نویسنده: حسین صدری
// دوشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۰

مایکروسافت برنامه‌ای برای انتشار بازی‌ ها روی سایر پلتفرم‌ ها ندارد

چندی پیش گزارشی مبنی بر انتشار بازی‌های مایکروسافت روی دیگر پلتفرم‌ها منتشر شد. اما به نظر می‌رسد این موضوع یک اشتباه از سوی وال استرین ژورنال بوده است.

کمپانی مایکروسافت در حال حاضر بازی ماینکرفت را روی پلتفرم‌های مختلفی عرضه کرده است. پلتفرم‌هایی از جمله پلی استیشن 4، نینتندو سویچ و حتی پلتفرم‌های همراه. گفته شده که بازی ماینکرفت یک استثناء بوده. چرا که ذات مولتی پلتفرم آن پیش از پیوستن استودیوی Mojang به خانواده‌ی ایکس باکس شکل گرفته است.

چندی پیش وال استریت ژورنال مصاحبه‌ای را از فیل اسپنسر منتشر کرد که نشان می‌داد احتمالا می‌شود چنین کاری را با سایر بازی‌ها انجام داد. مایکروسافت در ماه سپتامبر، رئیس بخش ایکس باکس یعنی فیل اسپنسر را به سمت معاون اجرایی منصوب کرد تا او به جای گزارش داد کار خود به رئیس بخش ویندوز، مستقیما زیر نظر مدیر اجرایی مایکروسافت یعنی «ساتیا نادلا» فعالیت کند. اسپنسر در مصاحبه‌ای اشاره کرده که موقعیت شغلی جدید، به او آزادی عمل بیشتری می‌دهد تا گیمرها را با هر پلتفرمی که دارند یاری دهد. نه این که «صرفا از بازی‌ها استفاده کند تا ویندوز محصول موفق‌تری باشد».

این بدین معناست که در آینده ممکن است بازی‌های فرست پارتی بیشتری از مایکروسافت روی پلتفرم‌های دیگر کمپانی‌ها نیز ظاهر شوند. او از پلتفرم‌هایی مانند آیفون اپل و پلی استیشن 4 سونی نام برد و بازی ماینکرفت را در این زمینه مثال زد. اسپنسر گفت:

فروش کنسول‌ها مهم هستند. اما مایکروسافت بر گسترش دادن محتویات نرم‌افزاری تمرکز بیشتری دارد و این کمپانی موفقیت تجاری‌اش را با بررسی تعداد کاربران سرویس‌های آنلاینی چون ایکس باکس لایو قضاوت می‌کند.

عده‌‌ای این بیانات را سرآغازی برای انتشار دیگر بازی‌های فرست پارتی مایکروسافت روی پلتفرم‌هایی چون پلی‌استیشن 4 تفسیر کردند اما حقیقتا چنین صحبتی بسیار عجیب به نظر می‌رسد. مشخص نیست اشاره به کلمه‌ی «پلی استیشن 4» مستقیما از زبان اسپنسر نقل شده یا این که نویسنده‌ی این گزارش آن را عمدا یا سهوا وارد متن کرده.

حال ظاهرا اسپنسر با منتشر کردن یک تویت، منظورش را روشن کرده است:

امروزه ما ماینکرفت را به دیگر پلتفرم‌ها نیز فرستاده‌ایم. اما همگی می‌دانیم که فعلا قصد گسترش دادن این رویه را نداریم.

به نظر می‌رسد که اسپنسر صرفا در مورد ماینکرفت صحبت کرده و قرار نیست در آینده چنین اتفاقی برای دیگر بازی‌‌ها رخ دهد. باید صبر کرد و دید که آیا اسپنسر واقعا قصد چنین کاری را دارد یا این که صحبت‌های او به اشتباه تفسیر شده یا به اشتباه گزارش شده‌اند.

با این اوصاف می‌توان گفت هنوز هم اگر قصد بازی کردن Halo و سایر بازی‌های انحصاری مایکروسافت را دارید، باید یک ایکس باکس وان و یا یک کامپیوتر شخصی قدرتمند داشته باشید.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده