تمام چیزهایی که درباره فیفا 17 می دانیم
یک هفته قبل از نمایشگاه E3 2016 بود که بخش ورزشی کمپانی الکترونیک آرتز با انتشار تریلری، به صورت رسمی از بازی فیفا 17 رونمایی کرد و مشخص شد که امسال، ما شاهد تغییراتی اساسی در بازی خواهیم بود. شاید بتوان بنیادیترین و اساسیترین تغییر نسخه جدید فیفا را، استفاده از موتور فراستبایت دانست. موتوری که توسط دایس توسعه یافته و ابتدا در مجموعه بازیهای Battlefield از آن استفاده میشد، از امسال در مجموعه فیفا هم به کار گرفته خواهد شد. این موتور، جایگزین موتور Ignite خواهد شد که پیش از این توسط الکترونیک آرتز برای بازی فیفا استفاده میشد. بخش ورزشی الکترونیک آرتز یا EA Sports امید دارد با استفاده از این موتور، بسیاری از مشکلات مربوط به فیزیک بازی را حل کند و بتواند چهرههای بازیکنان را تا حد بسیار زیادی به واقعیت نزدیک کند.
با اینکه هنوز تقریبا ۳ ماه تا انتشار بازی باقیمانده است و بازی اخیرا رونمایی شده است و اطلاعات زیادی درباره بازی در دسترس نیست، در این مقاله سعی کردیم نگاهی بر تمام اطلاعاتی که تا به حال درباره فیفا 17 منتشر شده، بیندازیم. پس بیش از این شما را منتظر نمیگذاریم و از شما دعوت میکنیم که این موارد را مشاهده کنید:
۱- استفاده از موتور Frostbite
موتور فراستبایت، اولین بار توسط کمپانی دایس توسعه پیدا کرد و ابتدا در مجموعه بازیهای بتلفیلد مورد استفاده قرار گرفت. این موتور، برای اولین بار است که در یکی از بازیهای مجموعه فیفا به کار گرفته شده است.
موتور Frostbite، به سازندگان بازی این اجازه را داده به بهترین شکل ممکن، حرکات بازیکنان را در بازی پیادهسازی کنند. علاوه بر این، فراستبایت باعث شده گیمرهایی که برروی ایکسباکس وان، پلیاستیشن 4 و رایانههای شخصی بازی را تجربه میکنند، شخصیتهایی با عمق و احساس بیشتری را در بازی ببینند.
اما این تمام امکانات موتور فراستبایت نیست. این موتور به سازندگان بازی در EA Sports اجازه داده که محیطهای جدیدی را مانند تونلهای منتهی به ورزشگاه، رختکن، دفتر مربی و هواپیمای تیم را به بازی بیاورند. این موتور به شما این اجازه را میدهد که در بخش داستانی بازی غرق شوید و به نوعی فوتبال را چه در داخل و چه در خارج میدان، به صورت همهجانبه تجربه کنید.
۲- حالت The Journey
برای اولین بار در تاریخ مجموعه فیفا، شما در فیفا 17 میتوانید در نقش بازیکن جوانی به نام الکس هانتر قرار بگیرید. وی کار خود را از فوتبال آماتور شروع کرده است و قصد دارد که به یکی از تیمهای فوتبال لیگ برتر انگلستان راه یابد. البته این بخش فقط به داخل زمین محدود نمیشود و شما میتوانید زندگی خصوصی او را نیز تجربه کنید. شما در هنگام بازی کردن بخش Journey، شانس این را دارید که با مربیان واقعی لیگ برتر (که دقیقا مشابه واقعیت در بازی شبیهسازی شدهاند) مانند آرسن ونگر، خوزه مورینیو و یورگن کلوپ کار کنید و سعی کنید به بهترین بازیکن دنیا تبدیل شوید.
در بخش The Journey، عملکرد شما در زمین مسابقه و نحوه رفتارتان در خارج زمین، تاثیر مستقیمی برروی داستان دارد. تصمیمات شما در مواقع حساس، به صورت مستقیم بر اتفاقاتی که در بازی رخ میدهند، تاثیر دارند و نحوه رفتار دیگر بازیکنان با شما، بسته به رفتار شما، تغییر پیدا میکند.
این بخش از بازی، داستانهای بسیار شبیه به واقعیت را تعریف میکند. یک دنیای سینمایی که با الهام از بازیکنان واقعی و تجربیات آنها ساخته شده است. از بازیکنانی که در این قسمت مشارکت داشتند، میتوان به هری کین، مارکو رویس، جیمز رودریگز، ادن هازارد، آنتونی مارشیال، دله علی، مارکوس رشفورد و ریس آکسفورد اشاره کرد.
البته لازم است به این نکته اشاره کنیم که این بخش فقط برای کنسولهای نسل هشتمی و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد و نسخه پلیاستیشن 3 و ایکسباکس 360 بازی فاقد این بخش هستند.
۳- تغییرات متعدد در گیمپلی
به لطف موتور فراستبایت، توسعه دهندگان بازی، توانستهاند در فیفا 17 تغییرات عدیدهای را پدید بیاورند که در زیر میتوانید مهمترین این تغییرات را مشاهده کنید:
بازنویسی کامل ضربات آزاد: از ضربات آزاد تا پنالتیها، همه در FIFA 17 دستخوش تغییر شدند. گیمر، در این بخش، کنترل کاملی برروی توپ خواهد داشت. شما میتوانید نحوه زدن ضربات آزاد خود را کاملا شخصیسازی کنید. میتوانید با بیرون پا به توپ ضربه بزنید یا با کات داخل پا، توپ را از کنار دیوار دفاعی، به سمت دروازه روانه کنید.
ضربات کرنر نیز به طور کامل عوض شدهاند. شما میتوانید با دقت بیشتری، بازیکن هدف خود را انتخاب کنید. ضربات پنالتی نیز کاملا شخصیسازی شدهاند و شما میتوانید هرگونه که دوست دارید به سمت توپ بدوید. اوتها نیز کاملا عوض شدهاند و شما حتی میتوانید با حرکت بدن، حریف خود را گول بزنید.
سیستم جدید حرکات بازیکنان: سیستم جدیدی که در بازی پیادهسازی شده است، به بازیکنانی که توسط هوش مصنوعی کنترل میشوند، این اجازه را میدهد که فرارهای بهتری انجام دهند. تمام بازیکنان، قابلیت این را دارند که محیط اطراف خود را آنالیز کنند و نسبت به محیطی که قرار دارند، بهترین تصمیم را بگیرند. وقتی شما صاحب توپ هستید، یاران شما درک درستی از موقعیت شما دارند و نسبت به موقعیت شما، حرکت خود را انجام میدهند.
همچنین در این سیستم جدید بازی، بازیکنان شما دیگر فقط به یک صورت فرار نمیکنند و چندین و چند مدل فرار در بازی برای بازیکنان در نظر گرفته شده است.
تکنیکهای جدید حمله: تکنیکهای جدید که در بازی پیادهسازی شده است، به گیمر این اجازه را میدهد که بتواند از راههای مختلفی دروازه حریف را باز کند. این سیستم جدید، به بازیکنان این اجازه را میدهد که برای مثال تمامی شوتهای خود را اعم از شوتهای دقیق یا قدرتی به صورت زمینی روانه دروازه حریف بکنند.
علاوه بر این، نحوه پاسکاری نیز دستخوش تغییرات بنیادینی شده است و شما میتوانید با دستی بازتر پاسهای «توی عمق» خود را برای مهاجمانتان بفرستید. ضربات سر چکشی و ضربات زمینی دروازهبان نیز از دیگر تغییراتی هستند که به بازی اضافه شدهاند.
بازی فیزیکی تغییر یافته: بازی فیزیکی بازیکنان، در فیفا 17، کاملا دچار تغییر شده است و شما به صورت کامل، کنترل تمام بازیکنان خود را برای بازی فیزیکی در اختیار دارید. تکنولوژی جدیدی به نام Pushback قرار داده شده که به شما اجازه میدهد کنترل کاملی برروی بازیکن خودتان داشته باشید. این تکنولوژی در مواقع حمله و زمانی که شما میخواهید کمی زمان بخرید تا همتیمیتان فرار کند، بسیار کارآمد خواهد بود.
برخوردهای تن به تن، برخورد با دروازهبان و نبردهای ۵۰ / ۵۰، همه کاملا تغییر پیدا کردهاند و شما میتوانید کنترل بیشتری برروی بازیکنان خود داشته باشید. علاوه بر این، شما میتوانید از قابلیت جدیدی که در بازی با نام سپر ۳۶۰ درجه قرار گرفته، استفاده کنید و چه به عنوان مهاجم و چه به عنوان مدافع، از توپ محافظت کنید.
۴ - تاریخ عرضه، عکس روی جلد و نسخههای مختلف بازی
بازی فیفا 17، قرار است در تاریخ ۲۷ سپتامبر(۶ مهر ۱۳۹۵) در آمریکای شمالی و دو روز بعد یعنی ۲۹ سپتامبر (۸ مهر ۱۳۹۵) در انگلستان و دیگر نقاط دنیا عرضه شود. هر چند که کابران سرویس EA Access برروی کنسول ایکسباکس وان (و احتمالا کاربران Origin Access برروی رایانههای شخصی) میتوانند یک هفته زودتر و به مدت ۱۰ ساعت نسخه اصلی بازی را تجربه کنند. اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و قرار باشد وبسایت رسمی EA Sports را منبع قرار بدهیم، امسال دیگر خبری از رایگیری برای انتخاب بازیکن روی جلد بازی نخواهد بود و مارکو رویس، آنتونی مارشیال، ادن هازارد و خامس رودریگز برروی کاور بازی قرار خواهند گرفت.
همچنین امسال نیز به مانند سنت سالهای گذشته، سه نسخه مختلف از بازی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. نسخه استاندارد بازی که شامل بازی کامل، ۵ کوپن آلتیمیت تیم درفت، یکی از ۴ بازیکن روی کاور برای ۸ بازی به صورت قرضی در آلتیمیت تیم و لباسهای شخصیسازی شده توسط طراحان معروف است. این نسخه با قیمت ۵۹/۹۹ دلار در اختیار گیمرها قرار خواهد گرفت.
نسخه بعدی، نسخه دیلاکس بازی با قیمت ۷۹/۹۹ دلار است که علاوه بر بازی کامل، شامل ۲۰ پک طلا پریمیوم (در طی یک بازه زمانی ۲۰ هفتهای)، هفتهای یک بازیکن تیم هفته به صورت قرضی برای سه مسابقه، یکی از ۴ بازیکن روی کاور برای ۸ بازی به صورت قرضی در آلتیمیت تیم و لباسهای شخصیسازی شده توسط طراحان معروف میشود.
گرانترین نسخه بازی، ۹۹/۹۹ دلار قیمت دارد و با نام نسخه سوپر دیلاکس شناخته میشود. این نسخه علاوه بر بازی کامل، شامل ۴۰ پک طلا پریمیوم (در طی یک بازه زمانی ۲۰ هفتهای)، هفتهای دو بازیکن تیم هفته به صورت قرضی برای سه مسابقه، یکی از ۴ بازیکن روی کاور برای ۸ بازی به صورت قرضی در آلتیمیت تیم و لباسهای شخصیسازی شده توسط طراحان معروف است.
[alert variation="alert-info"]برای مطالعه تمام مطالب مربوط به بازی فیفا 17، به صفحه مخصوص فیفا 17 در زومجی مراجعه کنید.[/alert]
تهیه شده در زومجی