// جمعه, ۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۱

نکاتی که برای تجربه بهتر بازی Monster Hunter: World باید بدانیم

در این مقاله قصد داریم نکاتی را با شما به‌اشتراک بگذاریم که به تجربه‌تان در بازی Monster Hunter: World کمک شایانی خواهند کرد.

بازی Monster Hunter: World با اینکه المان‌های غربی زیادی دارد اما همچنان برای بازی کردن، سبک شرقی خود را حفظ کرده و نیازمند رعایت یک سری پیش نیاز در هنگام بازی کردن است. اگر نسخه‌های پیشین را تجربه کرده یا بازی‌های نقش آفرینی شرقی را بازی کرده باشید، می‌دانید که باید مدام کارهایی نظیر غذا خوردن یا شکار کردن در طول بازی و تهیه مواد اولیه برای پخت و پز را انجام دهید. البته موارد دیگری نیز وجود دارند که در این مقاله قصد داریم به صورت کامل آن‌ها را معرفی کنیم. مواردی که تازه‌ کارها نیز بتوانند از بازی‌ Monster Hunter: World لذت برده و در طول بازی کردن خود احساس کمبود نداشته باشند. موارد ذکر شده، اولویت بندی نشده‌اند و تمامی آن‌ها را باید در کنار یکدیگر انجام دهید.

نکات بازی Monster Hunter: World

توجه به لباس، اسلحه، فارم کردن و سیستم ساخت و ساز بازی

در دنیای بازی Monster Hunter: World، همانند سایر بازی‌های نقش آفرینی، می‌توانید برای شخصیت خود لباس‌های مختلفی را انتخاب کنید که از طریق آن‌ها قدرت شخصیت شما کم یا زیاد خواهد شد. فرق این بازی با اکثر بازی‌های نقش آفرینی، این است که در بازی‌های نقش آفرینی معمول در بازار لباس‌ها را هم از طریق سیستم ساخت و ساز و هم سیستم خرید و فروش بازی می‌توانید خریداری کنید و هر دو بخش، لباس‌های عالی و کارآمدی دارند. اما در بازی Monster Hunter: World، بخش خرید و فروش برای لباس و اسلحه در نظر گرفته نشده است؛ البته این گفته بدین معنا نیست که بخش خرید و فروش در بازی قرار ندارد،‌ بلکه آیتم‌های این بخش صرفا همان آیتم‌های بخش ساخت و ساز هستند که پس از چند مرحله به فروشگاه بازی اضافه خواهند شد. با این حال تمرکز شما باید روی آزاد سازی لباس‌ها از طریق سیستم ساخت و ساز باشد.

قدرت شخصیت شما در فارم کردن و ساخت و ساز وسایل مختلف است

برای ساخت و ساز اسلحه و لباس در بازی Monster Hunter: World، باید به سراغ هیولاهای بازی رفته و آن‌ها را بکشید و مواد مورد نظر را به‌دست بیاورید. اینجا دقیقا جایی است که پای واژه‌ی فارم کردن به‌وسط می‌آید. فارم کردن لزوما به‌معنای پول درآوردن نیست زیرا پول تنها بخشی از مشکلات شما در بازی است. این در حالی است که مشکل اصلی شما کشتن هیولاها و کسب آیتم‌های آن‌ها است. برای اینکه بتوانید یک ست لباس کامل در بازی Monster Hunter: World به‌دست بیاورید، باید یک هیولا را چهار الی پنج بار بکشید. از طرفی همیشه به سراغ لباس‌هایی نروید که بیشترین قدرت را دارند زیرا هیولاهایی که بهترین لباس‌ها را دارند، بالطبع چالشی‌تر هستند. می‌توان یک لباس میان‌رده انتخاب کرد و از طریق آن هیولای قوی را کشت و لباس‌های قوی‌تری را از مواد این هیولاها ساخت. این صحبت برای اسلحه‌های بازی نیز صدق می‌کند. بخش اسلحه‌ها و ارتقای آن‌ها بسیار گسترده است از این‌رو پیشنهاد می‌کنم همیشه سراغ شاخه‌هایی بروید که دو مشخصه مهم دارند؛ اولین فاکتور گزینه Sharpness یا تیز بودن است که هرچقدر اسلحه شما تیزتر باشد، آسیب بیشتری را به دشمنان می‌توانید وارد کنید.

نکات بازی Monster Hunter: World

دومین مشخصه ارزش اسلحه است که Rarity نام دارد. بعضی از شاخه‌ها تا Rarity هفت یا ۶ در دسترس هستند این درحالی است که بهترین Rarity در بازی، Rarity هشت است و انتخاب اسلحه‌های این خانواده بالطبع بهتر است. آخرین نکته برای بخش اسلحه‌ها، این است که در هنگام مبارزه نوار تیز بودن اسلحه را در نظر داشته باشید. زمانی که نوار سطح تیزی اسلحه‌تان به رنگ زرد یا حتی سبز (برای مواردی که تیزی اسلحه شما بیشتر از سبزرنگ است؛ نظیر رنگ آبی و سفید) درآمد، از میان آیتم‌های خود گزینه تیز کردن اسلحه را انتخاب کرده و اسلحه خود را تیز کنید (یادتان باشد که این کار را به دور از دید هیولایی که در حال شکارش هستید انجام دهید وگرنه کشته خواهید شد).

غذا خوردن قبل از هر مبارزه

می‌توانید غذای مورد علاقه خود را در بخش مورد علاقه‌ها ساخته و هر بار آن را بپزید و از طرفی مواد مورد نیاز آن را مشاهده کرده و در صورت نیاز، تهیه کنید

تمامی موجودات تنها برای یک هدف غذا می‌خورند آن هم زنده ماندن است. جدای از این مورد با غذا خوردن انرژی بیشتری کسب می‌کنید و از طرفی سیستم دفاعی بدن شما قوی‌تر از قبل می‌شود. این موارد در بازی Monster Hunter: World به‌خوبی به‌نمایش گذاشته شده‌اند. زمانی که در هاب بازی یا کمپ‌های هر میحط هستید، می‌توانید غذا خورده و متانسب با مزیت هر غذا، سیستم دفاعی، تهاجمی، سیستم دفاعی در برابر عناصری نظیر برق و آتش و سایر موارد را تقویت کنید. همچنین با خوردن غذاهای بهتر، می‌توانید میزان نوار سلامت یا نوار انرژی خود را برای مدت محدودی گسترش دهید که خب این موارد همگی شاید در اوایل بازی آن چنان نتیجه‌شان به‌چشم نیاید اما رفته رفته می‌فهمید که وجودشان چقدر ضروری است. اگر مواد اولیه برای هر غذا نظیر گوشت تازه را کم آوردید، تنها کافی است به دنیای بازی رفته و هیولاهایی را که جزو هیولاهای اصلی بازی نیستند شکار کرده و آن‌ها را لوت کنید. با لوت کردن این دسته از هیولاها گوشت و سایر مواد برای آشپزی را کسب خواهید کرد. در این میان یادتان باشد که غذا خوردن و تاثیرش روی شما زمان محدودی دارد پس سعی کنید دقیقا قبل از شکار هر هیولا این کار را انجام دهید.

نکات بازی Monster Hunter: World

گرفتن هیولاها به جای کشتن‌شان

با گرفتن هیولاها، آیتم‌های ارزشمندتری دریافت می‌کنید

در  Monster Hunter: World اگر به مراحل بخش تحقیقاتی (Investigatement) توجه کرده باشید، حتما با گزینه گرفتن یا شکار مواجه شده‌اید. شکار کردن هیولا همان روند عادی است که باید آن‌ها را کشته و لوت کنید. اما در گرفتن هیولاها، زمانی که یک هیولا در طول مبارزه ضعیف می‌شود (یکی از علائم ضعیف شدن، این است که لنگان لنگان محیط را ترک کرده و به محیط اصلی خود رفته تا استراحت کنند)، باید سریعا وی را تعقیب کرده تا به محل مورد نظر برسد و زمانی که خوابید، یک تله (معمولا تله برقی بهترین گزینه است) کنار وی گذاشته و با ضربه‌زدن او را بیدار کنید. زمانی که در تله گرفتار شد، از بمب‌های مخصوص استفاده کرده تا هیولای مورد نظر را بگیرید. حال زمانی که یک هیولا را می‌گیرید، دیگر نمی‌توانید او را لوت کرده و آیتم‌های بیشتری کسب کنید و این سوال مهم پیش می‌آید که چرا از گرفتن به‌جای لوت کردن استفاده کنیم؟ در گرفتن شاید آیتم‌های لوت هیولا را کسب نکنید اما در پایان مرحله همان آیتم‌ها را به‌عنوان پاداش به‌دست خواهید آورد و جدای از آن، آیتم‌های ارزشمند دیگری را دریافت می‌کنید. برای مثال در ساخت آیتم‌های Rarity هفت و هشت به جم هیولا نیاز دارید. شانس دریافت این جم‌ها در گرفتن بسیار بیشتر از کشتن و لوت کردن است.  

نکات بازی Monster Hunter: World

استفاده مناسب از آیتم‌ها و توجه کردن به نقاط ضعف هیولاها

نگاه ویژه‌ای به شخصیت‌های Monster Hunter: World داشته باشید که هر کدام در هاب بازی به نحوی کمک حال‌تان خواهند بود

توضیحات این بخش، در راستای تکمیل بخش قبل است. استفاده مناسب از آیتم‌ها، بدین معنا است که به‌هنگام شکار یا گرفتن هیولاها استفاده درستی از Potion یا پادزهر برای رفع سم و بهبود نوار سلامت خود داشته باشید و زمانی که درحال استفاده از Potionهای مختلف هستید، سعی کنید دکمه دویدن را گرفته تا پروسه مورد نظر سریع‌تر انجام شود. همچنین برای گرفتن، همیشه آیتم‌های مورد نظر را همراه خود داشته باشید و اگر یادتان رفت از هاب بازی آیتم‌ها را همراه‌تان بیاورید، هیچ نگران نباشید زیرا با شروع هر مرحله، از شما پرسیده می‌شود که از کدام کمپ می‌خواهید بازی را شروع کنید و مهم نیست کدام کمپ را انتخاب می‌کنید زیرا پس از ورود به خیمه خود، می‌توانید آیتم‌ها را همراه خود بیاورید. همچنین در خارج کمپ، یک صندوق وجود دارد که در داخل آن یک سری گوشت و چند Potion وجود دارند که فقط برای همان مرحله در دسترس خواهند بود.

اما می‌رسیم سراغ نقاط ضعف هیولاها؛ هر هیولا در بازی Monster Hunter: World نقاط قوت و ضعف خودشان را دارند که برای شناسایی بهتر نقاط ضعف و قوت هر هیولا، بهترین گزینه این است که در هاب بازی، سراغ بخش تحقیقات رفته و از پیرمرد کتاب به دست، اطلاعات هر هیولا را مشاهده کنید (شخصیت بازی دفترچه راهنمای خود را باز کرده و با رفتن به بخش هیولاها و ورق زدن صفحات، می‌توانید اطلاعات کاملی دریافت کنید). برای شناسایی بهتر هیولاها و ردیابی کردن و همچنین پی‌بردن به نقاط ضعف و قوت باید نگاه ویژه‌ای به بخش تحقیقاتی داشته باشید که در ادامه توضیحات بیشتری در موردش خواهیم داد.

نکات بازی Monster Hunter: World

توجه ویژه به بخش تحقیقاتی بازی

انجام مراحل تحقیقاتی و توجه به این بخش، شما را در موارد بسیاری نظیر ارتقای اسلحه و لباس‌تان کمک می‌کند

 صحبت از بخش تحقیقاتی و جست و جو شد و باید بگویم که این بخش، وظیفه مهمی در بازی Monster Hunter: World برعهده دارد و زمانی معنی پیدا می‌کند که شما به آن توجه داشته باشید. زمانی که در هاب بازی هستید، سه قسمت تحقیقاتی را مشاهده می‌کنید. اولین قسمت، بخشی است که مراحل تحقیقاتی را در دسترس قرار می‌دهد و از طرفی پاداش هر مرحله را به شما داده که شامل آیتم‌هایی برای ارتقای اسلحه و لباس جنگی‌تان است. از این‌رو، در همان اوایل بازی متوجه می‌شوید که این قسمت شدیدا کارآمد است. دومین بخش، قسمت تحقیقاتی روی گیاه‌های مختلف بازی است که به شما در ساخت و ساز انوع و اقسام Potionها و پادزهرها کمک می‌کند. زمانی که یک آیتم را برای تهیه انتخاب می‌کنید، باید چند مرحله اصلی یا فرعی را انجام داده و سپس برگردید تا آیتم‌های خود را دریافت کنید. همچنین مورد دیگری که تحقیقات شما را گسترش داده و روند آن را سریع‌تر می‌کند، این است که مدام هیولاها را ردیابی کنید. اما مورد سوم که بر به تحقیقات روی هیولاها مربوط می‌شود که در قسمت قبل توضیحات کاملی در مورد آن داده شد.

نکات بازی Monster Hunter: World

تا به اینجای کار سعی کردیم تمامی نکات کلیدی بازی Monster Hunter: World را با شما کاربران در میان بگذاریم. البته در دنیای بازی نکات مختلف زیادی نهفته است که رفته رفته با آن‌ها آشنا خواهید شد و به لطف بخش راهنمای کامل بازی، به‌خوبی می‌توانید با سبک و سیاق بازی آشنا شوید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده