// پنجشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۳

بلیزارد با متقلبان بازی Overwatch برخورد می‌کند

به نظر می‌رسد بلیزارد قدم‌های مناسبی برای برخورد با متقلبان آخرین بازی خود، Overwatch،‌ برداشته؛ چرا که این شرکت قول اخراج همیشگی این افراد را از بازی چندنفره‌ی جدیدش داده است. با زومجی در ادامه همراه باشید.

فاز آزمایشی Overwatch به پایان رسیده و کمپین تبلیغاتی این بازی، که با معرفی کامیک‌ها و انیمیشن‌های آن همراه شده، با قدرت بیشتری به کارش ادامه می‌دهد. اکنون استفانی جانسون، مدیر انجمن‌های بلیزارد، در انجمن‌های رسمی Overwatch بیانیه‌ای را منتشر کرده است. وی اعلام کرده افرادی که قصد هک یا تقلب در این بازی را دارند، از سوی شرکت مجازات خواهند شد. به‌گفته‌ی وی، بازیکنانی که در نسخه‌ی آزمایشی اورواچ تقلب کرده‌اند و این اقدام آن‌ها محرز شده، به صورت دائمی از بازی اخراج شده‌اند. همچنین گزینه‌ی جدیدی به بازی افزوده خواهد شد که با آن می‌توان اسامی گیمرهایی را که رفتار مشکوکی دارند گزارش داد.

بلیزارد اشاره کرده که ممکن است موضوع «بسته شدن حساب‌های کاربری به دلیل تقلب کردن یا استفاده از نرم‌افزارهای غیرمجاز» از دید اذهان عمومی تا حدی ناراحت‌کننده باشد؛ ولی با این حال، این شرکت به‌طور مداوم بر رفتار بازیکنان مشکوک نظارت خواهد داشت. همچنین بلیزارد به این موضوع بسنده نکرده و از گیمرها به عنوان یک «اهرم کمکی» استفاده خواهد کرد. بلیزارد از بازیکنان خواسته تا برای رسوا کردن افراد خطاکار، تمام گزارش‌های‌شان را به‌همراه مدارک مربوطه به آدرس ایمیل hacks [AT] blizzard.com ارسال کنند. مجازات افرادی که در این مورد خطاکار شناخته شوند، چیزی جز محرومیت دائمی نخواهد بود.

اقدام فوق را می‌توان پاسخی صریح به نگرانی بازیکنان دانست؛ نگرانی نسبت به تقلب‌های آشکاری که طی مسابقات نسخه‌ی آزمایشی صورت گرفته‌اند. درواقع نقطه‌ی آغاز این بحث‌ها را می‌توان انتشار مجموعه‌ای از ویدیوها و تصاویر متحرک در انجمن‌های وب‌سایت نئوگف (NeoGAF) دانست. مسئولان Blizzard اشاره کرده‌اند که مدارک ویدیویی بسیار مفید و کارساز هستند؛ ولی تنها با استناد به آن‌ها نمی‌توان دسترسی بازیکنی را قطع کرد. یکی از دلایل اعتماد نکردن شرکت به برخی از ویدیوها این است که KillCam (ویدیویی که به گیمرها نشان داده می‌شود و آن‌ها را در جریان نحوه‌ی کشته شدن‌شان قرار می‌دهد) و حتی بخش تماشاگران (Spectator) گاهی نمی‌توانند اتفاقات درون بازی را به‌طور کامل بازسازی و بازگو کنند و ممکن است باگ‌های غیر منتظره‌ای داشته باشند که باعث شود بازیکنان بی‌گناه هم خطاکار جلوه داده شوند.

برای راحتی بیشتر بازیکنان در گزارش دادن تقلب، در نسخه‌ی نهایی Overwatch گزینه‌ای به فهرست رویدادهای قابل گزارش افزوده خواهد شد. همچنین انتظار می‌رود که بازی از یک نرم‌افزار اختصاصی و قدرتمند «ضد‌تقلب» استفاده کند که البته در این صورت طبیعی است که بلیزارد به انتشار اطلاعات در مورد آن علاقه‌ای نشان ندهد.

بازی Overwatch در تاریخ ۴ خرداد برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی ویندوزی منتشر خواهد شد.

منبع: PCGamesN


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده