نویسنده: بخش تبلیغات
// سه شنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۰

کتاب‌ها ماندگارند

حتما شما هم تجربه کرده‌اید که با اتمام یک دوره درسی بسیاری از کتاب‌های آن دوره دیگر به کارتان نمی‌آیند یا در کتابخانه اتاق جای می‌گیرند یا ممکن است در جعبه مقوایی بسته‌بندی شده و از روی ناچاری و نبود جای کافی به قسمتی از کمد یا انباری خانه منتقل شوند و سال‌ها همانطور آنجا بمانند و به اصطلاح خاک بخورند بدون اینکه مورد استفاده کسی قرار بگیرند.

اما راهی که پیش روی شما هست هدیه دادن، معاوضه و فروش آنها به کسانیست که یا توانایی خرید کتاب نو (با قیمت بالای این روزهای کتاب) را ندارند یا اساسا لزومی نمی‌بیند برای خواندن مثلا بیست صفحه از یک کتاب آموزشی دویست صفحه‌ای مبلغی هزینه کنند که بعد هم جایی برای نگهداری آن نداشته باشند.

راهکار چیست؟

بهترین راه اشتراک‌گذاری کتاب‌های درسی و داستان است. در واقع بهترین روش این است که بعد از خواندن کتابی، در صورتیکه لزومی به نگهداری آن نمی‌بینید، آن را به شخص دیگری واگذار کنید. به این ترتیب هم کتابی که شما دیگر لازم ندارید اما فرد دیگری به آن نیاز دارند، دوباره مفید واقع خواهد شد و هم با دور نیانداختن آن از خمیر شدن و به هدر رفتن این ارزشمند جلوگیری می‌کنید.

سال‌ها پیش برای این کار در تهران، مجبور به حمل کتاب‌ها به خیابان انقلاب بودیم تا چند نمونه از کتاب‌هایی را که حتی در حد نو بودند به قیمت نازلی به دستفروشان یا کتاب فروشی‌های آن منطقه بفروشیم یا با مراجعه به ضمیمه آگهی روزنامه‌ها با شماره‌ای برای خرید و فروش کتاب تماس گرفته تا فردی برای بازدید و خرید کتاب‌ها به خانه یا محل کار ما بیاید.

اما این روزها با روی کار آمدن سایت‌های خرید و فروش مجلات، کتاب‌های درسی و داستانی بهترین روش برای خرید یا فروش کتاب دست دوم، گذاشتن آگهی آنها در این نوع سایت‌هاست تا هم بار ترافیک شهر با رفت و آمدهای بی‌فایده و وقت‌گیر زیاد نشود و هم به راحتی و با مبلغی منصفانه‌تر، کتاب را خریداری یا به فروش برسانیم.

برای این کار، کتاب‌های نو، در حد نو یا دست دوم خود را به ترتیب آموزشی، داستان و ... طبقه بندی کنید و با عکسی از جلد کتاب مربوطه به بخش خرید و فروش کتاب در قسمت سرگرمی و فراغت سایت دیوار مراجعه کنید. در این قسمت زیرگروه کتاب و مجله را انتخاب کرده و براساس طبقه بندی موجود کتاب‌ها یا مجلات خود را تبلیغ کنید تا فردی که به کتاب‌ها یا مجلات شما نیاز دارد با شما تماس گرفته تا مبلغی برای فروش آنها با هم توافق کنید یا کتاب‌های‌تان را با هم معاوضه کنید.

همچنین اگر نیاز به خرید کتاب کمک درسی یا غیر درسی یا مجلات قدیمی و جدید دارید که در بازار موجود نیستند و دیگر تجدید چاپ نمی‌شوند یا اینکه لزومی به خرید نو و دست اول آن با پرداخت هزینه بالایی نمی‌بینید، بهترین روش جستجو در سایت دیوار است تا آنچه را که مورد نظرتان است، پیدا کرده یا اگر نبود درخواست بگذارید تا در صورتیکه کسی آن را داشت و تمایل به واگذاری داشت با شما تماس بگیرد.

بدین ترتیب کتاب‌ها از دستی به دست دیگر و از خانه‌ای به خانه دیگر منتقل می‌شوند و مطالب مفید آنها در ذهن افراد زیادی جای خواهند گرفت.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و زومجی هیچ مسئولیتی در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده