// چهار شنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل 60 Seconds! Atomic Adventure

۶۰ ثانیه مانده تا انفجاری عظیم و برخورد بمب هسته‌ای به شهر شما، چه چیزی را با خودتان به پناهگاه می‌برید؟ بازی 60 Seconds! Atomic Adventure روایت تلاشی برای بقا بعد از برخورد بمب اتم است.

بازیکنان آشنا به دنیای پسا آخرالزمانی Fallout به خوبی با چالش‌هایی که برای زنده ماندن در یک دنیایی پر از رادیواکتیو وجود دارد آشنا هستند. به ویژه در بازی Fallout 4 و تماشای دنیایی آرام و بعد از آن، دیدن انفجاری شوم که هر لحظه در حال نزدیک شدن به شما است، و همین صحنه برای بازیکنان این مجموعه خاطرات بسیاری را به همراه دارد. اما بیایید به قبل از تمام این ماجرا برگردیم و به این فکر کنیم که تنها ۶۰ ثانیه تا انفجاری عظیم در پیش دارید، چه می‌کنید؟ یا بهتر است بپرسم چه چیزهایی را با خودتان به پناهگاه می‌برید؟ بازی 60 Seconds! Atomic Adventure داستان همین ۶۰ ثانیه و سپس تماشای نتیجه انتخاب‌ها است.

بازی 60 Seconds

وسایلی که در ۶۰ ثانیه‌ ابتدایی بر می‌دارید، در روزهای آینده عامل تعیین کننده بقا یا مرگ شخصیت‌ها هستند

بازی از جایی آغاز می‌شود که شما در نقش پدرخانواده باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید کدام یک از اعضای خانواده و لوازم مورد نیاز را به پناهگاه ببرید. هرچند دنیای سه بعدی بازی در ابتدا خودنمایی می‌کند و قادر به کنترل پدر خانواده برای ورود به اتاق‌های خانه هستید، در ادامه بازی مسیر دیگری را در پیش می‌گیرد و تنها شاهد گذر روزها و تصمیم‌گیری‌های حیاتی خواهید بود. سوپ، آب آشامیدنی، تفنگ ساچمه‌ای،‌ نقشه، ساک و خیلی آیتم‌های دیگر از جمله چیزهایی هستند که می‌توانید در ۶۰ ثانیه حیاتی با خود به داخل پناهگاه ببرید. با برخورد بمب اتم به شهر و آغاز دوران پسا بمب اتم، اولین روز در پناهگاه برای افراد زنده‌مانده، شروع می‌شود. بازی سعی دارد تا در نقش یک راوی از طریق دست‌نوشته‌هایی با بازیکن ارتباط برقرار کند و با خواندن دست نوشته‌ها از اوضاع و احوال هر یک از شخصیت‌ها مطلع می‌شوید. بازی 60 Seconds در حقیقت نمونه‌ متفاوتی از یک بازی بقا (Survival) است. مانند هر بازی بقا، برای زنده ماندن باید اول از همه به تقسیم مواد غذایی میان شخصیت‌ها بپردازید. هر شخصیت می‌تواند چهار روز بدون نوشیدن و خوردن غذا زنده بماند و در نتیجه جیره بندی غذا اهمیت بسیاری را در تمام کردن بازی 60 Seconds! Atomic Adventure ایفا می‌کند.

اولین نکته‌ای که به واقع باید به آن توجه داشته باشید، اهمیت به یاد داشتن نکاتی است که بازی برای بیشتر زنده ماندن شخصیت‌ها گوشزد می‌کند. اینکه باید اعضای خانواده را برای یافتن تجهیزات بیشتر به بیرون از پناهگاه بفرستید، هر یک از شخصیت‌ها چه توانایی‌هایی دارند یا در زمان بازگشت چند بار در را می‌زنند،‌ تنها نمونه‌ای از نکاتی‌اند که در بازی شرح داده می‌شود و بی‌توجهی به آنها، باعث شکست شما خواهد شد. با خروج هر یک از اعضای خانواده به بیرون از خانه، امکان رخ دادن اتفاقات مختلفی وجود دارد که از جمله‌ی آنها می‌توانیم به کشته شدن شخصیت‌ها،‌ زخمی شدن آنها، بیماری با رادیواکتیو یا در شرایط بهتر پیدا شدن تجهیزات و مواد غذایی بیشتر اشاره کرد. متاسفانه مانند بازی Fallout Shelter، در بازی 60 Seconds نیز تنها روی اعزام شخصیت‌ها و لوازم همراه آنها در زمان خروج از پناهگاه نظارت دارید و بعد از خروج از پناهگاه دیگر قادر به کنترل سایر رخدادها نخواهید بود.

بازی 60 Seconds

اما بازی 60 Seconds تنها به همین چند مورد کوچک خلاصه نمی‌شود، بازی دارای چهار حالت مختلف از یک برخورد کوچک بمب اتم تا حالت Survival است که هر کدام از حالت‌ها، درجه سختی متفاوتی را در دسترس‌تان قرار می‌دهد. به عنوان مثال در حالت اول شاهد دوره‌ی کوتاه زمانی هستیم و در صورتی که درب پناهگاه را به موقع باز کنید، در کمتر از ۱۱ روز شاهد تمام شدن بازی خواهید بود. اما حالت‌های دیگر مانند آپوکالیپس درجه سختی بالاتری دارد و به ویژه در انتخاب لوازمی که با خود به پناهگاه می‌برید باید نهایت دقت را داشته باشید. حالت‌های بازی و وجود لیدربورد به شما اجازه می‌دهد تا در طولانی مدت فرصت بیشتری را برای تجربه‌ی متوالی 60 Seconds در اختیار داشته باشید.

بازی 60 Seconds هرچند با قیمت ۲.۹۹ دلار از طریق فروشگاه‌های دیجیتال در دسترس دارندگان اندروید و iOS قرار گرفته‌ است، اما با موضوع جالبی که در اختیارتان می‌گذارد، ارزش تجربه کردن طولانی مدت را دارد. با این حال، هنوز هم مشکلاتی در کنترل بازی دیده می‌شود و به ویژه در زمان آغاز ۶۰ ثانیه به دلیل محدود بودن فرصت برای برداشتن آیتم‌های مورد نیاز، وجود این چنین ایرادات کمی ناامیدکننده است. اگر یک بازی متفاوت با موضوع آخرالزمانی می‌خواهید، 60 Seconds! Atomic Adventure گزینه‌ی جذابی برای تجربه کردن است.

دانلود بازی اندروید و آیفون 60 Seconds! Atomic Adventure


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده