// سه شنبه, ۱ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۳

کمپانی تنسنت قصد دارد سهام سازنده Clash of Clans را خریداری کند

برطبق گزارش وال استریت ژورنال، کمپانی هلدینگ اینترنتی تنسنت قصد دارد سهام کمپانی سوپرسل را که متعلق به شرکت مخابرات سافت‌بانک است، خریداری کند. با زومجی همراه باشید.

کمپانی سوپرسل با عرضه بازی‌های محبوبی از جمله Clash of Clans و Clash Royal بر روی پلتفرم موبایل توانسته است خود را به عنوان یکی از تاثیرگذارترین و مهم‌ترین بازی‌سازان این پلتفرم اثبات کند. در سال ۲۰۱۳ اعلام شد که کمپانی سافت‌بانک و کمپانی تابعه سرگرمی‌های آنلاین گونگ‌هو با پرداخت مبلغ ۲٫۱ میلیارد دلار ۵۱ درصد از مالکیت کمپانی سوپرسل را در اختیار خود گرفته است. این کمپانی در سال ۲۰۱۵ نیز با تصاحب۲۲٫۷ درصد از ۴۹ درصد باقیمانده و در مجموع با ۷۳٫۲ درصد، به بزرگترین سهام‌دار کمپانی سوپرسل بدل شد. حال با استناد به گزارش وال استریت ژورنال، کمپانی چینی تنسنت با پرداخت ۹ میلیارد دلار درصدد خرید سهام کمپانی سوپرسل از کمپانی ژاپنی سافت‌بانک است.

کمپانی تنسنت یکی از مهم‌ترین کمپانی‌های چین است و به واسطه سرویس اجتماعی WeChat در بین عموم شناخته‌شده است. با این حال جکی وونگ از تحلیل‌گران وال استریت ژورنال، اعتقاد دارد که بازپرداخت مبلغ پرداختی کمپانی تنسنت براساس میزان درآمد کمپانی سوپرسل، ۱۲ سال به طول خواهد انجامید. همچنین نباید افت میزان درآمدهای روزانه کمپانی سوپرسل در ماه‌های اخیر را از قلم انداخت.

WSJ-Supercell-Daily-Revenue درآمد روزانه کمپانی سوپرسل

سیر نزولی درآمدهای کمپانی سوپرسل از سال ۲۰۱۵ و قبل از عرضه Clash Royale آغاز شد و پس از وقفه‌ای کوتاه، روند خود را از سر گرفت. محبوب‌ترین بازی‌های این کمپانی یعنی Clash of Clans و Clash Royale هم اکنون به ترتیب در جایگاه پنجمن و هفتم  بازی‌های محبوب پلتفرم آیفون در کشور آمریکا قرار دارند.

منبع: Touch Arcade


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده