نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۲۷

استودیو آرکین ساخت نسخه واقعیت مجازی Dishonored را بررسی می‌ کند

استودیو آرکین رسما اعلام کرده که ممکن است در آینده تجربه واقعیت مجازی بازی Dishonored ساخته شود.

Dishonored یک بازی در سبک مخفی‌کاری است که نسخه اول آن در سال ۲۰۱۲ توسط استودیو آرکین ساخته شد و بتسدا هم آن را عرضه کرد. نسخه دوم این بازی هم در تاریخ ۲۱ آبان ۱۳۹۵ برروی پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. حال کریستوفر کریر، طراح مراحل بازی، مصاحبه‌ای با سایت گیمز رادار داشته و طی آن اعلام کرده که ممکن است در آینده نسخه واقعیت مجازی این بازی هم ساخته شود:

ما همواره به ساخت نسخه واقعیت مجازی بازی فکر کرده و حتی آن را یک تجربه رویایی برای طراحان مراحل می‌دانیم. با این حال اگر روزی این بازی ساخته شود، یک پورت از نسخه اول یا دوم نخواهد بود و یک تجربه کاملا جدید و اوریجینال است. به‌علاوه در این نسخه تنها قابلیت Blink (که امکان حرکت سریع از یک نقطه به نقطه دیگر را فراهم می‌کند) وجود خواهد داشت و این تنها راه شما برای حرکت کردن خواهد بود. به‌علاوه احتمالا خبری از تمام‌کننده‌های مختلف هم نخواهد بود؛ چرا که اجرای آن‌ها نیازمند انیمیشن‌های پیچیده‌ای است که اگر فرد بخواهد آن‌ها را انجام دهد قطعا دچار حالت تهوع خواهد شد!

کریر در حالی اعلام کرد که تنها روش حرکت در بازی استفاده از قابلیت تلپورت خواهد بود که پیش از این بازی‌های واقعیت مجازی دیگری هم چنین رویه‌ای در پیش گرفته‌اند که به عنوان مثال می‌توان از بازی‌های The Lab ساخته ولو و Budget Cuts نام برد.

طراح مراحل بازی در ادامه صحبت‌های خود هم اعلام کرد که در صورت ساخته شدن نسخه واقعیت مجازی بازی، دوست دارد که جلوه‌های بصری آن بسیار زیبا باشند و برای مثال عمارت Clockwork Mansion قطعا در این بازی حضور خواهد داشت تا گیمر‌ها بتوانند از نزدیک و در دنیای واقعیت مجازی از زیبایی‌های آن لذت ببرند.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده