// شنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۲

کارت گرافیک Zotac GTX 1080 Ti ArcticStorm معرفی شد

کارت گرافیک جدیدی از سری GTX 1080 Ti این بار از سوی زوتاک با نام GTX 1080 Ti ArcticStorm معرفی شد.

کمپانی زوتاک (Zotac) از کارت گرافیک GTX 1080 Ti ArcticStorm رونمایی کرد که بر خلاف دیگر کارت‌های GTX 1080 Ti ساخت زوتاک، کاملا با سیستم خنک‌کننده‌ی مایع، دما را کنترل می‌کند. این کارت مجهز به یک سیستم بلوک آبی اختصاصی است که طراحی متفاوتی نسبت به سایر کارت‌های بازار دارد. بلوک آبی ActicStorm تمام سطح هسته‌ی کارت گرافیک، حافظه و ماژول ولتاژ را تحت پوشش دارد. این بلوک آبی در تماس مستقیم با لوله‌های گرمایی از جنس مس و با ضخامت ۰.۳ میلی‌متر است که مایع کولانت در آن جریان دارد.

ZOTAC GTX 1080 Ti Spectra

این کارت گرافیک از فناوری Spectra زوتاک و LED های رنگی بهره می‌برد که با استفاده از نرم‌افزار FireStorm کنترل می‌شود. قسمت فوقانی این کارت از اکریلیک شفاف پوشانده شده است و هنگامی که بلوک آبی در حال استفاده باشد، LED ها روشن شده و نیازی به کولانت فرموله شده برای رنگ آمیزی ندارد.

مشخصات ZOTAC GTX 1080 Ti ArcticStorm

این کارت همانند GeForce GTX 1080 Ti از ۳۵۸۴ هسته‌ی پردازشی انویدیا موسوم به CUDA به همراه ۱۱ گیگابایت حافظه از نوع GDDR5X استفاده می‌کند. هسته و حافظه‌ی این کارت از طریق یک رابط ۸ پین و مدار جریانی ۲+۱۶ فاز تغذیه می‌شود.

ZOTAC GTX 1080 Ti Spectra

فرکانس پایه و بوست این کارت گرافیک بسیار محتاطانه طراحی شده و اورکلاک را به کاربر واگذار کرده اند. فرکانس پایه‌ی آن ۱۵۰۶ مگاهرتز و تنها ۱.۸ درصد از فرکانس مرجع بیشتر است. فرکانس در حالت بوست نیز ۲.۴ درصد بیشتر از مدل مرج و روی ۱۶۲۰ مگاهرتز تنظیم شده است.

بلوک آبی از دو Barb با استاندارد G1/4 thread 3/8″ استفاده می‌کند که اجازه‌ی اتصال تیوب‌هایی با قطر داخلی ۱۰ میلی‌متر را می‌دهد. صفحه‌ی پشت کارت گرافیک فلزی است و با وجود این که خود کارت یک اسلات فضا جهت نصب نیاز دارد، اما درگاه‌های ورودی و خروجی آن دو اسلات فضا اشغال می‌کنند. این کارت سه درگاه DisplayPort 1.4، یک درگاه HDMI 2.0b و یک درگاه DL-DVI به عنوان خروجی نمایشگر دارد.

ZOTAC GTX 1080 Ti Spectra

متأسفانه زوتاک اطلاعاتی از نحوه‌ی قیمت گذاری ارائه نکرده است.


منبع ETEKNIX
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده