// چهار شنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۳

Vanquish و Guardian Of Light به Backward Compatibility ایکس باکس وان اضافه می‌شوند

پلتفرم Backward Compatibility مایکروسافت تاکنون میزبان بازی‌های زیادی بوده، اما اینبار قرار است که یکی از ساخته‌های متفاوت شینجی میکامی را ارائه دهد.

مایکروسافت به تازگی اعلام کرده است که بازی Vanquish، ساخته‌ی شرکت PlatinumGames بازی بعدی خواهد بود که توسط ویژگی Backward Compatibility برای کنسول ایکس باکس وان منتشر خواهد شد.

این بازی که در سبک شوتر سوم شخص عرضه شده به همراه یک اثر دیگر یعنی Lara Croft and the Guardian Of Light به زودی روی این پلتفرم منتشر خواهد شد.

van

برای کسانی که تجربه این بازی زیبا را از دست داده‌اند باید گفت که ونکوییش در سال ۲۰۱۰ و یک سال بعد از عرضه بازی بایونتا توسط این شرکت عرضه شده است. گفتنی است که این بازی در زمان انتشار سروصدای زیادی به پا نکرد و در سایه‌ی بازی‌های بزرگ دیگری که همزمان منتشر شده بودند قرار گرفت.

بازی ونکوییش توسط کارگردان سری بازی‌های رزیدنت اویل یعنی شینجی میکامی کارگردانی شده و او در این مورد توضیح داده که:

بازی ونکوییش یک سبک بسیار جذاب و متفاوت در فرمول معمول بازی‌های تیراندازی با حالت سوم شخص ارائه می‌کند. این بازی از رنگ‌های سرد، ربات‌های بزرگ و غول پیکر و تعداد زیادی سر خوردن به این‌طرف و آن‌طرف روی زانو‌هایتان شکل گرفته است.

van

سیمون پارکین در بررسی خود در سایت یوروگیمر به این بازی نمره ۹ از ۱۰ را داد و اینگونه در مورد آن نقد خود را نوشت:

ونکوییش یک بازی متفاوت است؛ یک بازی در مورد خلاقیت سازنده و روان بودن اثری که منتشر شده است. هر لحظه از این بازی هیجان‌انگیز است؛ از درگیری‌های سریع درون بازی تا صحنه‌های اسلوموشن سر خوردن روی زمین، تا مسیر‌های پیچیده سبک متفاوت آن. بدون شک این بازی بهترین بازی ارائه شده در سبک تیراندازی سوم شخص است که توسط ژاپنی‌ها منتشر شده و به دست سازندگان غربی توسعه یافته است. ونکوییش تاکید دارد تا این ژانر را با رویکرد‌های جالب و متفاوتی گسترش دهد.

بازی دومی که شرکت مایکروسافت برای Backward Compatibility در نظر گرفته یک نسخه فرعی از سری بازی‌های Lara Croft با عنوان The Guardian Of Light خواهد بود که در سبک متفاوتی عرضه شده است. این بازی به شکل ایزومتریک، در برخی مواقع اکشن تیراندازی و در برخی دیگر به صورت معمایی طراحی شده، اما همچنان توانسته جذابیت باستان‌شناسی سری اصلی خود را حفظ کند.

lara croft

این بازی شامل تعدادی زیادی پازل و معماهای خلاقانه، زیبا و چالش برانگیز دو نفره است که اغلب هیجان‌انگیز هستند. همچنین باید به سیستم پاداش گسترده‌ی بازی هم اشاره کرد که باعث می‌شود این تجربه فوق‌العاده متفاوت، قابلیت تکرار داشته باشد.

کازا مک‌دونالد در سال ۲۰۱۰ برای این بازی نقدی منتشر کرد که در آن گفته بود:

تنها چند بازی برای دانلود موجود است که به این میزان ارزش پولی که بابت آن‌ها پرداخت شده را دارند که در بین آن‌ها نیز فقط برخی بسیار هوشمندانه و هیجان‌انگیز طراحی شده‌‌اند. شاید این نسخه‌ی فرعی از سری لارا کرافت کمی از نسخه‌های پیشین سری Tomb Raider دور شده باشد، اما توانسته روحیه فوق‌العاده‌ی آن را حفظ کند.

اگر شما نسخه‌ی ایکس باکس 360 این دو بازی را در اختیار دارید پس به راحتی می‌توانید برای بار دیگر این دو بازی هیجان‌انگیز و جالب را تجربه کنید. در غیر اینصورت می‌توانید بازی ونکوییش را به قیمت ۱۴.۹۹ یورو یا ۱۹.۹۹ دلار و بازی Guardian Of Light را به قیمت ۹.۹۹ یورو یا ۱۴.۹۹ دلار خریداری کنید.


منبع eurogamer.net
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده