نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۲

جدول فروش هفتگی انگلستان: صدر نشینی Bioshock: The Collection در هفته تازه‌ واردها

با زومجی و جدول فروش هفتگی انگلستان منتهی به ۱۷ سپتامبر (۲۷ شهریور) همراه باشید.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار بازی‌ها را بر عهده دارد، این هفته برخلاف هفته گذشته، بازی‌های جدید زیادی عرضه شدند و موج اول بازی‌های زیادی که قرار است تا آخر سال جاری میلادی منتشر شوند، راه افتاد. در این هفته، Bioshock: The Collection، که حاوی نسخه‌های ریمستر سه‌گانه مجموعه بایوشاک برای کنسول‌های نسل هشتمی بود، توانست در هفته اول انتشار خودش، صدر نشین شود. 

مکان دوم و سوم جدول این هفته نیز در اختیار تازه‌واردها قرار گرفت و دو بازی ورزشی این دو مکان را به خود اختصاص دادند. PES 2017، جدیدترین شبیه‌ساز فوتبال کونامی، در هفته اول انتشار خود در مکان دوم ایستاد. PES 2017 نسبت به نسخه سال قبل خود در هفته اول انتشار،‌ یک پله صعود کرد. دقیقا پشت سر شبیه‌ساز فوتبال کونامی، یک بازی ورزشی دیگر، یعنی NBA 2K17 در مکان سوم، دقیقا جایگاهی که نسخه سال ۲۰۱۶ بازی در هفته اول انتشار به دست آورد، قرار گرفت. این بازی‌های جدید، باعث شد که صدرنشین هفته گذشته یعنی Overwatch، با سه پله سقوط به مکان چهارم دست پیدا کند.

در مکان پنجم جدول این هفته هم، یک بازی جدید دیگر یعنی ReCore قرار دارد. پلفترمر جدید مایکروسافت، در هفته اول انتشار خود در مکان پنجم ایستاد. با نگاهی اجمالی به نیمه بالای جدول این هفته متوجه می‌شویم که ۴ بازی از پنج بازی بالانشین، بازی‌هایی بودند که هفته اول انتشارشان را پشت سر گذاشته‌اند.

بازی‌های نیمه دوم جدول، همگی بازی‌های آشنایی هستند زیرا در میان آنها بازی تازه منتشر شده‌ای دیده نمی‌شود. در مکان ششم و بدون تغییر نسبت به هفته گذشته، بازی Rocket League قرار گرفته است. بازی هفتم جدول این هفته نیز مانند راکت لیگ، تغییری در مکان خود ندیده است و Uncharted 4 دقیقا مانند جدول هفته پیش، در مکان هفتم قرار گرفته است. بازی Grand Theft Auto V، این هفته با سه پله سقوطی که تجربه کرد، به مکان هشتم رسید. بازی نهم این هفته هم، No Man's Sky بود که با یک پله سقوط به این جایگاه رضایت داد. در مکان دهم جدول این هفته، بازی Deus Ex: Mankind Divided قرار گرفت که با سقوطی ۷ پله‌ای نسبت به هفته گذشته، یکی از بیشترین سقوط‌ها را تجربه کرد. 

در ادامه می‌توانید جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان را در هفته منتهی به ۱۷ سپتامبر مشاهده کنید:

رتبه‌ی فعلی
رتبه‌ی قبلی
نام بازی
نکته‌ی قابل ذکر

۱

-
BioShock: The Collection
صدر نشینی در هفته اول انتشار

۲

-
Pro Evolution Soccer 2017
صعود یک پله‌ای در هفته اول انتشار نسبت به PES 2016

۳

-

NBA 2K17

عملکردی مشابه مانند نسه NBA 2K16 در هفته اول انتشار

۴

۱
Overwatch
سه پله سقوط نسبت به هفته گذشته

۵

-
ReCore
 دستیابی به مکان پنجم در هفته اول انتشار

۶

۶
Rocket League
حفظ مکان هفته قبل

۷

۷
Uncharted 4
حفظ مکان هفته قبل

۸

۵
Grand Theft Auto V
سه پله سقوط

۹

۸
No Man's Sky
یک پله سقوط

۱۰

۳
Deus Ex: Mankind Divided
سقوطی هفت پله‌ای

نگاهی به بازی‌های تازه منتشر شده این هفته:

BioShock: The Collection

این بازی، یک نسخه ریمستر شده از سه‌گانه محبوب بایوشاک است که شامل نسخه ریمستر بازی‌های BioShock، BioShock 2 و BioShock Infintie می‌شود و برای رایانه‌های شخصی، ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 منتشر شد. هر چند که بازی BioShock Infinite این مجموعه، برای رایانه‌های شخصی ریمستر نشده است. استودیو 2K وظیفه انتشار بازی را بر عهده داشته است. 

بازی‌های این کالکشن از لحاظ بصری دستخوش تغییراتی شده است تا بتوانند نمایشگرهای با رزولوشن بالاتر را پشتیبانی کنند. این مجموعه در تاریخ ۱۳ سپتامبر (۲۳ شهریور) برای کنسول‌ها و ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) برای رایانه‌های شخصی در دسترس قرار گرفت. گیمرهایی که نسخه‌های قدیمی اول و دوم بازی را خریداری کرده بودند، نسخه‌های ریمستر را به صورت رایگان دریافت خواهند کرد.

PES 17

Pro Evolution Soccer 2017

باز هم مانند هر سال، کونامی اواخر تابستان جدیدترین نسخه شبیه‌ساز فوتبال خود را برای کنسول‌های نسل هشتمی، هفتمی و رایانه‌های شخصی عرضه کرد. امسال کونامی، با قرارداد سه ساله‌ای که با تیم بارسلونا به امضا رساند، از این تیم برای عکس روی جلد خود استفاده کرده است و همچنین به شریک رسمی این باشگاه فوتبال نیز تبدیل شده است. این نکته باعث می‌شود که اعضای کونامی، دسترسی بیشتری به این باشگاه داشته باشند و بتوانند تیم بارسلونا، بازیکنان و ورزشگاه نیوکمپ را با جزئیات بیشتری در بازی پیاده‌سازی کنند.

از طرف دیگر، امسال دو تیم آرسنال و لیورپول نیز به طور کامل و با لایسنس در این بازی حضور دارند. از دیگر تیم‌هایی که به صورت رسمی در PES 2017 حضور دارند، می‌توان به بورسیا دورتموند و ریور پلات اشاره کرد.

NBA 2K17

 NBA 2K17

اواخر تابستان زمان عرضه بازی‌های سالانه ورزشی است و مجموعه NBA 2K نیز از این قاعده مستثنی نیست. هفته گذشته بالاخره نسخه جدید این بازی توسط تو کی منتشر شد. این بازی،‌ هجدهمین بازی مجموعه NBA 2K است. 

بسکتبالیست روی جلد این نسخه معمولی امسال بازی، پل جرج است. از طرف دیگر یک نسخه افسانه‌ای از بازی توسط تو کی منتشر می‌شود که کوبی برایانت برروی جلد آن قرار دارد. با این حال در اسپانیا و ایتالیا، ورزشکار روی جلد نسخه افسانه‌ای بازی فرق می‌کند و به ترتیب پو گاسول و دنیلو گالیناری ورزشکاران روی جلد این نسخه از بازی هستند. 

Recore

ReCore

بازی اکشن ماجرایی پلتفرمر ReCore، توسط استودیوهای کامسپت و آرماتور توسعه داده شده و مایکروسافت، وظیفه انتشار آن را برروی ویندوز و ایکس‌باکس وان برعهده گرفت. 

بازیکن در بازی نیمه جهان‌باز ReCore، باید به گشت و گذار بپردازد و منابع مختلفی را جمع‌آوری کند. شخصیت اصلی بازی دارای اسلحه‌های مختلفی است که می‌توان آنها را در طول بازی آپگرید کرد. کار ساخت این بازی از سال ۲۰۱۴ آغاز شد و مارک پاچینی، کارگردان آن، از بازی‌های Mega Man و Metroid به عنوان منابع الهام ReCore نام برده است. 


منبع Chart Track
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده