// شنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۹

توضیحات نادلا درباره گزارش مالی مایکروسافت و فروش خوب ایکس باکس وان ایکس

ساتیا نادلا، رییس مایکروسافت در جریان کنفرانس مالی این کمپانی ضمن اعلام فروش خوب کنسول ایکس‌باکس وان ایکس، توضیحات مهمی در مورد چشم‌انداز بخش ایکس‌باکس ارائه داد.

به‌تازگی کمپانی مایکروسافت، گزارش مالی سه ماهه اخیر خود (تا پایان دسامبر) را منتشر کرد و ساتیا نادلا (رییس مایکروسافت) و امی هود (مدیر ارشد مالی مایکروسافت) در جریان کنفرانس مالی این کمپانی در مورد عملکرد ایکس باکس و آینده این بخش به سخنرانی پرداختند که در ادامه به آن می‌پردازیم.

در ابتدا ساتیا نادلا با اشاره به عملکرد خوب ایکس‌باکس در فصل مالی گذشته، اعلام کرد که این بخش با ارائه پیشنهادهای جدید توانسته مشتریان و کاربران جدیدی را به خود جذب کند و به طور مشخص کنسول ایکس باکس وان ایکس پرفروش‌ترین کنسول بالارده در تعطیلات سال نو میلادی در کشور آمریکا بوده است (بنابراین کنسول ایکس‌باکس وان ایکس در تعطیلات سال نو میلادی از کنسول پلی استیشن 4 پرو فروش بهتری داشته است). همچنین طبق اعلام نادلا، کنسول ایکس باکس وان اس نیز در فصل مالی اخیر فروش قدرتمندی داشته است و او در ادامه درباره آینده بخش ایکس باکس، این‌چنین به اظهار نظر پرداخت:

مایکروسافت همچنان و بیش از پیش به نوآوری و خلق سرویس‌های جدید برای کنسول‌های بازی ادامه می‌دهد تا بازیکنان بیشتری جذب ایکس‌باکس شوند. برخی می‌خواهند با سخت‌افزار قدرتمند وارد دنیای 4K شوند، برخی با استفاده از سرویس Xbox Game Pass می‌خواهند به مجموعه‌ فوق‌العاده ارزشمندی از بازی‌ها دسترسی داشته باشند و برخی نیز می‌خواهند با گسترش اکوسیستم، بازی‌های خود را در دستگاه‌های مختلف از جمله پی‌سی و موبایل نیز در اختیار داشته باشند.

xbox pubg

همچنین ساتیا نادلا، در مورد تصمیم‌ جدید مایکروسافت مبنی بر اضافه کردن بازی‌های انحصاری بلافاصله پس از عرضه به سرویس Xbox Game Pass اعلام کرد که:

اتخاذ این تصمیم یک حرکت رو به جلو است و به نظر من اضافه شدن محتوای انحصاری به این سرویس، ارزش این سرویس را بالاتر برده و هم به سود کاربران و هم به سود شرکای تجاری ما خواهد بود. این یک شروع عالی است.  

مایکروسافت همچنان و بیش از پیش به نوآوری و خلق سرویس‌های جدید برای کنسول‌های بازی ادامه می‌دهد

در ادامه نادلا با اشاره به ثبت رکورد ۵۹ میلیون کاربر فعال در شبکه ایکس باکس لایو در سه ماهه گذشته، از شکسته شدن رکوردهای دیگری نیز خبر داد که از جمله آنها می‌توان به افزایش استفاده کاربران از خدمات ایکس‌باکس لایو، افزایش بینندگان سرویس استریم Mixer و افزایش تعداد کاربران بازی Minecraft اشاره کرد. او همچنین در مورد خرید سرویس ابری PlayFab اعلام کرد که در حال حاضر ۷۰۰ میلیون کاربر در ۱۲۰۰ بازی آنلاین از خدمات این سرویس به صورت مستقیم و غیر مستقیم بهره می‌برند!

xbox one s

امی هود، مدیر ارشد مالی کمپانی مایکروسافت نیز در مورد چشم‌انداز بخش پی سی به سخنرانی پرداخت و پیش‌بینی کرد که میزان درآمد بخش پی‌سی از ۹.۱ میلیارد دلار در سه ماهه گذشته به ۹.۴ میلیارد دلار در سه ماهه جاری افزایش پیدا خواهد کرد و این آمار شامل بازی‌های کامپیوتر نیز می‌شود. امی هود همچنین پیش‌بینی کرد که تعداد کاربران فعال ایکس‌باکس لایو در فصل مالی جاری نیز افزایش خواهد یافت.

در ادامه یکی از تحلیلگران حاضر در کنفرانس مالی مایکروسافت، به اینکه کنسول ایکس باکس وان از لحاظ فروش و بازی‌های انحصاری عملکرد ضعیف‌تری نسبت به کنسول پلی استیشن 4 داشته است اشاره کرد و از ساتیا نادلا پرسید که او چه احساسی در مورد جایگاه مایکروسافت در صنعت بازی‌ها دارد و سپس نادلا در پاسخ به این سوال اعلام کرد که:

مایکروسافت حس خوبی نسبت به جایگاه خود در صنعت بازی‌ها، فروش کنسول تازه عرضه‌شده و قدرتمند ایکس‌باکس وان ایکس و کنسول ایکس‌باکس وان اس دارد. استراتژی ما نه‌تنها انجام کارهای بزرگ و خلاقانه در قسمت کنسول‌ها است، بلکه ما می‌خواهیم قدم‌های بزرگی را در بخش پی‌سی برداریم.

xbox one x one s

او در ادامه در مورد چشم‌انداز بخش پی‌سی به سخنرانی پرداخت و ضمن اعلام فراهم بودن بستر لازم برای رشد روز افزون و ارتقای کیفیت بازی‌های کامپیوتر، این‌چنین به اظهار نظر پرداخت:

مایکروسافت امکانات خوبی را از جمله Xbox Game Pass و Xbox Play Anywhere در اختیار کاربران پی‌سی قرار داده است. برای استریم‌کنندگان و بینندگان نیز سرویس Mixer را در دسترس قرار داده که این اقدامات در مجموع به گسترش تعامل میان بازیکنان پی‌سی و کنسول‌ها و حتی موبایل‌ها منجر شده است؛ همانطور که امروز این تعامل را میان کاربران بازی Minecraft در سایر دستگاه‌ها مشاهده می‌کنیم.

بد نیست به این نکته اشاره کنیم که به نظر می‌رسد کمپانی Microsoft بیش از پیش روی بخش گیمینگ حساب باز کرده است و تا به این لحظه سرویس‌های فوق‌العاده متنوعی را برای کاربران ایکس‌باکس و پی‌سی در نظر گرفته، اما همچنان از حیث بازی‌های انحصاری در مقایسه با کمپانی سونی و نینتندو عملکرد ضعیف‌تری داشته است! در پایان می‌توانید برخی از سرویس‌ها و قراردادهای تجاری کمپانی مایکروسافت برای بخش گیمینگ را مشاهده کنید.

سرویس‌ها و قراردادهای متنوع مایکروسافت برای بخش گیمینگ ایکس‌باکس و پی‌سی

Xbox One Backward Compatibilityپشتیبانی از بازی‌های کنسول ایکس باکس 360 و ایکس باکس اورجینال 
Xbox Game Passسرویسی دارای بیش از ۱۰۰ بازی شامل بازی‌های انحصاری مایکروسافت با پرداخت ماهیانه ۱۰ دلار
Xbox Play Anywhereپشتیبانی از قابلیت Cross Buy و Cross Play در بازی‌های انحصاری مایکروسافت بین ایکس‌باکس وان و ویندوز 10
Mixerسرویس استریم بازی اختصاصی مایکروسافت
Xbox Games With Goldماهانه ۴ بازی رایگان برای کاربران گلد ایکس‌باکس لایو
Microsoft Azureسرویس ابری اختصاصی مایکروسافت
PlayFabسرویس ابری جدید مایکروسافت برای بازی‌های آنلاین و تقویت سرویس Azure
Minecraftبازی محبوب مایکروسافت که در اکثر پلتفرم‌های حال حاضر قابل بازی است
PUBG ایکس باکس‌وانقرارداد تجاری مایکروسافت با پرطرفدارترین بازی این روزهای صعنت بازی‌ برای کنسول ایکس‌باکس وان

 نظر شما در مورد صحبت‌های ساتیا نادلا و سرویس‌های مختلف و متنوع مایکروسافت چیست؟ با ما در میان بگذارید.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده