مایکروسافت دلیل عدم عرضه Crackdown 3 در سال جاری را اعلام کرد
در جریان E3 2016 که ماه گذشته برگزار شد، مایکروسافت اعلام کرد Crackdown 3، که در کنفرانس هم حضور نداشت، تا سال ۲۰۱۷ تأخیر خورده است. حال ارون گرینبرگ، توضیحات بیشتری در اینباره داده است. گرینبرگ که امروز در پادکست تیایکسآر (TXR) حضور داشت گفت که مایکروسافت بازیهای عالی متعدد دیگری نیز برای عرضه در سال جاری دارد (بدون اشاره به بازیهای دیگر ناشرین) که باعث میشود وی از عرضه شدن Crackdown 3 در سال ۲۰۱۷ به جای «به زور قرار گرفتنش» در سال ۲۰۱۶ خوشحال شود. وی گفت:
ما امسال به این بازی نیازی نداریم. ما را داریم، ما را داریم، ما را داریم، ما را داریم، اینها صرفاً بازیهایی هستند که ما [تا پایان سال] عرضه خواهیم کرد، پیش از اینکه به بازیهای عالی دیگر ناشرین اشارهای کنم. ما شراکت خوبی بر سر بازیهای و با (EA) داریم.
به طور کلی گرینبرگ گفت که حالا مایکروسافت در خصوص فاصله گذاشتن بین زمان عرضهی بازیهایش «توجه بیشتری دارد.» وی گفت:
ما در خصوص پخش کردن بازیهایمان در سال بعد توجه بیشتری داشتهایم؛ نمیخواهیم که تمام آنها را به زور در فصل تعطیلات پایان سال عرضه کنیم. ما میخواهیم به مردم زمان بدهیم تا بازیها را تجربه کنند؛ به آنها این امکان را بدهیم تا برای خرید بازی بعدی زمان و پول کافی داشته باشند. هنگامی که به بازهی زمانی تعطیلات ۲۰۱۶ نگاه میکنیم، اطمینان داریم که به یک بازی بزرگ (AAA) دیگر نیازی نداریم و بنابراین ما ترجیح دادیم تا به تیم بازی زمان بدهیم و آن را در زمانی در سال بعد عرضه کنیم.
هنگامی که در ماه ژوئن اعلام شد عرضهی بازی با تأخیر همراه خواهد بود دیو جونز، کارگردان خلاق ریایجنت گیمز (Reagent Games)، گفت که تیم متوجه شده قادر نیست بازی را طبق برنامهی زمانی که قبلاً برای خودش مشخص کرده عرضه کند. جونز در آن زمان گفت:
Crackdown 3 بازی است که برای آینده ساخته شده است، به همراه تجربهای از بخش چندنفره که احساس شما از انجام بازیها را دوباره تعریف خواهد کرد. همچنانکه ما روی ساخت این بازی کار میکردیم برایمان روشنتر شد که برنامهی زمانی اولیهی ما برای عرضهی بخش چند نفره بخاطر طرفدارانمان در تابستان امسال همزمان با حفظ ابعاد، اهداف و کیفیت بازی چالش برانگیز خواهد بود. اولویت اول ما ارائه دادن تجربهای به گیمرها است که قبلاً هرگز مشاهده نکردهاند و آن هم در ابعادی که اصلاً تصورش را نمیکردند امکان پذیر باشد. پایبند ماندن ما به برنامهی زمانی اولیه ممکن بود ما را از آن هدف دور کند.
در E3 2016 همچنین تأیید شد که Crackdown 3 برای هر دو پلتفرم ایکسباکس وان و ویندوز 10 عرضه خواهد شد. بعلاوه، در ماه ژوئن یک سایت تبلیغاتی از بازی پیدا شد که پیشنهاد میداد نسخهی آزمایشی بازی به زودی عرضه خواهد شد، اما هیچ صحبت رسمی دربارهی آن نشد.
نظر شما در خصوص تراکم بازیهای مایکروسافت در پایان سال ۲۰۱۶ و منتقل شدن بخشی از آنها به سال ۲۰۱۷ چیست؟
منبع: GameSpot