی
// جمعه, ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۱

شایعه: پلی‌استیشن 4.5 و نینتندو NX در TGS 2016 حاضر خواهند بود

احتمال دارد که سونی و نینتندو در نمایشگاه امسال گیم توکیو (TGS 2016) برنامه‌هایی برای رونمایی از کنسول‌های پلی‌استیشن 4.5 و نینتندو NX داشته باشند. با زومجی همراه باشید.

وب‌سایت وی‌آر ورلد (VRWorld) اخیراً گزارشی را منتشر کرده که بنا به آن Nintendo NX، کنسول بعدی نینتندو، قرار است در نمایشگاه گیم توکیو ۲۰۱۶ رسما رونمایی شود. این گزارش همچنین ادعا می‌کند که نسخه‌ی جدید پلی‌استیشن 4 (موسوم به نئو، PlayStation 4.5 و PlayStation 4K) در این رویداد برای اولین‌بار «به معرض نمایش» گذاشته خواهد شد. با این حساب، کنسول جدید سونی احتمالاً در E3 2016 رونمایی می‌شود و سپس در TGS 2016 امکان تجربه کردن آن برای شرکت‌کنندگان فراهم خواهد شد. نمایشگاه گیم توکیو همان رویدادی بود که در سال گذشته، سونی نام واقعی هدست واقعیت مجازی‌اش، پلی‌استیشن VR، را رسما طی برگزاری آن اعلام کرد.

گزارش وی‌آر ورلد تأیید می‌کند که پلی‌استیشن 4.5 نسبت به کنسول قبلی از پردازنده‌ی گرافیکی و حافظه‌ی رمی با فرکانس کاری بالاتر بهره می‌برد؛ ضمن اینکه هفته‌های پایانی سال ۲۰۱۶ را به‌عنوان زمان عرضه‌ی پلی‌استیشن 4.5 اعلام کرده است؛ یعنی مدتی پس از آنکه هدست پلی‌استیشن VR به بازارها راه پیدا می‌کند.

نینتندو NX قرار است در ماه مارس ۲۰۱۷ (اسفندماه ۹۵-فروردین ۹۶) روانه‌ی بازارها شود. نینتندو پیش‌تر عنوان کرده که قصد ندارد در نمایشگاه E3 2016 از این محصول رونمایی کند. در این میان، علاوه بر نسخه‌ی بعدی پلی‌استیشن 4 شایعاتی هم در مورد مدل جدید ایکس‌باکس وان بر سر زبان‌ها است که بنا به یکی از آن‌ها، کنسول بعدی مایکروسافت در سال ۲۰۱۷ و با قدرتی بیش‌تر از پلی‌استیشن 4.5 عرضه خواهد شد.

نمایشگاه امسال گیم توکیو از ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریورماه) آغاز می‌شود و تا ۱۸ سپتامبر (۲۸ شهریور) ادامه خواهد داشت.

منبع: Gamepur


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده