// دوشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۱

معرفی بازی موبایل Desert Island Fishing

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی یکی از متفاوت‌ترین بازی‌های ماهیگیری و همچنین یکی از برترین بازی‌های مستقل اندرویدی ۲۰۱۶ گوگل‌پلی یعنی Desert Island Fishing بپردازیم.

ماهیگیری یا به اصطلاح شکار یا صید ماهی از آب، از مهم‌ترین موضوعات هر کشور شمرده می‌شود که به نوعی یک ورزش خاص است و میزان کاهش یا افزایش راندمان آن بحثی پراهمیت است. بازی‌های با محوریت شکار و ماهیگیری هم از بازی‌های نوین سرگرم‌کننده و البته در اکثر اوقات اعتیادآوری هستند. همچنین مقوله ماهیگیری به بازی‌سازان مطرح این مجال و فرصت را می‌دهد تا در هر سبک مختلف از بازی‌های موبایل که مدنظرشان است، از ژانر دوست‌داشتنی آرکید گرفته تا سبک هیجان‌انگیز اکشن، بازی و ایده خود را پیاده‌سازی کنند. به شخصه سرآمد این نوع از بازی‌ها را، بازی فوق‌العاده خنده‌دار Ridiculous Fishing می‌دانم که توانسته با تلفیق و ادغام موضوعات جذاب ماهیگیری و یک مقداری هم ژانر کمدی، محصول قابل‌تحسینی را به مخاطبان علاقه‌مند به این حیوانات آبزی عرضه کند. حال ما هم در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم تا به معرفی یکی از بازی‌های خلاقانه ماهیگیری برای پلتفرم موبایل با نام Desert Island Fishing بپردازیم که موفق شده تا در فهرست برترین بازی‌های مستقل ۲۰۱۶ گوگل‌پلی قرار بگیرد.

بازی Desert Island Fishing از بازی‌های خلاقانه ماهیگیری است که مشابه‌اش را به ندرت دیده‌ایم.

بازی اندرویدی Desert Island Fishing از آخرین ساخته‌های استودیو بازی‌سازی اسپرینگ لودد است که پیش از این، کم و بیش با بازی‌های باکیفیت و همراه با جلوه‌های هنری پیکسلی این شرکت اعم از The Last Viking و Campaign Clicker آشناییت داریم. در مورد داستان بازی بهتر است که یک لحظه فیلم به یادماندنی Cast Away با بازیگری تام هنکس را تصور کنید. فیلمی که در آن تام هنکس نقش مدیرعامل شرکت باربری Fedex را اجرا می‌کند و طی یک اتفاق ناگوار سقوط هواپیما، به صورت خیلی شانسی خود را در یک جزیره دورافتاده زنده می ‌یابد. در ادامه شخص تام هنکس به منظور نجات از گرسنگی و بقا، مجبور است تا بر مشکلات موجود بر سر راهش غلبه کند. این بازی با مضنون ماهیگیری و بقا هم همین خط داستانی را دنبال می‌کند، اما متاسفانه دقیقا نمی‌دانیم که آیا در پی حادثه سقوط هواپیما در این جزیره گمشده گیر افتاده‌ایم یا این که در طی غرق‌شدن کشتی این بلا بر سرمان آمده است. اما این را یقینا می‌دانیم که تنها راه نجات از مرگ در بازی موبایل Desert Island FIshing، ماهیگیری است که به واسطه آن هم می‌توانید درآمد‌زایی کنید و یا اینکه غذای موردنیاز خود برای زنده ماندن را تامین کنید. اما فکر نکنید که می‌توانید در دنیای پروسعت اقیانوسها، به راحتی با هر پرتاب قلاب، ماهی بگیرید، بلکه بعضی مواقع یا پرتابتان خطا می‌رود یا اینکه اشیا مختلف با درجات ارزشی متفاوت از جمله قلوه سنگ، تکه چوب، گنج و حتی در مواقع نادر سفینه فضایی را به‌دست خواهید آورد. البته گفتنی است که در بین وسایل صید شده ممکن است که ابزارهای حیاتی‌ای مانند ترازو، کتابچه و یا صندوق جمع‌آوری وسایل را پیدا کنید که در ادامه سپری کردن بازی به کارتان خواهد آمد. علاوه بر این قادر هستید تا به طرق و روش‌های مختلف، ۷ جزیره و مکان‌های با شرایط آب و هوایی و همچنین ساکنین متنوع را کشف کنید اما باید عرض کنم که راه‌حل کشف این مکان‌ها بسیار سخت و دشوار است.

برای دانلود تریلر از آپارات اقدام کنید

حال می‌رسیم به موضوع بااهمیت بازی یعنی گیم‌پلی. هسته و شالوده اصلی بازی تنها در ماهیگیری خلاصه شده است که در هر بار پرتاب قلاب، یک سری اعداد مشخص می‌شود که مرتبط به عمق دریاها هستند و می‌توانید به دلخواه خود میزان ارتفاع نخ قلاب را از سطح آب تعیین کنید. سپس زمانی که عمق موردنظرتان را مشخص کردید، می‌بایست در زمان و محل معین بر صفحه نمایش موبایل ضربه وارد کنید تا در نهایت بتوانید صیدی موفق داشته باشید. گرافیک بازی هم از نقاط قوت دیگر بازی است که به صورت پیکسلی طراحی شده که جذابیت خاص خودش را به همراه دارد. کنترل و روند انجام این بازی آرکید هم به ساده‌ترین شکل ممکن طراحی شده و تنها با ضربه زدن (Tap) به صفحه موبایل، می‌توانید مراحل را به سرانجام برسانید.

در آخر اگر کم و بیش سر رشته‌ای در زمینه‌ی ماهیگیری دارید و در عین حال‌ علاقمند به بازی‌های آرکید هستید، بازی Desert Island Fishing را حتما تجربه کنید. این بازی تنها برای سیستم‌عامل اندروید در دسترس قرار گرفته و فعلا خبری مبنی بر نسخه آیفون آن منتشر نشده است. هم‌اکنون می‌توانید بازی را به صورت رایگان از گوگل‌پلی دانلود کنید.

دانلود بازی موبایل Desert Island Fishing

 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده