روند ساخت بازی Cyberpunk 2077 مطابق برنامه پیش میرود
در چند وقت اخیر، تعداد نسبتا زیادی از کارمندان استودیوی لهستانی سی دی پراجکت رد، این استودیو را ترک کرده و از شعل خود استعفا دادهاند؛ مسالهای که باعث شده شایعههایی مبنی بر نامناسب بودن شرایط کار در این استودیو منتشر شود و علاوه بر آن، این مساله نگرانی کاربران را در مورد بازیهای این شرکت از جمله بازی Cyberpunk 2077 در پی داشته است.
حال در جدیدترین اخبار بازی، سیدی پراجکت بیانیهای منتشر کرده و به تمامی این اتفاقات واکنش نشان داده است. در ادامه میتوانید متن این بیانیه طولانی را که توسط مارسین ایویسنکی، یکی از بنیانگذاران استودیو و آدام بادووسکی، مدیر استودیو سیدی پراجکت رد امضا شده، مشاهده کنید:
در صورتی که اخبار پیرامون سیدی پراجکت رد را دنبال کرده باشید، احتمالا در چند وقت اخیر مطلع شدهاید که حرف و حدیثهای زیادی راجع به شرایط کاری ما منتشر شده است. ما علاقهای به توضیح دادن در این مورد در سایتهای مختلف نداریم، ولی از آنجایی که این مساله باعث نگرانی کاربران در مورد بازیهایی چون Cyberpunk 2077 شده بود، تصمیم گرفتیم تا در این مورد شفافسازی کنیم. ابتدا میخواهیم در مورد استعفای یک سری از کارمندان توضیح بدهیم. زمانی که ما در سال ۲۰۱۵ بازی The Witcher 3 را منتشر کردیم، نزدیک ۲۰۰ نفر عضو داشتیم که هسته اصلی استودیو را تشکیل میدادند. با این حال ما پس از آن تاریخ تقریبا تعداد اعضا را دو برابر کردهایم و هنوز هم از استخدام اعضای جدید استقبال میکنیم و خب طبیعی است که در این بین افرادی هم تصمیم بگیرند که از جمع ما جدا بشوند. برای این افراد هم آرزوی موفقیت داریم و همواره دلیل جدا شدنشان را جویا میشویم. تلاش ما همواره این است که فضای کاری موجود در استودیو را بهبود ببخشیم، ولی در عین حال یک سری اصول و قواعد خاص خودمان را هم داریم. خب مساله بعدی این است که آیا جدا شدن افراد تاثیری روی روند ساخت بازیای مثل Cyberpunk 2077 دارد؟ خب راستش را بخواهید ما باید خیلی کمتجربه و در عین حال شجاع باشیم که بخواهیم سرنوشت بازی بزرگی مثل این اثر را فقط به یک یا چند نفر وابسته کنیم! تمامی بازیهای نقشآفرینیای که تا به امروز توسط ما ساخته و منتشر شدهاند، در ابتدا غیرممکن به نظر میرسیدند. برای مثال پنج سال طول کشید تا اولین نسخه ویچر را به شکلی که میخواهیم بسازیم و سپس در نسخه دوم باید موتور اختصاصی خودمان را طراحی میکردیم و در نسخه سوم هم باید کارهای کاملا جدیدی انجام میدادیم تا بتوانیم بازی را به شکلی جهانباز روانه بازار کنیم. در کل همواره وقتی پروژهای را آغاز میکنیم، به این مساله که باید آن را به سرانجام برسانیم ایمان داریم و حتی اگر در ابتدای راه یک سری موارد غیر ممکن به نظر برسند، با کمک همدیگر و ایمان داشتن به کارمان، این غیر ممکنها را ممکن میکنیم. علاوه بر این، ما هرگز سعی نمیکنیم به چیزی که قبلا خلق کردهایم بسنده و بدین ترتیب کار خودمان را راحتتر کنیم. در عوض همیشه سعی میکنیم حتی مواردی را که قبلا عملکردی عالی داشتند، به شکل بهتری دربیاوریم و همین مساله هم در نهایت منجر به ابداع موارد جدید و خلاقیت میشود. در مورد Cyberpunk 2077 هم همهچیز دقیقا مطابق برنامه پیش میرود و دلیل سکوت ما در قبال این بازی هم تمرکز روی بهتر کردن آن و ارائه تجربهای فراموشنشدنی است.
به هر حال باید منتظر ماند و دید که سیدی پراجکت رد در نهایت چه زمانی اطلاعات بیشتری از بازی Cyberpunk 2077 را به اشتراک خواهد گذاشت. نظرات خود را در مورد توضیحات این استودیو با زومجی به اشتراک بگذارید.