// یکشنبه, ۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۱

معرفی انیمیشن کوتاه The Song of the Rain

انیمیشن کوتاه The Song of the Rain مرثیه‌ای برای کشته‌شدگان برگ سیاهی از تاریخ یعنی جنگ جهانی دوم است. با معرفی این انیمیشن همراه باشید.

جنگ جهانی دوم به دلایلی همچون کشته شدن ۵۰ تا ۸۵ میلیون نفر، حضور  مستقیم بیش از ۱۰۰ میلیون سرباز از حدود ۳۰ کشور و اولین استفاده از بمب اتم، به عنوان خونین‌ترین درگیری در تاریخ لقب گرفته است. در بسیاری از محتوا‌های مربوط به این جنگ در حوزه‌های مختلف اعم از سینما و بازی‌های ویدیویی روی کشور‌هایی نظیر آلمان، روسیه، ژاپن، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا تمرکز شده و آغاز آن را به حمله آلمان به کشور لهستان در سال ۱۹۳۹ نسبت می‌دهند. با این حال کشور چین از دو سال قبل مورد حمله ژاپن قرار گرفته بود و در کنار روسیه، بخش اعظم کشته شده‌های غیر‌نظامی را به خود اختصاص داده است. انیمیشن کوتاه The Song of the Rain به عنوان یک انیمیشن چینی، به تاثیر جنگ جهانی دوم روی کشور چین و زندگی مردم این کشور می‌پردازد.

داستان از یک روز بارانی آغاز می‌شود، جایی که یکی از شخصیت‌های اصلی داستان در حال عبور از خیابان‌ها آب گرفته، به فردی بر‌خورد می‌کند که برای جلوگیری از خیس شدن زیر یک آلاچیق پناه گرفته است. پسر که از حضور در کنار دیگر شخصیت اصلی مضطرب است و از تلاقی نگاه‌ها غافلگیر می‌شود، چترش را برای او می‌گذارد و به سرعت دور می‌شود. همین اتفاق به ظاهر ساده به رابطه عاشقانه این دو شخصیت می‌انجامد. اما شروع زندگی مشترک آن‌ها با آغاز آتش جنگ همزمان می‌شود و پسر ناچار باید به میدان نبرد برود. به‌واسطه این اتفاق مذموم تغییر و تحولی در زندگی شخصیت‌های اصلی رخ می‌‌دهد که به هیچ عنوان قابل جبران نیست.

انیمیشن کوتاه the Song of the Rain

این انیمیشن آینه‌ای تمام‌نما از کشور چین و ویژگی‌های منحصر‌به‌فردش است

انیمیشن کوتاه The Song of the Rain اولین اثر استودیو هزمون بوده و لیانگ به عنوان کارگردان و لیهانگ چن به عنوان تهیه‌کننده در تیم تولید آن حضور داشته‌اند. سازندگان در بخش‌هایی از انیمیشن از فیلم‌های واقعی دوران جنگ جهانی دوم استفاده کرده‌اند که باعث می‌شوند مخاطب بیش از پیش با روز‌های نا‌آرام کشور چین آشنا شود. همچنین آن‌ها تلاش کرده‌اند که نمونه‌ای دقیق از کشور چین را طراحی کنند. از معماری منحصر‌به‌فرد و تطبیق دادن زندگی شهری با طبیعت تا فانوس‌های شناور روی آب و مزارع گل‌های کانولا، همگی نمایشگر سبک و سیاق خاص کشور چین هستند. یکی از ویژگی‌های انیمیشن کوتاه The Song of the Rain استفاده از سمبل است. به هوا فرستادن بادباک توسط شخصیت‌های اصلی نماد آرزو‌های دور و دراز آن‌ها بوده و پرواز کلاغ‌ها بر فراز میدان نبرد، نشان از سایه سنگین مرگ دارد.

انیمیشن کوتاه the Song of the Rain

اولین ثانیه انیمیشن کوتاه The Song of the Rain و طراحی مثال‌زدنی گل‌های نیلوفر آبی و پر‌وانه‌ها، نوید یک انیمیشن واقع‌گرایانه را می‌دهد، ویژگی که تا پایان آن را حفظ می‌کند. طبیعت برگ برنده این انیمیشن است، زیرا در کنار مزرعه کانولا و شکوفه‌های گیلاس، باران و دریاچه شهر به زیبا‌ترین و طبیعی‌ترین شکل ممکن طراحی شده‌اند. فیزیک نیز به بهترین شکل شبیه‌سازی شده و در هنگام برخورد قطره‌های باران با سطح دریاچه و پای شخصیت اصلی با آب جمع شده روی سطح زمین، واکنش مناسبی از خود بروز می‌دهند. داستان به صورت پرا‌کنده روایت می‌شود و خط زمانی اثر دچار در هم ریختگی است. با این حال مخاطب به هیچ عنوان سر‌در‌گم نمی‌شود و زمان‌ سه‌گانه انیمیشن قابل تشخیص است. سکانس‌های مربوط به جنگ که نقش درون‌مایه اثر را ایفا می‌کند. اندک دقایقی از این انیمیشن کوتاه ۹ دقیقه‌ای را در اختیار دارند و در کنار داستان اصلی، بخش اعظم انیمیشن به نمایش لوکیشن‌های مختلف و فضا‌سازی غم‌زده دوران جنگ اختصاص داده شده است. با این وجود که انیمیشن کوتاه The Song of the Rain غم و اندوه افراد درگیر جنگ را به نمایش می‌گذارد، اما این ویژگی باعث نشده که اثر تماما غم‌انگیز باشد، در عوض سازندگان طنز را از یاد نبرده‌اند و انیمیشن در بخش‌هایی از آن بهره می‌برد. روند آرام که حتی در بحبوحه جنگ نیز آرامش خود را حفظ می‌کند، به همراه تصویر‌برداری از زاویه‌ها و نما‌های مختلف باعث شده‌اند که این انیمیشن علاوه بر تم و درون‌مایه، از حیث کار‌گردانی نیز اثری قوی و قابل ملاحظه باشد.

انیمیشن کوتاه the Song of the Rain

موسیقی اثر که ترکیبی از ساز‌های ویولن و پیانو است، فوق‌العاده و بی‌نظیر هستند

بر‌خلاف طراحی واقع‌گرایانه محیط‌ها و لوکیشن‌های انیمیشن کوتاه The Song of the Rain، شخصیت‌ها دارای ظاهر فانتزی و انیمه‌گونه هستند. طراحی موها که تا حد توان در طراحی طبیعی آن‌ها تلاش شده و فیزیک مناسبی داشته و ترسیم صورت‌ها در عین ساد‌گی تمامی المان‌های اصلی چهره‌‌ را در خود دارند. به واسطه همین طراحی دقیق چهره است که شخصیت‌های انیمیشن می‌توانند حس‌های شادی، ترس و غم را به خوبی بروز دهند. کازویو لین که با خلق موسیقی گوش‌نواز، فقدان کلام را به طور کامل رفع کرده، نشان داده است که روح و حس و حال انیمیشن را به خوبی درک کرده است. ترکیب ساز‌های پیانو و ویولن که هم‌گام با تغییرات داستان، متحول می‌شوند، قطعه‌های بی‌نظیری را پدید آورده‌اند که حتی بدون انیمیشن هم هویت خاص خود را دارند. در حالی که موسیقی در نیمه اول انیمیشن بی‌کلام است، اما در نیمه دوم با صدای ییکو جی همراه می‌شود. برای شنیدن موسیقی‌های انیمیشن کوتاه The Song of the Rain می‌توانید به صفحه شخصی کازویو لین در وب‌سایت Soundcloud مراجعه کنید.

برای دانلود انیمیشن کوتاه از آپارات اقدام کنید

تیم سازنده به خوبی توانسته با نمایش روی سیاه جنگ و تاثیر آن روی زندگی عموم مردم، اعتراض خود را نسبت به این رخداد تلخ ابراز کند. افرادی که برای حفظ کشورشان به میدان جنگ می‌روند و خانواده‌هایی که سال‌ها در انتظار آن‌ها هستند، اتفاق جدیدی نیست، اما تا‌کنون ذره‌ای از غم و اندوه آن کاهش پیدا نکرده است. جنگ به هر شکل و بر هر اساس پدیده‌ای شوم است که جان افراد بسیاری را مورد تهدید قرار می‌دهد. وظیفه حوزه‌هایی از جمله سینما، انیمیشن و بازی‌های ویدیویی حرکت در جهت نمایش وجهه واقعی جنگ به جای کسب سود از طریق هیجان‌انگیز نشان دادن آن است. در حالی که بسیاری از محتوا‌های حوزه‌های مذکور جنگ را به عنوان منبع در‌آمد در نظر گرفته‌اند. آثاری همچون انیمیشن کوتاه The Song of the Rain ارزش بیشتری پیدا می‌کنند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده