بازی جنجالی Star Wars Battlefront II باعث ضرر ۳.۱ میلیاردی الکترونیک آرتز شد
کمپانی EA پیش از عرضه بازی Star Wars Battlefront II، روی کسب درآمد و فروش بالای این بازی محبوب و پر طرفدار حساب ویژهای باز کرده بود اما پس از عرضه بتای عمومی و انتشار رسمی بازی، بازیکنان و منتقدین به شدت از سیستم لوت باکس و پرداختهای درون برنامهای که به تجربه بازی ضربه وارد کرده بود، انتقاد کردند. پس از جنجالهای فراوان و واکنش تند طرفداران، کمپانی EA تصمیم گرفت سیستم پرداخت درون برنامهای Star Wars Battlefront II را از این بازی حذف کند. حتی پس از حذف این سیستم از بازی نیز مشکلات این کمپانی همچنان ادامه یافت، تا جایی که باعث کاهش شدید سهام روزانه EA در بازار بورس شد! اما با توجه به گزارشهایی که اخیر از سهام کمپانی EA منتشر شده است، همچنان روزهای سرد این کمپانی در بازار بورس ادامه دارد.
در جدیدترین اخبار منتشر شده، پس از عرضه بازی Star Wars Battlefront II، کمپانی الکترونیک آرتز با ضرری بیش از ۳.۱ میلیارد دلار در بازار بورس مواجه شده است. شاخص سهام EA در ماه نوامبر نسبت به ماه گذشته میلادی ۸.۵ درصد کاهش داشته است که باعث ضرر ۳.۱ میلیارد دلاری سهامداران این کمپانی شده است.
بنابراین کمپانی الکترونیک آرتز نه تنها با جنجالهای به وجود آمده از لوت باکسها و سیستم پرداخت درون برنامهای بازی Star Wars Battlefront II باعث واکنش منفی و کاهش ارزش سهام خود شد بلکه پس از حذف سیستم پرداخت درون برنامهای از بازی با کاهش درآمد حاصل از این بازی روبرو شده است. به همین دلیل آنها روز گذشته اعلام کردند که خریدهای درون برنامه ای Star Wars Battlefront 2 باز خواهند گشت!
اما در مورد میزان فروش بازی Star Wars Battlefront II بد نیست بدانید که فروش نسخههای فیزیکی این بازی در مقایسه با فروش نسخههای فیزیکی نسخه قبلی در هفته اول انتشار در انگلستان، به میزان ۶۱ درصد کاهش داشته است!
بازی Star Wars Battlefront 2 هماکنون روی پلتفرمهای پی سی، ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 در دسترس است.