نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۱۵

سم ریمی نسخه سینمایی The Kingkiller Chronicle را کارگردانی خواهد کرد

نسخه‌ای سینمایی از مجموعه کتاب‌های The Kingkiller Chronicle پاتریک راتفوس ساخته خواهد شد و کارگردان این فیلم سم ریمی خواهد بود.

سم ریمی در حال مذاکره با کمپانی لاینزگیت (Lionsgate Company) برای کارگردانی نسخهٔ سینمایی مجموعه کتاب‌های The Kingkiller Chronicle است. نویسندهٔ مجموعه کتاب‌های The Kingkiller Chronicle پاتریک راتفوس است و داستان اصلی آن‌ها در مورد شخصیت ماجراجو و موسیقی‌دانی مشهور به نام Kvothe و اتفاقات پیرامون این شخصیت است و بیشتر بخش‌های داستانی کتاب‌های پاتریک راتفوس به‌صورت اول شخص و توسط شخصیت Kvothe روایت می‌شود و وی شرح حال زندگی خود را تعریف می‌کند. این‌طور که به نظر می‌رسد کمپانی لاینزگیت تصمیم به ساخت سه‌گانه‌ای از روی این مجموعه داستان‌ها دارد و قسمت اول این سه‌گانه را سم ریمی کارگردانی خواهد کرد و عنوان فیلم The Name of the Wind یا The Kingkiller Chronicle: Day One خواهد بود. هنوز مشخص نیست که سم ریمی برای کارگردانی هر سه فیلم در نظر گرفته شده است یا تنها قسمت اول را خواهد ساخت.

کمپانی لاینزگیت ایده‌های جسورانه و جدیدی برای این پروژه در سر دارد و در کنار نسخهٔ سینمایی، سریالی از این مجموعه روی آنتن شبکه کابلی Showtime (شوتایم) خواهد رفت. پیش‌تر اعلام شده بود که لین مانوئل میراندا ساخت سریال این مجموعه را بر عهده خواهد داشت و وی علاوه بر کارگردان، تهیه‌کنندهٔ اجرایی نیز خواهد بود و کار آهنگسازی این سریال را هم انجام خواهد داد. همچنین قرار است بازی ویدئویی The Kingkiller Chronicle نیز ساخته شود. مجموعه داستان‌هایی که پاتریک راتفوس نوشته است، در دو فرمت رمان و داستان کوتاه منتشر شده و این ساختار نامرسوم در کنار ساختار روایی غیرمعمول رمان، باعث آزاد بودن دست سازندگان برای ساخت نسخه‌های مختلف سینمایی، تلویزیونی و حتی ساخت بازی‌های ویدئویی شده است. سم ریمی برای ساخت نسخهٔ سینمایی با لین مانوئل میراندا همکاری خواهد داشت که نام وی از سال ۲۰۱۶ به این پروژه مرتبط شده بود. لین مانوئل میراندا تهیه‌‌کنندهٔ اجرایی هر دو نسخه‌ٔ سینمایی و تلویزیونی این مجموعه خواهد بود.

Raimi

طبق گزارش سایت ورایتی، اخبار مربوط به کارگردانی نسخهٔ سینمایی این مجموعه بر اساس صحبت‌های سم ریمی است و کمپانی لاینزگیت تا این لحظه اعلام رسمی در این رابطه نداشته است. با توجه به ظرفیت‌های بالای داستانی مجموعه The Kingkiller Chronicle، شاید سم ریمی برای کارگردانی برخی اپیزودهای سریال این مجموعه نیز انتخاب شود. نگارش فیلمنامهٔ نسخه سینمایی بر عهدهٔ لیندزی بیر، یکی از نویسندگان فیلم Transformers: The Last Knight (تبدیل‌شوندگان: آخرین شوالیه) خواهد بود.

با توجه به کارنامه کاری سم ریمی و تجربه بالای وی در ژانر علمی-تخیلی و بعضاً فانتزی، می‌توان انتظار فیلمی باکیفیت را از این کارگردان داشت و به نظر سازندگان تصمیم درستی گرفته‌اند؛ مگر آنکه پس از اکران با نتیجه‌ای غیرقابل انتظار مواجه شویم  

حضور سم ریمی برای کارگردانی نسخهٔ سینمایی قطعی به نظر می‌رسد و تنها اعلام رسمی کمپانی لاینزگیت باقی مانده است. از طرفی لین مانوئل میراندا نیز در این پروژه حضور دارد و از آنجایی که موسیقی جایگاه ویژه‌ای در مجموعه داستان‌های پاتریک راتفوس دارد، قطعاً لین مانوئل میراندا نقش ویژه‌ای در ساخت نسخهٔ سینمایی و تلویزیونی خواهد داشت (شخصیت اصلی مجموعه داستان‌های پاتریک راتفوس، یعنی Kvothe، نوازدهٔ چیره‌دست ساز لوت است). جالب است بدانید که لین مانوئل میراندا از رمان پاتریک راتفوس به‌عنوان منبع الهام‌بخش خود برای ساخت آهنگ‌های تئاتر موزیکال معروف Hamilton (همیلتون) نام برده بود و در توییتی راجع به رمان پاتریک راتفوس چنین گفته بود:

داستان امشب من این است که سعی می‌کنم حس‌وحال Kvothe و دوستانش را هنگام ترک گفتن ائولیون دریابم.

این پروژه اولین همکاری مشترک سم ریمی و لین مانوئل میراندا خواهد بود. اولین بار نیست که سم ریمی وارد فاز فیلم های فانتزی و علمی-تخیلی شده است و وی سابقه‌ای طولانی در این‌ ژانر دارد. در حال حاضر سم ریمی مجموعهٔ تلویزیونی کمدی و ترسناک Ash vs. the Evil Dead (اش علیه مرده شریر) را روی آنتن شبکه Starz دارد. فیلم The Evil Dead (مرده شریر) در سال ۱۹۸۱ به کارگردانی سم ریمی و با بازی بروس کمپبل، به روی پرده‌های سینما رفت و مجموعهٔ جدید بر اساس فیلم دهه ۸۰ ساخته شده است. فصل سوم سریال Ash vs Evil Dead در تاریخ ۲۵ فوریه سال ۲۰۱۸ (۶ اسفندماه امسال) از شبکه Starz پخش خواهد شد. فصل سوم این سریال مانند دو فصل گذشته در ۱۰ قسمت تولید شده است. بروس کمپبل در نقش اش ویلیامز، لوسی لاولس در نقش روبی، ری سانتیاگو در نقش پابلو سیمون بولیوار، دانا دی‌لورنزو در نقش کلی مکسول، آریل کارور اونیل در نقش برندی بار (دختر اش) و الی گال در نقش ریچل، از جمله بازیگرانی هستند که در فصل سوم سریال Ash vs Evil Dead حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. از دیگر فیلم‌های فانتری و علمی-تخیلی سم ریمی می‌توان به Oz the Great and Powerful (آزِ بزرگ و قدرتمند) محصول سال ۲۰۱۳ با هنرنمایی جیمز فرانکو و سه‌گانه اسپایدرمن بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۷ اشاره کرد. با توجه به کارنامه کاری سم ریمی و تجربه بالای وی در ژانر علمی-تخیلی و بعضاً فانتزی، می‌توان انتظار فیلمی باکیفیت را از این کارگردان داشت و به نظر سازندگان تصمیم درستی گرفته‌اند؛ مگر آنکه پس از اکران با نتیجه‌ای غیرقابل انتظار مواجه شویم.

آخرین فیلمی که از سم ریمی به روی پرده سینما اکران شد، فیلم فانتزی Oz the Great and Powerful بود که بازیگرانی همچون جیمز فرانکو، میلا کونیس، میشل ویلیامز و ریچل وایس در آن حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. منتقدان در مجموع نظر مثبتی روی فیلم Oz the Great and Powerful داشتند و این فیلم با بودجهٔ ساخت تقریباً ۲۰۰ میلیون دلاری، فروش ۴۹۴ میلیون دلاری در گیشه داشت.  

هنوز تاریخ اکران فیلم The Name of the Wind اعلام نشده است.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده