تصمیمات بازیکنان در بازی Mass Effect 3 تاثیری بر داستان Andromeda نخواهد داشت
اگر به یاد داشته باشید، در Mass Effect 3، بسته به شرایط بازیکنان، هر تصمیمی که در طول بازی برای ادامه داستان گرفته میشد، میتوانست به عاملی مهم برای ایجاد تغییرات در کهکشانها و سیستمهای تعاملی تبدیل شود؛ تصمیماتی همچون تلاش برای مسلط شدن بر نابودگرهای دشمن یا به آتش کشاندن تمامی آنها و نمودهای مصنوعی زندگی یا در هم آمیختن حیات مصنوعی و حیات ارگانیک، بلافاصله با نتایج عمیقی همراه میشدند. اما طبق اعلام رسمی سازندگان Mass Effect: Andromeda، این تصمیمات تاثیری بر بازی بعدی مجموعه نخواهند گذاشت. آرِن فلین، رئیس استودیوی بایووِر، در مصاحبه جدید خود با وبسایت یورورگیمر به بحث تاثیر انتخابها بر روند بازی Mass Effect 3 پرداخت و با تاکید بر این نکته که عواقب تصمیمات نهایی بر پایانبندی بازی کاملا مشهود بود، اینگونه صحبتهای خود را ادامه داد:
ما میخواهیم که [Andromeda] داستان جدیدی را روایت کند و گفتن این جمله که «بازی داستانی جدید خواهد داشت» اندکی دشوار است. اما جدا از این مسائل، بهتر است که شما حداقل از نحوهی به اتمام رسیدن سهگانه قبلی آگاه شوید.
گسترش دادن «مس افکت: آندرومدا» در کهکشانی دیگر، باعث شده است تا رخدادها و نتایج کِردارهای بازیکنان در سه قسمت قبلی مجموعه در بازی جدید نیز موجودیت پیدا کند، هرچند که شاهد آغاز داستانی جدید در همان جهان قبلی (منظور از «جهان قبلی»، اکوسیستمها، وسایل نقلیه، قالب کُرات و سیارات، گونههای هوشمند مختلف و بهطور کلی، همان المانهای ظاهری سهگانه مس افکت است) و فاصله گرفتن از روایات قدیمی سری خواهیم بود. مک والترز، کارگردان Andromeda در همین مصاحبه با یوروگیمر گفته است:
بهکارگیری المانهای سهگانه مس افکت در قسمت جدید سری در جهت به تصویر کشیدن قالب پسزمینه تمام مجموعه برای طرفداران، در نزد ما بسیار مهم است. همه انتظار دارند تا اینبار داستان متمایزی را نظاره کنند، اما ما میخواهیم که علاوهبر آن، خاطرات بازیکنان را نیز با نهادن آیتمها و چهرههای آشنا در آندرومدا، دوباره زنده کنیم و مثلا در هنگام تجربه آن با خود بگویند «من این شخصیت را بهیاد میآورم». در بازی مجموعهای از گونههای مختلفی وجود دارد که با آنها در داستانهای قبلی کهکشان راه شیری آشنا شدیم؛ ما به دنبال راهی بودیم تا مطمئن شویم که نژادهای مهم و نامآشنا در داستان تازه نیز همسفرتان شوند و همراه با آنها، چهرههای جدیدی را ملاقات کنید. به رسم سری مس افکت، در آندرومدا نیز شاهد افراد خاصی خواهید بود که یا با خرسندی در کنار هم به اداره امور میپردازند یا چندان از بودن در کنار هم راضی نیستند.
جمله آخر پاراگراف قبل، به وضوح نمایان میکند که در مس افکت جدید هم اختلافات قومی و نژادی و همچنین اتحادهای بین منظومهای و بین سیارهای، بخش مهمی از داستان را به خود اختصاص دادهاند و همانند گذشته، قسمتی از وظایف بازیکنان پیرامون رفع این درگیریها خواهد بود.
در پایان شما میتوانید که جدیدترین تریلر Mass Effect: Andromeda را که در کنفرانس کمپانی الکترونیک آرتز به مناسبت E3 2016 به نمایش درآمد، باری دیگر تماشا کنید:
| دانلود ویدئو با رزولوشن 720p HD از شاتللند
Mass Effect: Andromeda در ابتدا قرار بود که در ماههای پایانی سال ۲۰۱۶ عرضه شود اما اکنون با تاخیر چند ماهه، بنابر گفته آمازون شاهد انتشار جدیدترین ساخته بایوور در تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۱۷ (۱۱ فروردین ۱۳۹۶) برای پلتفرمهای پلیاستیشن 4، ایکسباکس وان و رایانههای شخصی ویندوزی خواهیم بود.
منبع: GameSpot