نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۵

فناوری فیلمبرداری 360 درجه اینتل در فیلم‌ها و بازی‌ها استفاده می‌شود

فناوری فیلمبرداری 360 درجه که پیش از این در مسابقات فوتبال و مخصوصا رقابت‌های لالیگا استفاده می‌شد، قرار است در بازی‌های ویدیویی و فیلم‌ها نیز استفاده شود.

برایان کرژانیچ، مدیرعامل اینتل که این روزها انتقادات فراوانی را تحمل می‌کند، در جریان مراسم این کمپانی در CES 2018 اعلام کرد که اینتل در نظر دارد استودیویی ۲۴۰۰ متر مربعی در هالیوود را که به‌منظور استفاده از فناوری ویدیوهای ۳۶۰ درجه در فیلم‌برداری ورزش‌های مختلف احداث شده است، در صنعت سینما و سرگرمی مورد استفاده قرار دهد.

همانطور که می‌دانید، اینتل با فناوری بازپخش ۳۶۰ درجه، در پخش تلویزیونی بازی‌های ورزشی نظیر بسکتبال و فوتبال بسیار خوش درخشیده است؛ به‌طوری‌که این کمپانی بزرگ در جریان ال‌کلاسیکو با اضافه کردن ویژگی‌های جدید نشان داد که تا چه اندازه می‌تواند تماشای بازی از تلویزیون را لذت‌بخش‌تر کند.

اینتل در نظر دارد با استفاده از استودیوی واقع در هالیوود، تجربه‌ی جدیدی در اختیار کاربران بازی‌ها و بینندگان فیلم‌ها قرار دهد. کرژانیچ اعلام کرده است که با استفاده از فناوری جدید، گیمرها می‌توانند بازی را از زاویه‌ای که دوست دارند تماشا کنند. اینتل نمایش صحنه‌ی بررسی عبور توپ از خط دروازه را به‌عنوان مثالی برای تعیین زاویه‌ی تماشای بازی عنوان کرده است.

نام استودیوی جدید اینتل Tech Experience Labs است. اینتل برای ورود فناوری جدید خود به دنیای فیلم‌های سینمایی، با استودیوی پارامونت نیز همکاری می‌کند. این شرکت اعلام کرده است که همکاری پارامونت و اینتل منتج به نمایش فیلم‌های واقعیت مجازی خواهد بود که امکان تماشای فیلم را از نماهای مختلف در اختیار کاربران و بینندگان قرار خواهد داد.

اینتل ماه آینده نیز وظیفه‌ی فیلم‌برداری از بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ را که در کشور کره‌ی جنوبی برگزار می‌شود، بر عهده دارد.


منبع زومیت
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده