نویسنده: deleted account
// دوشنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۸

مایکروسافت هنوز برنامه‌ای برای آوردن نسخه کامل بازی Halo 5 به پی سی ندارد

به نظر می‌رسد استودیو 343 اینداستریز، توسعه دهنده مایکروسافت، قصد دارد بر سماجت خود مبنی بر عدم عرضه بازی Halo 5 برای پی سی ادامه دهد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

مایکروسافت اوایل این هفته بود که اعلام کرد قرار است بخش Forge بازی Halo 5: Guardians بطور رایگان برای ویندوز 10 عرضه شود. گرچه مدتی بعد از آن، استودیو 343 گفت که این موضوع «نقطه آغازی» برای نسخه پی سی Halo 5 خواهد بود، اما به نظر می‌رسد این گفته به معنی عرضه نسخه کامل بازی برای این پلتفرم نیست.

استودیو 343 در پست اخیر خود با تاکید بر عدم عرضه نسخه کامل بازی Halo 5 برای پی سی گفت:

همانطور که قبلا اعلام کرده‌ایم، ما هیچ گونه برنامه‌ای برای عرضه بازی Halo 5: Guardians بر روی ویندوز 10 نداریم. [در میان مجموعه هِیلو] ما هم‌اکنون تمام تمرکز خود را روی ساخت بازی Halo Wars 2 برای ویندوز 10 و ایکس‌باکس وان گذاشته‌ایم. انتشار بخش Forge بازی Halo 5: Guardians برای ویندوز 10 به‌صورت رایگان، فرصت‌های بی‌پایانی را برای ساخت و اجرای محتویات بخش چندنفره Halo 5  در اختیار جامعه پی‌سی‌بازان قرار خواهد داد. به علاوه بازیکنان می‌توانند ساخته‌های خود را با دیگر گیمرهای کنسول ایکس‌باکس وان به اشتراک بگذارند. ویندوز 10 هنوز بر هدف خود مبنی بر به جلو راندن مجموعه هیلو  پای‌بند است.

بازی Halo Wars 2 هم‌اکنون توسط کریِیتیو اِسَمبلِی، توسعه‌دهنده بازی Total War، در دست توسعه است و برای عرضه در پاییز امسال برنامه‌ریزی شده است.

در قسمت دیگری از گفته‌های استودیو 343 اینداستریز در پستِ منتشر شده، این استودیو گفت که هم‌اکنون قابلیت بازی بین پلتفرمی (Cross - Play) برای حالت فورج (Forge) بازی Halo 5 بین پی‌سی و ایکس‌باکس وان پشتیبانی نمی‌شود؛ اگرچه محتویات ساخته شده توسط ابزار فورج بر روی نسخه پی سی، قابلیت اشتراک گذاری در ایکس‌باکس وان را دارند. به‌علاوه، نقشه‌ها و مادهایی که در نسخه ایکس‌باکس وان ساخته شده‌اند نیز قابلیت اشتراک گذاری در نسخه پی سی را دارند.

همانطور هم که قبلا تایید شده بود، بخش فورج نسخه پی سی بازی Halo 5، از برخی بازی‌های سفارشی پشتیبانی خواهد کرد؛ بنابراین، کسانی که با این ابزار کار می‌کنند، می‌توانند از نقشه‌های موجود در آن بازی‌ها، برای ساخت نقشه‌های جدید استفاده لازم را ببرند. بازیکنان می‌توانند دوستان خود در شبکه ایکس‌باکس لایو را برای بازی دعوت کنند، اما نکته مهم این است که فعلا این بخش از MatchMaking پشتیبانی نخواهد کرد.

343 اینداستریز در ادامه پستِ خود، اطلاعات جدیدی را از دو بسته الحاقی جدید بازی Halo 5 که با نام‌های Hog Wild و Warzone Firefight شناخته می‌شوند، منتشر کرد. طبق گفته این استودیو، تغییراتی در زمان عرضه این دو بسته الحاقی ایجاد شده است:

ما اخیرا در برنامه‌ریزی برای انتشار محتویات دانلودیِ بازی Halo 5 تغییراتی را اعمال کرده‌ایم. این تغییرات به‌طور عمده بر آیتم‌هایی که قرار است در بسته الحاقی Hog Wild برای بازی منتشر شوند، اعمال شده‌اند؛ برای اعمال تغییرات نهایی بر روی این آیتم‌ها به کمی وقت بیشتر نیاز داریم.

به علتِ همین کمبود وقت، حتی «بسیاری از» محتویات موجود در بسته الحاقی Hog Wild به بسته الحاقی دوم منتقل شده‌اند. بسته الحاقی دوم - که Warzone Firefight نام دارد - برای انتشار در اواخر ماه ژوئن (اوایل تا اواسط تیرماه) برنامه‌ریزی شده است.

استودیو 343 اینداستریز در ادامه گفت:

بسته الحاقی Warzone Firefight شامل حالت PvE (مخفف Player Versus Environment به معنای بازیکن در برابر محیط) به همراه تنوع بالایی از نقشه‌ها خواهد بود. به‌روز‌رسانی‌ها و ویژگی‌های جدید Halo 5 [شاملِ] بسته‌های الحاقی و نقشه‌های Arena، مجموعه‌ای از بروزرسانی‌های بخش فورج، Rewهای جدید و موارد دیگر می‌شوند.

تا به این لحظه، بسته الحاقی Warzone Firefight بزرگترین بسته‌ الحاقیِ منتشر شده برای Halo 5 محسوب می‌شود. انتظار می‌رود در هفته جاری، جزئیات بیشتری ار این بسته الحاقی منتشر شود. استودیو 343 بخشی را نیز ایجاد کرده که در آن، تعدادی از Reqهای بازی که قرار است در آینده اضافه شوند، نشان داده شده است. از میان Reqهای موجود در این بخش می‌توان به Sword Needler Warthog اشاره کرد. در ادامه می‌توانید تصویری از این بخش را نیز مشاهده کنید.

3066119-halodlc

در گذشته، شاهد عرضه یک تستِ بتا هم برای بسته الحاقی Warzone Firefight بودیم که با بازخوردهای مختلفی از سوی تجربه‌کنندگان رو به رو شد.

بسته الحاقی Hog Wild/Warzone Firefight در حقیقت، هفتمین بسته الحاقیِ رایگان بازی Halo 5 محسوب می‌شود و انتظار می‌رود، آخرینِ آن نیز باشد؛ چراکه قبلا گفته شده بود، انتشار بسته‌های الحاقی داستانیِ رایگان برای این بازی، در ماه ژوئن پایان خواهد یافت.

شش بسته الحاقی قبلی بازی Halo 5 به ترتیب The Battle of Shadow and Light و Cartographer's Gift و Infinity's Armor و Hammer Storm و Ghosts of Meridian و Memories of Reach نام داشتند.

Halo 5 بازی‌ای بود که بارها توسط منتقد زومجی تحسین شد و ضمن گرفتن نمره ۹، از روایت داستانی نادرست، کیفیت پایین تصاویر و موارد دیگر، رنج می‌بُرد.

نظر شما در این‌مورد چیست؟

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده