// چهار شنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۰

معرفی بازی موبایل Dead Ahead: Zombie Warfare

آخرالزمان فرارسیده و برای بقا و نجات جان خود باید به مبارزه با زامبی‌های مختلف بروید. با زومجی و معرفی بازی Zombie Warfare همراه باشید.

زامبی‌ها! مردگان متحرکی که در سالیان اخیر به صورت قارچ-مانند به یکی از موضوعات برتر در بین مردم تبدیل شده‌اند و همواره از باب شهرت و محبوبیت روندی صعودی دارند. از این‌رو بازی‌ها، فیلم‌ها یا حتی سایت‌های زیادی با محوریت این موجودات ساخته و پرداخته شده است؛ آثار فاخری از جمله سریال The Walking Dead، فیلم World War Z، بازی Resident Evil و همچنین بازی موبایل Plants vs Zombies که جدا از جنبه ترس آن، برای عموم مخاطبانش همواره به یک عضو جدانشدنی و همچنین دوست‌داشتنی تبدیل شده است. هنوز به‌ طور قطعی مشخص نشده که آیا این موجودات وجود خارجی دارند یا خیر، اما برخی شواهد و مدارک این احتمال را می‌دهند که شاید وجود داشته باشند. یکی از این اسناد و دلایل احتمالی وجود زامبی‌ها، روز ۸ ام اکتبر است که  به نام روز جهانی زامبی نامگذاری شده است. به هر حال امیدواریم که همانند سریال TWD وجود این جنازه‌های زنده واقعیت نداشته باشد؛ چون به‌شخصه طاقت دیدن این‌چنین موجودات چندش‌آوری را در دنیای واقعی ندارم! اما همان‌طور که در فیلم‌ها و بازی‌های با موضوع زامبی‌ها شاهد بودیم، افراد معمولی یا با گرفتن ویروس یا بیماری خاصی به این موجودات تبدیل می‌شوند یا اینکه با نفرین و با مورد لعنت قرار گرفتن، زامبی می‌شوند. ما هم در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم تا به معرفی یکی از بازی‌های بی‌نظیر با محوریت زامبی‌ها و همچنین دومین نسخه از مجموعه بازی‌های Dead Ahead، ساخته استودیو موبیریت با نام Dead Ahead: Zombie Warfare بپردازیم.

Dead Ahead: Zombie Warfare1

در مقایسه با نسخه اول بازی، Dead Ahead: Zombie Warfare پیشرفت‌های قابل‌توجه و تحسین‌برانگیزی داشته است

تصور کنید که آخرالزمان فرار رسیده است و دنیا پر شده از زامبی! حال برای بقا و رهایی از مرگ چه اندیشه و چاره‌ای پیشه می‌کنید؟ شاید کمی احمقانه به نظر برسد، اما شاید تنها راه نجاتی که برایتان باقی بماند این باشد که به جنگ و مقابله با این مردگان متحرک بروید. بازی اندروید و آیفون Dead Ahead: Z Warfare هم همین داستان را بازگو می‌کند. به واقع داستان و گیم‌پلی اصلی این بازی سبک بقا به این‌گونه است که با یک اتوبوس مدرسه‌ای در حال گذر از مسیرهای متعدد و هچنین فرار از منجلاب زامبی‌ها هستید که ناگهان در هرکدام از مراحل بازی، به جاده‌های بسته و بن‌بست‌هایی بر می‌خورید که به‌ناچار باید توقف کنید و با فرستادن افراد و نیروهای مختلف اعم از بیل‌زنان، کشاورزان شاتگان به دست و همچنین دیگر موارد، موانع جلوی راهتان را از بین ببرید تا در نهایت همواره بتوانید مسیر عبور و مرور اتوبوس را فراهم سازید. اما در این بین، زمانی که در حال پاک‌سازی و حذف موانع هستید، انواع و اقسام زامبی‌ها سد راهتان می‌شوند و می‌بایست با تاکتیک‌ها و سیستم استراتژی هوشمندانه به مبارزه و نبرد با این موجودات عجیب‌الخلقه بپردازید. همچنین می‌توانید با ارتقا و بروزسانی هر کدام از نیروها، ارتش خود را مستحکم و قوی‌تر سازید. در ابتدای امر یک مقدمه و آموزش کلی به شما داده می‌شود تا با روند بازی آشنایی پیدا کنید، اما با اتمام آن، مابقی داستان به شما محول می‌شود و خودتان هستید که باید تصمیم‌گیری کنید و در دنیای بی‌انتهایی از مردگان متحرک طاقت بیاورید.

با وجود پیکسلی و کم‌حجم بودن بازی، استودیو موبیریت به جزییات دقت و توجه ویژه‌ای داشته است

به‌شخصه عملکرد و گیم‌پلی بازی Dead Ahead: Zombie Warfare را بسیار نزدیک و مشابه با بازی موبایل Plants vs Zombies دیدم؛ منتهی با شکل و شمایل متفاوت. به این‌گونه که در بازی PvZ، با به کار‌گیری میوه‌ها و سبزیجات، زامبی‌ها را از پا در می‌آوردید، اما در این بازی باید با فرستادن نیروهای کاملا واقعی مانند پلیس، یگان‌های امنیتی ویژه، اره به دستان و دیگر افراد ویژه آنان را نابود کنید. اما خبر بد این است که تمامی این نیروها در ابتدا در اختیارتان قرار داده نمی‌شود و باید با سپری کردن تک تک مراحل و همچنین افزایش سطح و لول خود، هرکدام از آن‌ها را آزاد کنید. گفتنی است که در این بازی این امکان فراهم شده تا جدا از نیروهایتان، با پرتاب کردن شی‌های مختلفی از جمله بشکه، زامبی‌ها را از بین ببرید. این را هم خاطرنشان کنم که در کل ۲۰ واحد بنزین در اختیار دارید که در هر مرحله ۲ بنزین از شما کسر می‌شود و با تمام شدن آن و همچنین برای ادامه بازی یا باید منتظر پر شدن مجدد بنزین بمانید یا اینکه با پرداخت درون‌برنامه‌ای، مقداری بنزین خریداری کنید.

Dead Ahead: Zombie Warfare2

گرافیک و محیط بازی یکی از فاکتورهای مهم جذابیت و دلنشین بودن آن است که به صورت پیکسلی و با ادغامی از حال و هوای قدیم طراحی شده است که در نوع خود بی‌نظیر است. کنترل و هدایت بازی هم بسیار ساده و بی‌نقص است و تنها با دو-سه بار تجربه بازی، می‌توانید تمام زیر و بم آن را از بر شوید. متاسفانه با وجود این همه قابلیت و ویژگی‌های تحسین‌برانگیز، بازی یک سری ایرادات کوچک هم دارد. به‌شخصه انتظار داشتم که همانند نسخه اول بازی، دومین سری هم آفلاین باشد، اما در کمال ناباوری بازی آنلاین است و به منظور اجرای بازی حتما باید به اینترنت متصل باشید. در آخر اگر شما هم از مخاطبان و علاقمندان به زامبی‌ها و همچنین ژانر ترس و وحشت ملایم هستید، بازی Dead Ahead: Zombie Warfare می‌تواند تا حدودی نیازهایتان را برآورده کند. هم‌اکنون بازی به صورت رایگان و با پشتیبانی از پرداخت درون‌برنامه‌ای از مارکت‌های محبوب گوگل پلی و اپ استور قابل دانلود است.

برای دانلود ویدیو از آپارات اقدام کنید

دانلود بازی Dead Ahead: Zombie Warfare


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده