// چهار شنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۲

سازندگان Forza Horizon ظاهرا مشغول ساخت نسخه جدید بازی Fable هستند

طبق ادعای وب‌سایت یوروگیمر، استودیوی دوم و تازه تاسیس پلی گراند گیمز با بیش از ۲۰۰ کارمند و با بودجه بسیار زیادی روی نسخه جدید بازی Fable کار می‌کند. 

شاید بتوان از بازی Fable به‌عنوان جنجالی‌ترین بازی چند سال اخیر کمپانی مایکروسافت یاد کرد. در ابتدا بد نیست برخی از مهم‌ترین اتفاقات سال‌های اخیر پیرامون سری بازی‌های Fable را یادآوری کنیم و سپس به خبر منتشر شده توسط وب‌سایت یوروگیمر بپردازیم.

اوایل عرضه کنسول ایکس باکس وان در سال ۲۰۱۳، بازی جدید Fable Legends که یک نسخه فرعی از سری بازی‌های نقش‌آفرینی و فانتزی Fable به شمار می‌رفت، توسط استودیو Lionhead سازنده اصلی این مجموعه معرفی شد و پس از مدت اندکی بنا بر سیاست‌های اتخاذ شده توسط مایکروسافت، استودیو لاین هد اعلام کرد که بازی Fable Legends برخلاف نسخه‌های پیشین به صورت F2P (رایگان و دارای پرداخت‌های درون برنامه‌ای) منتشر خواهد شد. سپس بازی مدت‌ها در سکوت خبری به سر برد تا زمینه‌ را برای شایعات مربوط به لغو شدن این بازی توسط مایکروسافت فراهم کند. پس از ۱۶ ماه از تاریخ معرفی این بازی، کمپانی مایکروسافت طی خبری از لغو بازی Fable Legends و تعطیلی استودیو Lionehead خبر داد و با واکنش‌های منفی طرفداران سری بازی‌های خاطره‌‌انگیز Fable مواجه شد!

اما استودیو پلی گراند گیمز، سازنده سری بازی‌های Forza Horizon که از سال ۲۰۱۲ تاکنون در خلق و ساخت این مجموعه توانسته عملکرد فوق‌العاده‌ای را به نمایش بگذارد، مدتی قبل، از تاسیس استودیوی دوم و جدید خود خبر داد. علاوه بر این، آنها اعلام کردند که استودیوی جدید پلی گراند گیمز با بیش از ۲۰۰ کارمند روی یک پروژه بسیار بزرگ و جهان باز مشغول به کار است.

جالب است بدانید که مدتی قبل، Klobrille یکی از کاربران وب‌سایت ResetEra که پیش از این هم شایعه‌های مختلفی در مورد ایکس‌باکس وان و بازی‌هایش منتشر کرده بود و از قضا خیلی از آن‌ها به واقعیت نیز تبدیل شدند، طی خبری اعلام کرد که احتمالا نسخه جدید بازی‌هایی چون Fable برای ایکس‌باکس وان منتشر خواهد شد.

Playground Games

اما می‌رسیم به خبری که امروز توسط وب‌سایت یوروگیمر منتشر شده است و طبق اعلام آنها، سازندگان Forza Horizon و به طور مشخص استودیوی جدید و تازه تاسیس پلی گراند گیمز، مشغول ساخت نسخه جدید بازی Fable با بودجه و منابع مالی بسیار زیاد است. خبر منتشر شده توسط وب‌سایت یورگیمر به شرح زیر است:

طبق یافته‌های ما، نسخه جدید بازی Fable با تمرکز بر داستان و شخصیت‌ها، به صورت جهان باز و در سبک نقش‌آفرینی در حال توسعه است. برای این پروژه منابع مالی بسیار زیاد و چیزی نزدیک به ۲۰۰ کارمند از استودیوی تازه تاسیس Playground Games در نظر گرفته شده است. انتظار نمی‌رود به این زودی شاهد نمایشی از نسخه جدید Fable باشیم و طبق شنیده‌های ما، این بازی در مراحل اولیه توسعه قرار دارد.

هنوز کمپانی مایکروسافت به صورت رسمی در مورد این خبر اظهار نظری نکرده است و باید منتظر ماند تا خبر‌های رسمی در مورد بازی Fable توسط این کمپانی منتشر شود. اما با توجه به شایعات و احتمالات منتشر شده به نظر می‌رسد استودیوی اول پلی گراند گیمز، همچون گذشته مشغول ساخت بازی Forza Horizon 4 است و استودیوی دوم و تازه تاسیس پلی گراند گیمز روی نسخه جدید بازی نقش‌ ‌‌آفرینی Fable متمرکز شده است.

نظر شما در مورد انتخاب استودیو پلی گراند گیمز برای ساخت نسخه جدید بازی Fable چیست؟ با ما در میان بگذارید.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده