نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۴۶

مایکروسافت در حال توسعه دو نسخه متفاوت از کنسول ایکس باکس وان است

به استناد گزارشی که توسط سایت کوتاکو منتشر شده، کمپانی مایکروسافت در حال توسعه دو نسخه از کنسول ایکس‌ باکس وان است که اولی کوچک‌تر از مدل فعلی و دومی قدرتمند‌تر از آن خواهد بود. با زومجی همراه باشید.

سایت معتبر کوتاکو، اعلام کرده که سه منبع معتبر و ناشناس، خبر از ساخت دو مدل جدید از کنسول ایکس‌باکس وان توسط مایکروسافت داده‌اند. یکی از این مدل‌ها، از لحاظ ابعادی کوچک‌تر از ایکس‌باکس وان فعلی خواهد بود و قیمتی ارزان‌تر هم خواهد داشت. حتی یکی از منابع اعلام کرده که این کنسول با هاردی ۲ ترابایتی عرضه خواهد شد. این کنسول برای عرضه در سال ۲۰۱۶ برنامه‌ریزی شده است.

همچنین در این گزارش اشاره شده که مایکروسافت در حال ساخت یک مدل دیگر از ایکس‌باکس وان با اسم رمز «Scorpio» نیز هست که سال آینده عرضه خواهد شد و GPU سریع‌تری خواهد داشت که امکان پردازش تصاویری با رزولوشن 4K را فراهم می‌کند. در این گزارش‌ها به بهبود‌های احتمالی دیگر از جمله بهبود سرعت I/O اشاره‌ای نشده است.

مورد جذاب دیگری که در گزارش مذکور به آن اشاره شده، همکاری مایکروسافت با کمپانی آکیولس است که احتمالا به موجب آن مدل قوی‌تر ایکس‌باکس وان از هدست آکیولس ریفت هم پشتیبانی خواهد کرد. البته تا به امروز نه Oculus و نه Microsoft این موضوع را تایید نکرده‌اند.

تمامی این اقدامات در صورت تایید شدن، در راستای پروژه «هلیکس» کمپانی مایکروسافت هستند که به موجب آن این کمپانی قصد دارد ایکس‌باکس و ویندوز را به یک پلتفرم واحد تبدیل کند و در گزارش سایت کوتاکو اشاره شده که بازی‌های آینده مایکروسافت از جمله سری Halo، برای ویندوز هم عرضه خواهند شد. به‌علاوه کوتاکو اعلام کرده که نسل آینده سخت‌افزار‌های مایکروسافت به گونه‌ای است که به مرور زمان امکان عرضه بروزرسانی‌هایی برای آن‌ها ممکن خواهد بود. این گزارش در راستای شایعه‌ای است که پیش از این مبنی بر عرضه مدل جدید ایکس‌باکس وان در سال ۲۰۱۷ منتشر شده بود.

منبع: IGN


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده