نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۳

HTC هدست واقعیت مجازی Vive Pro را معرفی کرد

HTC در جریان نمایشگاه CES 2018، مدل ارتقایافته هدست واقعیت مجازی خودش را با نام Vive Pro معرفی کرد.

HTC جزو اولین شرکت‌هایی بود که با هدست وایو، هدست‌های واقعیت مجازی پی‌سی را عرضه کردند. حال این شرکت در جریان CES 2018، از مدل ارتقا‌یافته هدست خود با نام Vive Pro رونمایی کرده است. HTC همچنین آداپتور بی‌سیم را هم برای نسخه معمولی و Pro وایو معرفی کرده که با استفاده از آن، می‌توان به صورت بی‌سیم از هدست استفاده کرد.

با اینکه زمان عرضه و قیمت هدست واقعیت مجازی HTC Vive Pro اعلام نشده است، اما اچ‌تی‌سی اطلاعات خوبی از مشخصات فنی آن ارائه کرده است. بر این اساس، Vive Pro برای افرادی طراحی شده که به دنبال بهترین کیفیت از یک هدست واقعیت مجازی هستند. این هدست دو صفحه نمایش OLED خواهد داشت که رزولوشن کلی آن‌ها، ۲۸۸۰ در ۱۶۰۰ است که به معنی افزایش ۷۸ درصدی در مقایسه با رزولوشن هدست وایو معمولی است. HTC اعلام کرده که این افزایش رزولوشن، باعث خواهد شد تا متن‌ها و در کل کیفیت تصاویر به طرز چشم‌گیری بهبود پیدا کند.

وایو پرو همچنین از یک هدفون مجتمع در خود هدست نیز بهره می‌برد که به آمپلی‌فایر داخلی نیز مجهز شده است. به‌علاوه تفییراتی هم در قسمتی از هدست که روی سر قرار می‌گیرد اعمال شده که باعث خواهد شد استفاده از این هدست، راحت‌تر از مدل معمولی وایو باشد. دو میکروفون و دو دوربین در قسمت جلوی هدست هم از دیگر ویژگی‌های وایو پرو هستند. هنوز قیمت یا حتی زمان عرضه تقریبی هدست وایو پرو اعلام نشده است و HTC اعلام کرده که چنین اطلاعاتی، به‌زودی ارائه خواهند شد.

اما در رابطه با آداپتور بی‌سیم این هدست‌ها، HTC از تکنولوژی Intel WiGig بهره برده است که به گفته این شرکت، باعث خواهد شد تا کاربران تجربه‌ای کاملا بدون مشکل و تاخیر در استفاده از هدست داشته باشند. این آداپتور هم هنوز قیمت مشخصی ندارد اما قرار است در سه ماهه سوم ۲۰۱۸ روانه بازار شود. در نهایت HTC آپدیتی برای Viveport هم معرفی کرد که پیش از این، حالتی دوبعدی داشت ولی از این پس، تجربه‌ای گیرا و تعاملی ارائه خواهد کرد و کاربران، می‌توانند پیش از خرید محصولات مدنظرشان، با آن‌ها تعامل داشته باشند و از ویژگی‌هایشان اطلاع پیدا کنند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده