// جمعه, ۲۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۲

قیمت هدست واقعیت مجازی Oculus Rift بار دیگر کاهش یافت

کمپانی فیسبوک پس از معرفی هدست واقعیت مجازی Oculus Go با قیمت ۲۰۰ دلار، بار دیگر قیمت هدست واقعیت مجازی Oculus Rift را ۱۰۰ دلار کاهش داد.

پس از معرفی هدست واقعیت مجازی جدید Oculus Go، کمپانی فیسبوک در رویداد Oculus Connect قیمت هدست واقعیت مجازی Oculus Rift را به ۳۹۹ دلار آمریکا و ۳۹۹ پوند انگلیس کاهش داد.

این کاهش قیمت از امروز بر روی وب‌سایت فروشگاه Oculus اعمال شده و در صورت خرید هدست واقعیت مجازی Oculus Rift با قیمت ۳۹۹ دلار مواجه خواهید شد. علاوه بر هدست، دو سنسور، دو کنترلر لمسی و ۷ بازی رایگان داخل این باندل قرار دارند. این ۷ بازی شامل بازی‌ Lucky's Tale، Medium، Toybox، Quill، Dead and Buried، Dragon Front و Robo Recall می‌شود.

با توجه به کاهش قیمتی که قبلا بر روی Oculus Rift اعمال شد، این دومین بار است که قیمت این هدست با کاهش ۱۰۰ دلاری مواجه می‌شود. در واقع فیسبوک می‌خواهد از نظر قیمت، فاصله قیمتی هدست واقعیت مجازی Oculus Rift همچنان با هدست HTC Vive که ۶۰۰ دلار قیمت دارد حفظ شده و به رقابت با هدست واقعیت مجازی Playstation VR بپردازد. در حال حاضر ارزان‌ترین باندل هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن، ۴۰۰ دلار است.

البته شاید برخی دوست نداشته باشند هدست Oculus Rift را تهیه کنید، زیرا برای استفاده از آن حتما به یک کامپیوتر نیز نیاز خواهند داشت. اما همانطور که در اخبار رویداد Oculus Connect مشاهده کردید، فیسبوک روز گذشته به معرفی هدست واقعیت مجازی جدید و مستقل خود با نام Oculus Go با قیمت ۲۰۰ دلار پرداخت که دیگر نیازی به پی سی ندارند و کاربران می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند. 

در پایان همانطور که اشاره شد، باندل ۳۹۹ دلاری Oculus Rift به همراه ۲ سنسور، دو کنترلر لمسی و ۷ بازی رایگان عرضه می‌شود و برای خرید سنسور‌های بیشتر باید مبلغ ۶۰ دلار پرداخت کنید. 

از شما دعوت می‌کنیم برای مشاهده‌ی مشخصات فنی انواع هدست واقعیت مجازی و قیمت آن‌ها از بخش محصولات زومیت استفاده کنید. پلی‌استیشن VR، هدست های آکیولس و وایو HTC در کنار دیگر هدست‌های واقعیت مجازی در این بخش در دسترس هستند.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده