// چهار شنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۱

پیش نمایش بازی Need For Speed Payback

Need For Speed Payback قرار است خاکسترهای به‌پاخواسته ققنوسی باشد که مدت‌ها است سقوط کرده است. با پیش‌نمایش بازی همراه زومجی باشید.

اگر نگاهی به تاریخ بازی‌های مسابقه‌ای و ریسینگ از نسل پنجم و در دوران اوج پلی‌استیشن 1 داشته باشیم، تقریبا بسیاری از ما طعم واقعی ماشین‌سواری را با سری Gran Turismo چشیدیم و البته بعد از آن مجموعه Need For Speed بود که برای اولین بار ما را از دنیای محدود پیست‌های رانندگی بیرون آورد و هیجان را با مسابقات خیابانی‌اش به رگ‌های ما تزریق کرد. اگر بخواهیم به تاریخچه این سری قدیمی اشاره کنیم قطعا باید کل این مقاله را به این موضوع اختصاص دهیم، اما چیزی که در حال حاضر اهمیت دارد این است که Need For Speed مدتی است دیگر آن تب و تاب گذشته را برای گیمرها ندارد و با آن چیزی که ما از این سری به یاد داریم، فاصله پیدا کرده است.

از طرفی دیگر، سروکله رقبای بزرگ و قدرتمندی نیز در سبک ریسینگ پیدا شده است که کنار زدنشان نیروی زیادی می‌خواهد و Need For Speed در حال حاضر قادر به انجام چنین کاری نیست. الکترونیک آرتز که شاید الان می‌توانست با حفظ استودیو اسلایتلی مد سری Shift را ادامه دهد و رقیبی جدی برای آثار بزرگی چون Forza Motorsport و Gran Turismo باشد، به جایی رسیده است که آخرین نسخه Need For Speed از نظر منتقدین، هم‌ردیف با بازی The Crew قرار می‌گیرد که اولین تجربه یک استودیو تازه تاسیس در زمینه ریسینگ است.

Need For Speed Payback

داستان در Need For Speed Payback نقش غیرقابل‌انکاری خواهد داشت و می‌توان امیدوار بود که سازندگان به خوبی روی آن کار کرده‌اند

پس از معرفی بازی Need For Speed Payback، اولین چیزی که من را خوشحال کرد این بود که گوست گیمز همچنان بازی را در همان حال و هوای مسابقات پربرخورد و غیرقانونی خیابانی نگه داشته و تاحدودی آن را گسترده‌تر کرده است. در واقع گوست گیمز سعی دارد تا زمانی که یک اثر جامع و کامل از مسابقات خیابانی را تحویل گیمرها نداده است، سراغ سگمنت یا دسته‌بندی جدیدی از سبک ریسینگ نرود. به عقیده من چیزی که قرار است امسال شاهدش باشیم، احتمالا یک جمع‌بندی بزرگ از دو بازی اخیر گوست‌ گیمز خواهد بود. بازی طوری طراحی شده است که هم محیط گسترده و جنگ بین‌ خودروها در Need For Speed Rivals را در خود جای دهد و هم آزادی عمل در شخصی‌سازی ماشین‌ها را که به طور نصفه و نیمه در بازی Need For Speed شاهدش بودیم، به کاربر ارائه کند. البته در این میان یک وزنه بزرگ هم قرار است به بازی افزوده شود و آن چیزی نیست جز داستانی جذاب با کلی صحنه‌های سینمایی و هیجان‌انگیز.

به عنوان کسی که تقریبا تمام نسخه‌های سری Need For Speed را تجربه کرده‌ام، به یاد ندارم که از سال ۲۰۰۵ به این طرف و پس از نسخه اول بازی Need For Speed Most Wanted داستان جذابی از سوی سازندگان بازی دیده باشم که بتواند تا انتهای بازی پای من را به پای کنسول بند کند. اینکه اساسا افزودن خط داستانی به ژانر ریسینگ جواب می‌دهد یا نه سوال اصلی ما نیست ولی کاملا مشخص است که سازندگان سرمایه‌گذاری زیادی روی این بخش انجام داده‌اند و احتمالا باید به موفقیت آن خوش‌بین باشیم.

Need For Speed Payback

تنوع بالای مراحل و مسابقات و به طبع آن افزایش تعداد کاراکترهای قابل بازی، احتمالا از تکراری شدن روند بازی جلوگیری خواهد کرد

داستان بازی به طور خلاصه در مورد شخصی به نام تایلر است که برای مبارزه با کارتل The House تصمیم می‌گیرد گروهی از بهترین راننده‌های شهر را دور خود جمع کند، اما مبارزه این تیم تنها به یک کارتل خطرناک محدود نمی‌شود و در این بین باید به خاطر قانون‌شکنی‌هایشان با نیروهای پلیس هم درگیر شوند. یکی از مهم‌ترین نکات بازی این است که شما در نقش همه اعضای گروه می‌توانید بازی کنید و این موضوع همانطور که در اولین تریلر گیم‌پلی بازی نشان داده شد، تنوع خوبی در مراحل بازی ایجاد می‌کند. ویژگی دیگری که باعث می‌شود داستان Need For Speed Payback جذاب‌تر و گیراتر به نظر برسد، میان‌پرده‌های فوق‌العاده آن است که حداقل از نظر بصری جذابیت منحصربه‌فردی دارند. حتی گاهی در لابه‌لای گیم‌پلی نیز شاهد میان‌پرده‌های کوتاهی خواهیم بود که می‌تواند حسابی آدرنالین خون ما را بالا ببرد. البته باید امیدوار باشیم که این میان‌پرده‌ها حداقل حرفی برای گفتن داشته باشند و همانند کات‌سین‌های نسخه قبلی بی‌اساس و بی‌محتوا نباشند.

هر کدام از کاراکترهای بازی مهارت و تبحر خاصی دارند و در بخش‌های مختلف به کار گرفته می‌شوند. برای مثال جسیکا را می‌توان شجاع‌ترین عضو گروه دانست که خوره تعقیب و گریزها و آفرینش صحنه‌های سینمایی و هیجان‌انگیز است. در مقابل تایلر هم بهترین و سریع‌ترین راننده گروه محسوب می‌شود. در آخر هم کاراکتر شان را داریم که مهارت ویژه‌ای در مسابقات آفرود و دریفت دارد. در کنار این‌ها، کاراکترهای دیگری هم در داستان بازی نقش دارند که امیدواریم از شخصیت‌پردازی مناسبی بهره ببرند.

وقتی چنین داستان پرهیجانی به بازی اضافه شود، نمی‌توان از تاثیرات آن روی گیم‌پلی بازی صرف‌نظر کرد. Payback احتمالا قرار است یکی از پربرخوردترین و اکشن‌ترین ریسینگ‌های سری Need For Speed باشد. در حقیقت مراحل بازی به دو بخش تقسیم می‌شوند. دسته‌‌ای از مراحل مربوط به مسابقات خیابانی است که نظیرش را در نسخه‌های قبلی هم دیده‌ایم اما دسته دیگر، مراحلی است که در آن‌ها باید مستقیما با کارتل The House سرشاخ شوید که می‌توانند اهداف مختلفی را دنبال کنند و مهارت رانندگی شما را شدیدا به چالش بکشند.

Need For Speed Payback

علاوه بر مبارزه با کارتل The House شما باید با نیروهای سرسخت پلیس هم که با افزایش Heat Level از وسایل نقلیه مخرب‌تری استفاده می‌کنند، سرشاخ شوید

مبارزات شما با دیگر خودروها برخلاف بازی‌های Rivals و Hot Pursuit قرار نیست با سلاح‌های خاصی انجام بگیرد. تنها اهرم قدرتی که برای از بین بردن خودروهای دشمن دارید، ضربه زدن به آن‌ها است که بیشتر از همه در مجموعه Burnout با چنین مکانیزمی سروکار داشتیم. چیزی که امیدوارم گوست گیمز در زمینه مبارزات خودروها مراعاتش را بکند، تعادل کافی در سختی یا آسانی از بین بردن آن‌ها است. البته قطعا درجه سختی بازی در این زمینه تاثیرگذار خواهد بود، اما بر اساس چیزی که در تریلرها مشاهده کردیم، گویا از راه به در کردن ماشین‌های The House چندان کار سختی به نظر نمی‌رسد. البته با توجه به وعده‌های سازندگان، جدال با پلیس‌ها به شدت چالشی‌تر خواهد بود و هر چقدر که بیشتر دوام بیاورید با نیروهای مستحکم و وسایل نقلیه سنگینی روبرو خواهید شد که به این راحتی‌ها ول کن قضیه نیستند. حتی این بار نیروهای هوایی پلیس هم به نظر می‌رسد مستقیما وارد عمل خواهند شد و فقط به تعقیب و ردیابی شما بسنده نخواهند کرد. اما یکی از مهم‌ترین نیروهای پلیس که از همین الان برای ما کری می‌خواند، ون‌ غول‌پیکری است که با نام راینو شناخته می‌شود و به این راحتی‌ها نمی‌توان از شرش خلاص شد و گویا قرار است آخرین تیر از ترکش‌ ماموران پلیس در درجه پنجم Heat Level باشد.

به لطف جهان وسیع بازی، مسابقات هم گسترده‌تر شده‌اند. جدا از مسابقات درگ، دریفت، تایم ترایل و دیگر رقابت‌هایی که همواره پای ثابت Need For Speed بوده‌اند، این بار شاهد اضافه شدن مسابقات آفرود هم به بازی هستیم و حتی تخصص اصلی یکی از شخصیت‌های قابل بازی که شان نام دارد، در همین رقابت‌های آفرود است. بازی در منطقه‌ای به نام Fortune Valley جریان دارد که با توجه به تریلر معرفی‌اش به نظر می‌رسد محیط فوق‌العاده‌ متنوعی را برای گیمرها به ارمغان خواهد آورد. از محیط‌های شهری و بزرگراه‌ها بگیرید تا گردنه‌های باریک و محیط‌های بیابانی، همگی مسابقات خاصی را با خودروهای ویژه‌ای می‌طلبند که می‌تواند ساعت‌ها گیمر را پای بازی بنشاند. یکی از انگیزه‌های خوبی که گوست گیمز برای گشت‌وگذار در این محیط وسیع تدارک دیده‌ است، پیدا کردن خودروهای اوراقی است که در گوشه و کنار نقشه قرار گرفته‌اند. اگر جزو ماشین‌بازهای قدیمی باشید و با خودروهای کلاسیک هم رابطه خوبی داشته باشید، احتمالا هیچ یک از این شاسی‌های رهاشده در نقشه را از دست نخواهید داد. با منتقل کردن این خودروها به گاراژ، شما می‌توانید آن‌ها را بازسازی و تیونینگ کرده و به یک ماشین سرحال و تروتمیز تبدیل کنید. از دیگر نکات مثبت جهان Payback این است که قرار نیست همانند نسخه قبلی همواره شاهد یک آب و هوای بارانی آن هم در ساعات نیمه‌شب باشیم و رویدادهای بازی در ساعات مختلفی از شبانه‌روز رخ خواهد داد.

با گذر از همه مواردی که تاکنون به آن پرداختیم، به یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازی می‌رسیم و آن چیزی نیست جز تیونینگ و شخصی‌سازی خودروها. قبل از انتشار بازی Need For Speed در سال ۲۰۱۵، گوست گیمز مدعی شد که سیستم تیونینگ به‌کار رفته در این بازی بهترین و کامل‌ترین سیستم شخصی‌سازی در کل سری خواهد بود، اما کسانی که بازی را تجربه کرده‌اند، به خوبی می‌دانند که اگر چه شخصی‌سازی خودروهای مدل پایین و نسبتا ارزان‌قیمت در بازی گسترده بود، اما هر چقدر که به مدل‌های بالاتر نزدیک می‌شدیم، شخصی‌سازی‌ها هم محدودتر و کم‌رنگ‌تر می‌شدند. اینکه آیا در Payback هم شاهد چنین مشکلی خواهیم بود یا خیر هنوز مشخص نیست، چرا که در تریلرهای بازی شاهد تیونینگ خودروهای نسبتا مدل پایینی هستیم که بالطبع همه گزینه‌ها برای چنین ماشین‌هایی در دسترس است، اما گوست گیمز وعده داده است که این بار دیگر واقعا شاهد کامل‌ترین سیستم شخصی‌سازی در مجموعه Need For Speed خواهیم بود. به طور کلی، مکانیزم تیونینگ و اسپرت‌کردن خودروها مشابه نسخه قبلی است، اما یک گزینه جدید هم این بار به نام Superbuild به بازی اضافه شده است که چیزی شبیه به بادی‌کیت‌ها در بازی Most Wanted است. در واقع Superbuild ها مجموعه‌ای از تغییرات ظاهری و فنی را در خودرو شما اعمال می‌کنند. برای مثال اگر می‌خواهید خودروی‌تان را آماده مسابقه آفرود کنید، به راحتی با انتخاب سوپربیلد مربوط به آن، یک ماشین آفرود استاندارد با تمامی تنظیمات فنی لازم در اختیارتان قرار می‌گیرد.

در پایان باید به این نکته هم اشاره کنیم که بازی Need For Speed Payback نیازی به اتصال دائم به اینترنت نخواهد داشت و می‌توانید بخش داستانی بازی را بصورت کاملا آفلاین تجربه کنید. در زیر می‌توانید سیستم موردنیاز و پیشنهادی برای نسخه کامپیوتر بازی را هم مشاهده کنید.

حداقل سیستم مورد نیاز:

  • سیستم‌عامل: ویندوز 7 ۶۴ بیتی یا بهتر
  • پردازنده: اینتل i3 6300 3.8GHz یا ای‌ام‌دی FX 8150 3.6GHz 
  • رم: ۶ گیگابایت
  • هارد دیسک: ۳۰ گیگابایت
  • کارت گرافیکی: انویدیا GeForce GTX 750 Ti یا ای‌ام‌دی Radeon HD 7850 با دو گیگابایت حافظه
  • دایرکت‌ایکس: 11

سیستم پیشنهادی:

  • سیستم‌عامل: ویندوز 10 ۶۴ بیتی یا بهتر
  • پردازنده: اینتل i5 4690K 3.5GHz یا ای‌ام‌دی FX 8350 4.0GHz
  • رم: ۸ گیگابایت
  • هارد دیسک: ۳۰ گیگابایت
  • کارت گرافیکی: انویدیا GeForce GTX 1060 یا ای‌ام‌دی RX 480 با چهار گیگابایت حافظه
  • دایرکت‌ایکس: 11

Need For Speed Payback در تاریخ ۱۰ نوامبر، مصادف با ۱۹ آبان برای پلتفرم‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی سی منتشر خواهد شد. البته افرادی که از سرویس‌های EA Access و Origin Access استفاده می‌کنند زودتر قادر به تجربه Payback خواهند بود. بازی علاوه بر نسخه استاندارد، دارای یک نسخه دیلاکس هم خواهد بود که برخی مراحل جدید به بخش داستانی آن افزوده شده و همچنین تخفیف‌هایی برای خریدهای درون‌برنامه‌ای در این نسخه در نظر گرفته شده است.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده