// چهار شنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۲

معرفی بازی موبایل The Room: Old Sins

بازی The Room: Old Sins شاهکاری دیگر از خالق سه‌گانه The Room است که با معما‌‌های پیچیده‌اش بازیکنان را درگیر خود می‌کند.

بازی آیفون The Room: Old Sins جدیدترن اثر از معروف‌‌ترین و محبوب‌‌ترین سری بازی‌ پازلی، فکری و ماجراجویانه موبایل به‌نام The Room است که به تازگی با قیمت ۴.۹۹ دلار روی پلتفرم iOS منتشر شده است. به گفته Fireproof Games، استودیو سازنده بازی The Room: Old Sins، به‌زودی نسخه اندروید این بازی نیز منتشر خواهد شد. بازی The Room: Old Sins با نمره ۴.۹ از ۵ و تعداد بالای رای‌دهنده‌ها در اپ‌استور، آن‌ هم تنها در دو ماهه اول از زمان انتشار خود، توانسته نظر اکثر دوستداران بازی‌های موبایل را به‌خود جلب کند.

the room

بازی The Room: Old Sins پر است از  پازل‌های جذاب و متنوع که به‌صورت خلاقانه‌ای مهندسی و طراحی شده‌اند

بازی آیفون The Room: Old Sins همانند نسخه‌های قبلی سری The Room و بر خلاف بیشتر بازی‌های هم‌سبک، به‌صورت سه بعدی و اول شخص ساخته شده است. معمولا بازی‌های پازلی به‌صورت اول شخص و دوبعدی برای موبایل طراحی می‌شوند؛ مانند بازی‌هایی همچون Spider: Rite Of The Shrouded Moon و DOOORS 4 و البته گاهی مثل بازی معروف Monument Valley و بازی Geostorm به‌صورت سوم شخص و سه‌بعدی عرضه می‌شوند. داستان بسیار جذاب و مرموزانه Old Sins، خط داستانی متفاوتی را نسبت به سه‌گانه The Room دارد؛ هرچند فضای بازی همانند سه بازی قبلی است. این بدین معنا است که هم طرفداران پروپاقرص سری بازی‌های The Room و هم افرادی که برای اولین بار این فضا و بازی را تجربه می‌کنند از بازی کردن The Room: Old Sins لذت خواهند برد. شما در بازی The Room: Old Sins دوباره خود را میان یک داستان مرموز و معمایی دیگر می‌بینید و باید با حل کردن و رمزگشایی پازل‌های گوناگون، به‌دنبال کشف حقیقت باشید و داستان بازی را پیش ببرید.

تم بازی موبایل The Room: Old Sins مشابه به The Room Two و The Room Three، کمی ترسناک است

The Room

موسیقی متن بازی که بعضی اوقات شنیده می‌شود، حس مرموزانه و جادویی بازی را افزایش می‌دهد

داستان بازی از آنجا آغاز می‌شود که ارتباط آقای لاکوود با اعضای انجمن قطع شده و شما برای حل معمای ناپدید شدن آقا و خانم لاکوود به عمارت بزرگ آن‌ها رفته‌اید و در اتاق زیرشیروانی این عمارت قرار دارید؛ شما به‌جز همین اتاق زیرشیروانی، همه اتاق‌ها و مکان‌های این عمارت را گشته‌اید. طبق نوشته‌های خودتان حدس اولیه در مورد دلیل قطع رابطه آقای لاکوود با اعضای انجمن‌تان، همسر وی یعنی خانم ابیگل لاکوود است. پلیس‌ها نیز با اینکه تمام زمین‌های اطراف عمارت را جست‌وجو کرده‌اند، موفق به کشف چیزی نشده‌اند و شما می‌دانید این معما فراتر از درک آن‌ها است. بازی با چند راهنمایی که به‌صورت نوشته روی صفحه نمایش داده می‌شود، در اتاق زیرشیروانی آغاز می‌شود. این نوشته‌ها و راهنمایی‌های ابتدایی بازی، بیشتر برای آن دست از بازیکنان است که تا به‌حال هیچ‌کدام از سری بازی‌های The Room را انجام نداده‌اند و با فضای بازی آشنا نیستند. سپس شما در این زیرشیروانی با یک ماکت از عمارت آقای لاکوود روبه‌رو می‌شوید که پازل اصلی بازی به‌شمار می‌رود. همانند سری بازی The Room، از ابتدا یک لنز مخصوص در اختیارتان قرار می‌گیرد که مهم‌ترین ابزار شما در طول بازی است و بیشترین استفاده را از آن خواهید داشت. در اصل همین لنز جادویی باعث متفاوت و خاص‌تر شدن سری بازی‌های The Room نسبت به بازی‌های مشابه شده است.

the room

با استفاده از لنز مخصوص بازی، می‌توانید چیزهایی را ببینید که با چشم غیر مسلح قابل رویت نیستند

جذاب‌ترین پازل‌های بازی نیز پازل‌هایی هستند که با استفاده از همین لنز حل می‌شوند. یکی از اصلی‌ترین دلایل قرار گرفتن سری بازی‌های The Room در ژانر دلهره، همین قابلیت لنز جادویی بازی است که تصویرش را در کاور بازی می‌توانید مشاهده کنید. شما با استفاده از لنز مخصوص می‌توانید داخل این عمارت بزرگ شوید و پازل‌های‌ هر یک از مکان‌های این عمارت را حل کنید و داستان بازی را پیش ببرید. در واقع هر کدام از این مکان‌ها، یکی از مراحل بازی تلقی می‌شوند و برای اتمام هر مرحله شما باید وسیله‌ای مخصوص را در آن مکان بیابید؛ وسیله‌ای خاص با ظاهری مشابه برای همه مراحل بازی که قابل باز شدن است و باید از شئ داخل آن برای مراحل بعد استفاده کرد. تقریبا همه پازل‌ها و مراحل بازی به همدیگر مرتبط هستند و شما در اکثر مواقع، مجبور می‌شوید برای به‌دست آوردن وسیله‌ای خاص یا انجام کاری به مکانی دیگر از عمارت بروید. همچنین در هر یک از مکان‌های این عمارت، یک کتاب وجود دارد که با باز کردن آن متوجه نوشته‌هایی می‌شوید که توسط آقای لاکوود یا همسرش در دو صفحه نوشته شده است که مربوط به اتفاقاتی است که قبلا در آن مکان افتاده. اگر در یک مرحله با مشکل مواجه شوید یا در میان حل پازلی گیر کنید، با گذشت زمان علامت سوالی در بالای صفحه سمت راست برای راهنمایی به شما پدیدار می‌شود.

the room

گرافیک سه‌بعدی بازی در کنار پازل‌های بسیار جذاب و متنوع، نقطه قوت بازی The Room: Old Sins به‌شمار می‌رود. صداگذاری بازی هم به‌صورت شگفت‌انگیزی خوب است؛ به‌صورتی‌که شما همواره صدای محیطی را که در آن قرار گرفته‌اید به‌طور کامل می‌شنوید. به‌عنوان مثال وقتی شما در اتاق زیرشیروانی هستید، صدای برخورد قطرات باران به سقف شیروانی را به‌راحتی می‌شنوید. به شما پیشنهاد می‌کنم به‌دلیل این صداگذاری فوق‌العاده، حتما این بازی را با هدست و صدای بلند بازی کنید تا حس متفاوتی را در طول بازی تجربه کنید.

the room

در انتها انتظار می‌رود، بازی موبایل The Room: Old Sins همانند بازی‌های The Room 2 و The Room 3 در لیست منتخب ادیتورها (Editor`s Choice) به‌عنوان یکی از بازی‌های منتخب سال ‌اپ‌استور و پلی‌استور قرار بگیرد. اگر طرفدار بازی‌های فکری و پازلی یا دوستدار سرگرمی‌ فرار از اتاق (ٍEscape Room) ‌هستید، تجربه بازی کردن The Room: Old Sins را از دست ندهید.

دانلود بازی آیفون The Room: Old Sins


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده