// سه شنبه, ۳ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۰

بازی LawBreakers غیررایگان و انحصاری استیم خواهد بود

در حدود شش ماه قبل کلیف بلیزینسکی، خالق سری Gears of War از بازی جدید و رایگان خود با نام LawBreakers رونمایی کرد. حال اعلام شده است که این بازی غیررایگان و انحصاری شبکه استیم است. با زومجی همراه باشید.

در کنفرانس خبری استودیو باس کی پروداکشنز در مراسم GDC امسال اعلام شد که بازی LawBreakers جدیدترین محصول این استودیو و کلیف بلیزینسکی، خالق مجموعه مشهور Gears of War رایگان نخواهد بود و به صورت انحصاری از طریق شبکه استیم در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. در این کنفرانس خبری که کلیف بلیزینسکی، مدیر عامل و آرجن بروسی، مدیر عملیاتی استودیو باس کی پروداکشنز حضور داشتند، اعلام شد که عرضه رایگان LawBreakers با رویکرد جدید این استودیو همخوانی ندارد. بلیزینسکی با اشاره به این نکته که عوامل سازنده این بازی «نمی‌خواهند گیمرها را مجبور به خرید انرژی یا دیگر آیتم‌های مشابه کنند» اعلام می‌کند که بازی LawBreakers از اسکین‌ها و گزینه‌های شخصی‌سازی پشتیبانی خواهد کرد. ترامل ایزاک، کارگردان هنری LawBreakers اضافه می‌کند که با اتخاد رویکرد عرضه رایگان در قبال این بازی تمرکز سازندگان از «ساخت بازی فوق‌العاده» به «چگونگی کسب درآمد» تغییر می‌کند و این مورد به «حواس‌پرتی» در تیم سازنده منجر می‌شود.

در ادامه استودیو باس کی اعلام می‌کند که بازی LawBreakers دارای برنامه اجرایی نخواهد بود و به صورت انحصاری از طریق سرویس استیم اجرا خواهد شد. بلیزینسکی اعتقاد دارد که برنامه اجرایی تنها مانعی بر سر راه گیمرها است و اگر «اجرای بازی بیش از سه مرحله داشته باشد» گیمرهای بسیاری از تجربه بازی منصرف می‌شوند. بروسی در مورد مزایای سرویس استیم می‌گوید که او «علاقه‌ای به آشنایی با افراد جدید ندارد» و لیست دوستان استیم را آسان‌ترین راه برای ارتباط گیمرها با دیگران معرفی می‌کند. علی‌رغم اعلام فصل تابستان سال ۲۰۱۶ به عنوان تاریخ احتمالی عرضه بازی LawBreakers، تاکنون قیمت این بازی اعلام نشده است. با این حال بر طبق گفته بلیزینسکی بازی LawBreakers رویکردی مشابه Counter Strike: Global Offensive و Overwatch را اتخاذ می‌کند و قیمتی تا ۶۰ دلار خواهد داشت.

بازی Lawbreakers موریک از کلاس اسکیرمیشر با توانایی پرش‌های بلند

بخش اعظم کنفرانس خبری استودیو باس کی در مراسم GDC 2016 به تغییرات اعمال شده در بازی LawBreakers از زمان اولین نمایش در نمایشگاه پکس پرایم سال گذشته است. بروسی در این مورد می‌گوید:

در ماه جولای سال ۲۰۱۴ ما حتی تیمی برای ساخت این بازی در اختیار نداشتیم. اما دو ماه بعد نسخه‌ آزمایشی بازی آماده شده بود.

پس از گذشت کمتر از یکسال بازی LawBreakers در نمایشگاه پکس قابل بازی بود. در این زمان استودیو باس کی اعلام کرده بود که آن‌ها از شتاب و سرعت بالای توسعه گیم‌پلی احساس غرور می‌کنند، اما این بدان معنا بود که این بازی فاقد هویتی خاص و منحصربفرد است. روهان ریوس، مدیر روابط عمومی استودیو باس کی در این باره می‌گوید:

ما به سرعت در حال ساخت بازی بودیم و زمان کافی برای ایجاد هویتی مستقل نداشتیم.

نتیجه این عقاید و تفکرات در بین اعضای تیم سازنده باعث شد که استودیو باس کی در جهت اصلاح جلوه‌های بصری LawBreakers و بهره‌گیری از گرافیکی غیرقابل مقایسه با Overwatch تلاش کند. یکی از بخش‌های اصلاح شده لوگو بازی LawBreakers است که تصویر آن را در پایین مشاهده می‌کنید. ایزاک با اشاره به این نکته که اعضای تیم سازنده «قصد داشتند وجهه جدی و غیرکارتونی و انیمیشنی به بازی القا کنند» اعلام می‌کند که مراحل و شخصیت‌ها نیز دچار تغییر و تحول شده‌اند. لازم به ذکر است که گوشه‌ای از تغییرات انجام شده برای حاضرین کنفرانس خبری استودیو باس کی به نمایش در آمده است و بر طبق احضار نظر حضار مراحل رنگارنگ و مشابه بازی‌ها ژاپنی جای خود را به مکان‌هایی تاریک و صنعتی داده‌اند.

Lawbreakers Logo لوگو اولیه در پایین و لوگو جدید در بالا

در پایان سیستم موردنیاز بازی Lawbreakers را می‌توانید در زیر مشاهده کنید:

مشخصات حداقل سیستم مورد نیاز:

  • سیستم‌عامل: ویندوز 7، ویندوز 8.1، ویندوز 10 (فقط نسخه ۶۴ بیتی)
  • پردازنده: اینتل Core 2 Duo E6600
  • حافظه رم: ۴ گیگابایت
  • کارت گرافیک: انویدیا جی‌فورس GTX 460 با ۱ گیگابایت VRAM
  • دایرکت‌ایکس: نسخه 11
  • شبکه: اتصال اینترنتی پهن‌باند
  • فضای موردنیاز بر روی هارد دیسک: ۱۲ گیگابایت
  • توضیحات: مشخصات حداقل سیستم موردنیاز براساس نسخه اولیه تعیین شده است و تغییر خواهد کرد.

مشخصات سیستم پیشنهادی:

  • سیستم‌عامل: ویندوز 7، ویندوز 8.1، ویندوز 10 (فقط نسخه ۶۴ بیتی)
  • پردازنده: اینتل Core i7 -4790
  • حافظه رم:  ۱۶ گیگابایت
  • کارت گرافیک: انویدیا جی‌فورس GTX 970
  • دایرکت‌ایکس : نسخه ۱۱
  • شبکه: اتصال اینترنتی پهن‌باند
  • فضای موردنیاز بر روی هارد دیسک: ۱۲ گیگابایت
  • توضیحات: مشخصات سیستم پیشنهادی برای اجرای بازی با ۹۰ فریم بر ثانیه بهینه شده است. در هنگام بهره‌گیری از کارت گرافیک‌های قدرتمندی مانند انویدیا جی‌فورس GTX 980 Ti لازم است که از مانیتورهایی با نرخ نوسازی تصویر ۱۴۴ هرتز استفاده شود. دایرکت‌ایکس ۱۲ پشتیبانی می‌شود.

منبع: PC Gamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده