// یکشنبه, ۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۹

ساتیا نادلا: مایکروسافت انتظارات ویژه‌ای از بخش گیمینگ دارد

ساتیا نادلا، رییس مایکروسافت در جریان کنفرانس مالی سه ماهه اخیر این کمپانی، پیرامون اهمیت بخش گیمینگ برای مایکروسافت به سخنرانی پرداخت.

در جریان کنفرانس مالی سه ماهه اخیر کمپانی مایکروسافت که برای اطلاع رسانی به سرمایه گذاران و تحلیل گران صنعت برگزار شده بود، ساتیا نادلا رییس مایکروسافت در مورد بخش ایکس باکس، گیمینگ و همچنین سرویس Outlook به سخنرانی پرداخت که بخش‌های مهم سخرانی او را با هم مرور می‌کنیم.

ما اهداف بلند مدت و برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای صنعت چند صد میلیون دلاری گیمینگ انجام داده‌ایم و تمام بخش‌های مربوط به گیمینگ را برای رسیدن به اهدافمان بسیج کرده‌ایم. ما معتقدیم رویکردمان در مورد بخش گیمینگ را باید گسترش دهیم، می‌خواهیم به گسترش فعالیت‌های خود در مورد ساخت بازی‌ها، توزیع آن و نحوه تعامل بازیکنان با بازی‌هایمان بپردازیم.

ما همچنان در بخش گیمینگ از طریق پی سی، کنسول و موبایل به همکاری‌ها ادامه خواهیم داد. ما می‌خواهیم با افزودن خدمات و سرویس‌های جدید همچون سرویس استریم Mixer و سرویس Xbox Game Pass به شبکه ایکس باکس لایو، به جذب کاربران بیشتر ادامه دهیم و از عدد ۵۳ میلیون کاربر فعلی نیز عبور کنیم. علاوه بر این ما تا عرضه کنسول ایکس باکس وان ایکس فاصله چندانی نداریم و فقط چند هفته تا عرضه جهانی پیشرفته‌ترین و قدرتمند‌ترین کنسولی که تا به حال ساخته شده زمان باقی است.

ما انتظارات ویژه‌ای از صنعت گیمینگ داریم و می‌خواهیم تجربه بازی‌ها را در اختیار افراد بیشتری قرار دهیم و علاوه بر این افراد بیشتری بتوانند از سرویس‌ها و خدمات مایکروسافت بهر‌ه‌مند شوند. این بدین معنی است که ما در سیاست‌هایمان در قبال مصرف کنندگان این صنعت بازنگری کرده‌ایم و در تلاش برای گسترش فعالیت‌های خود در بخش گیمینگ هستیم. در حالیکه ما به نوآوری در بخش کامپیوتر، کنسول و سرویس‌های آنلاین خود ادامه می‌دهیم، شاهد فرصت‌های بسیار خوبی در بخش ورزش‌های الکترونیکی و سرویس‌های استریم بازی‌ها هستیم. رشد ۲۰ درصدی درآمد ما در بخش نرم‌افزار و سرویس‌ها در سه ماهه گذشته نشان دهنده‌ پتانسیل اولیه ما در جذب فرصت‌هاست.

Xbox

همچنین ساتیا نادلا در مورد برنامه‌های مایکروسافت برای استفاده هر چه بهتر از سرویس‌های ابری در بازی‌ها به سخنرانی پرداخت و برای نمونه به همکاری تجاری مایکروسافت با بازی PlayerUnknown’s Battleground اشاره کرد.

ما فرصت بزرگی در اختیار داریم تا امکانات کافی را برای توسعه دهندگانی که بر روی پی سی، موبایل و کنسول مشغول ساخت بازی هستند، فراهم کنیم تا از سرویس‌ها و زیرساخت‌ ابری ما بیش از پیش استفاده کنند تا بتوانند بازی‌های با کیفیتی را در اختیار بازیکنان قرار دهند. در حال حاضر بازی‌های و برنامه‌های سنگین، بیش از اندازه پردازنده‌های مرکزی (CPU) و پردازنده‌های گرافیکی (GPU) را تحت فشار قرار داده است و خیلی زود مرزهای آنها را جابه‌جا می‌کند که این فرصتی را در اختیار ما قرار داده تا سرویس‌های ابری خود را برای آینده‌ای نه چندان دور گسترش دهیم.

برای مثال، همکاری ما با سازندگان بازی PlayerUnknown’s Battleground فقط در جهت انحصاری کردن این بازی در زمان عرضه بر روی کنسول‌ها نبود، همکاری ما فراتر از آن رفته است زیرا این بازی با استفاده از Azure (سرویس ابری مایکروسافت) اجرا می‌شود.

با توجه به اتفاقات چند وقت اخیر در کمپانی مایکروسافت از جمله پیوستن فیل اسپنسر به جمع رهبران ارشد مایکروسافت و صحبت‌های نادلا در مورد انتظارات ویژه مایکروسافت از بخش گیمینگ، به نظر می‌رسد بخش ایکس باکس به یکی از مهم‌ترین بخش‌های کمپانی مایکروسافت تبدیل شده است. در پایان می‌توانید گزارش مالی سه ماهه اخیر مایکروسافت را مشاهده کنید.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده