نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۲۶

نظرسنجی: دلایل محبویت پلتفرم موبایل چیست

پلتفرم موبایل طی سال‌های اخیر محبوبیت بسیار زیادی در بین گیمر‌ها کسب کرده است و به جرات می‌توان گفت که تمام اقشار جامعه از پیر و جوان تا گیمر و غیر‌گیمر، روزانه زمانی را صرف انجام بازی‌های موبایل می‌کنند. حال قصد داریم نظر شما را در مورد دلایل محبوبیت این پلتفرم جویا شویم.

در سال‌های نه‌چندان دور، گیمر‌ها فقط پلتفرم‌های محدودی برای بازی کردن داشتند و نهایتا چند کنسول و یک پی‌سی کل پلتفرم‌های بازی را تشکیل می‌دادند. در آن دوران گوشی‌های موبایل که محدود به سیستم عامل‌های جاوا، سیمبین و نهایتا نسخه‌های اولیه ویندوز فون بودند، کاربرد چندانی از حیث بازی نداشتند و فقط شاهد عرضه آثار بسیار ساده برای آن‌ها بودیم. ولی با رشد فناوری و معرفی گوشی‌های هوشمند اندروید و iOS و در کنار آن بهبود سخت‌افزار موبایل، شاهد عرضه بازی‌های بزرگی برای این گوشی‌ها بودیم که کم‌کم از حیث جلوه‌های بصری به کنسول‌های بازی نزدیک می‌شدند.

این رویه تا جایی ادامه پیدا کرده که این روز‌ها، کم‌تر کسی را می‌توان پیدا کرد که از گوشی موبایل هوشمندش برای بازی استفاده نکند. کافی است در مهمانی‌ها یا حین استفاده از مترو و اتوبوس نگاهی به افراد حاضر بیاندازید و متوجه شوید که هریک از آن‌ها با هر سن و سالی و هر تفاوتی، از موبایل به عنوان یک وسیله سرگرمی استفاده می‌کنند. به هر حال امروزه موبایل به عنوان اولین و محبوب‌ترین پلتفرم بازی شناخته می‌شود و به همین دلیل هم کمپانی‌های بزرگی چون الکترونیک آرتز، نینتندو، کونامی و شرکت‌های دیگر ترجیح می‌دهند تا سرمایه‌گذاری عظیمی روی بازی‌های آن انجام دهند. یا به عنوان یک مثال واضح‌تر، استودیوی کوچکی مثل سوپرسل، به لطف ساخت بازی Clash of Clans امروزه خود را به عنوان یک استودیو بسیار ثروتمند مطرح کرده که شاید در اوایل تاسیس آن، کسی انتظار چنین موفقیتی را نداشت.

ولی بیایید کمی به دلایل این محبوبیت فکر کنیم؛ به نظر شما، کدام یک از عوامل زیر باعث شده تا پلتفرم موبایل تا این حد محبوب باشد؟ (می‌توانید به دو گزینه رای بدهید)

این نظرسنجی تا ۷۲ ساعت فعال خواهد بود و نتایج آن دوشنبه اعلام می‌شود.

تهیه شده در زومجی


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده