نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۲ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۸

بازی های هفته چهارم اسفند 1396 برای اندروید

در آخرین هفته از سال ۹۶، نسخه موبایل PUBG منتشر شد و چند بازی اندروید و آیفون باکیفیت هم معرفی کردیم که در این مطلب، مروری به آن‌ها داریم.

سال ۹۶ با تمام اتفاقات خوب و بد به پایان رسید و حال، در اولین روز‌های سال ۹۷ هستیم. در هفته‌ای که گذشت به روال همیشه بازی‌های اندروید و آیفون مختلفی را در زومجی معرفی کردیم. بدون شک مهم‌ترین بازی این هفته نسخه موبایل PUBG بود که بالاخره به صورت رسمی و جهانی برای هر دو پلتفرم اندروید و آیفون منتشر شد. این هفته همچنین بازی‌های مختلف و باکیفیت دیگری را در سبک‌های متنوع معرفی کرده‌ایم که در این مطلب، نگاهی به پنج مورد از بهترین‌های هفته خواهیم داشت. 

شما می‌توانید با ورود به بخش معرفی بازی موبایل، نگاهی به فهرستی از بهترین بازی‌های اندروید و آیفون بیندازید. زومجی به صورت ماهیانه در ابتدای ماه میلادی و شمسی، بهترین بازی های اندروید رایگان و پولی را معرفی می‌کند. اگر به دنبال تجربه بازی‌های جذابی در آخر هفته هستید، زومجی پنجشنبه هر هفته بهترین بازی های اندروید و آیفون هفته را معرفی می‌کند که می‌توانید از تجربه آن‌ها لذت ببرید.

PUBG

PUBG Mobile

بازی PlayerUnknown's Battlegrounds یا به طور خلاصه PUBG، یکی از مهم‌ترین بازی‌های چند وقت اخیر است؛ نه از این جهت که با یک بازی کاملا بی‌نقص و فوق‌العاده طرف باشیم که بالاترین نمره‌ها را از سایت‌های مختلف دریافت کرده باشد؛ بلکه پابجی از این نظر مهم است که جانی تازه به بازی‌های چندنفره بخشیده و با پرداختن به سبک بتل رویال، کاری کرده که حتی بازی‌های دیگری از جمله Fortnite هم به سراغ این سبک بروند و از طرف دیگر، شرکت‌های بزرگی مثل راک‌استار یا اکتیویژن هم از احتمال وجود بخش بتل رویال در بازی‌هایشان خبر بدهند. حال با در نظر داشتن این موارد، خبر خوب این است که دیگر برای تجربه PUBG لزومی به داشتن کامپیوتر یا ایکس باکس وان هم ندارید و کافی است یک گوشی اندروید یا آیفون داشته باشید تا بتوانید این اثر بتل رویال را تجربه کنید. البته که تفاوت‌هایی بین نسخه موبایل و اصلی بازی وجود دارد، اما در کل، PUBG Mobile تجربه خوبی از یک بازی بتل رویال روی موبایل ارائه می‌دهد و قطعا ارزش تجربه کردن را دارد. 

دانلود بازی اندروید PUBG Mobile

Tone Sphere

Tone Sphere

بازی‌های ریتمیک سبک خاصی دارند که شاید نتواند همه مخاطبین را جذب کند، اما طرفداران پر و پا قرصی دارد که ساعت‌ها وقت‌شان را پای تجربه کردن چنین آثاری می‌گذارند. Tone Sphere یکی از همین بازی‌های ریتمیک با حال و هوای شرقی است که در آن می‌توانید به شکلی تعاملی از موسیقی‌های پاپ و راک شرق آسیا لذت ببرید. البته انتخاب چنین موسیقی‌هایی برای بازی باعث می‌شود که Tone Sphere صرفا برای علاقه‌مندان به چنین سبکی از موسیقی مناسب به نظر برسد، اما حتی اگر خیلی از این نوع موسیقی لذت نمی‌برید هم تجربه Tone Sphere به لطف گیم‌پلی مناسب آن می‌تواند برای‌تان سرگرم‌کننده باشد. در حالی که در بازی‌های ریتمیک رایج عادت داریم تا در زمان درست و رسیدن نوت‌ها به پایین صفحه روی آن‌ها ضربه بزنیم، Tone Sphere روندی متفاوت ارائه می‌دهد؛ در این بازی، باید کوچک و بزرگ شدن دو دایره مجزا را با دقت در نظر داشته باشید و درست در نقطه‌ای که محیط این دو دایره بر هم منطبق می‌شود روی یکی از آن‌ها ضربه بزنید تا بتوانید امتیاز بگیرید. 

Tone Sphere به صورت رایگان برای اندروید منتشر شده است و برای دسترسی به برخی ویژگی‌های آن باید از پول واقعی استفاده کنید. با این حال تجربه بازی به صورت رایگان هم لذت‌بخش و سرگرم‌کننده است و به تمام طرفداران بازی‌های ریتمیک پیشنهاد می‌شود. 

دانلود بازی اندروید و آیفون Tone Sphere

Street Fighter IV Champion Edition

Street Fighter IV Champion Edition

سری Street Fighter جزو محبوب‌ترین بازی‌های سبک مبارزه‌ای است که تا به امروز نسخه‌های مختلفی از آن برای پلتفرم‌های گوناگون منتشر شده است. با این حال اخیرا یک نسخه اندروید و آیفون از این بازی با نام Street Fighter IV Champion Edition در دسترس قرار گرفته که برخلاف بسیاری از نسخه‌های موبایل این سری، تجربه‌ای ناقص یا کاملا متفاوت نیست و یک بازی مبارزه‌ای واقعی را روی این پلتفرم ارائه می‌دهد. در این نسخه، می‌توانید شخصیت محبوب‌تان را از بین مبارزین مختلفی که در بازی وجود دارند انتخاب کنید و سپس به نبرد با دیگر شخصیت‌های بازی بروید. دقیقا مثل نسخه‌های اصلی سری، در نهایت مبارزی برنده بازی می‌شود که حریفش را در دو راند شکست دهد. 

Street Fighter IV Champion Edition همچنین کنترل‌های روانی هم دارد و سازندگان از کلید‌ها و جوی‌استیک مجازی استفاده کرده‌اند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید کاراکتر را حرکت بدهید و ضربات مختلفی را به حریف وارد کنید. حتی امکان اجرای کمبو‌های مختلف هم در بازی وجود دارد که شاید در ابتدا کمی سخت باشد، اما پس از عادت کردن به کنترل‌های بازی، به راحتی قادر خواهید بود ضرباتی را که می‌خواهید روی حریف پیاده کنید. گرافیک و جلوه‌های صوتی بازی هم همان‌طور که از یک نسخه استریت فایتر انتظار می‌رود عالی هستند و در مجموع، اگر دلتان برای تجربه یک بازی مبارزه‌ای خوب روی موبایل تنگ شده Street Fighter IV Champion Edition پیشنهادی عالی است. 

دانلود بازی اندروید و آیفون Street Fighter IV Champion Edition

بازی Ghost Trick: Phantom Detective

Ghost Trick: Phantom Detective

پیشرفت گوشی‌های موبایل از نظر فنی طی سال‌های گذشته باعث شده تا پورت برخی از بازی‌های کنسولی روی این دستگاه‌ها ممکن شود و کپکام هم شرکتی است که تا به امروز، چندین بازی قدیمی خود را روی پلتفرم موبایل هم پورت کرده است. یکی از این بازی‌ها Ghost Trick: Phantom Detective است که پیش‌تر برای نینتندو 3DS منتشر شده بود و حال، روی iOS هم در دسترس قرار گرفته است. داستان بازی پیرامون یک روح به نام Sissel جریان دارد که در ابتدای بازی، بدون اطلاع از اینکه مُرده بیدار می‌شود و پس از آنکه سعی دارد به یک زن کمک کند، متوجه می‌شود که مُرده است. بازی Ghost Trick: Phantom Detective از آن دست آثاری است که بیش‌تر روی روایت یک داستان غنی تمرکز دارند و به همین دلیل هم برای لذت بردن از بازی، باید حوصله خواندن مکالمه‌های رد و بدل شده بین شخصیت‌ها را داشته باشید. 

البته با وجود تمرکز روی داستان، Ghost Trick: Phantom Detective گیم‌پلی بدی هم ندارد و دقایقی که با در دست گرفتن کنترل شخصیت اصلی باید کار‌های مختلفی را انجام دهید، سرگرم‌کننده هستند. در مجموع اگر به بازی‌های ماجراجویی با داستان غنی علاقه دارید، Ghost Trick: Phantom Detective تجربه‌ای خاص و ارزشمند است. 

دانلود بازی آیفون Ghost Trick: Phantom Detective

Siege: Titan Wars بازی موبایل

Siege: Titan Wars

Siege: Titan Wars یک بازی اندروید و آیفون جدید است که با نگاهی به تصاویر آن، یاد بازی‌های استراتژیک فانتزی کلاسیکی چون وارکرفت خواهید افتاد؛ چرا که شخصیت‌های بازی شباهت زیادی با موجوداتی که در آثاری چون وارکرفت دیده بودیم دارند. البته این شباهت صرفا ظاهری است و از نظر روند بازی، Siege: Titan Wars تفاوت زیادی با بازی‌های استراتژیک دارد. در واقع Siege: Titan Wars بیش‌تر یک بازی کارتی است که می‌توان آن را تجربه‌ای نزدیک به Clash Royale ولی با حس و حال فانتزی معرفی کرد. در این بازی، وارد یک نبرد چهار دقیقه‌ای با یک دشمن می‌شوید که در واقع توسط یک گیمر دیگر کنترل می‌شود. حال در این مدت هر بازیکنی که بتواند تعداد بیش‌تری از برج‌های رقیب را از بین ببرد، برنده بازی خواهد بود. در آن طرف، هر تیم یک دروازه هم دارد که البته رسیدن به آن کار ساده‌ای نیست، ولی اگر بتوانید دروازه حریف را خراب کنید، همان لحظه برنده بازی خواهید شد. 

در مجموع Siege: Titan Wars بازی است که مخاطبش را به داشتن استراتژی و برنامه‌ریزی تشویق می‌کند و اگر طرفدار چنین بازی‌هایی باشید، قطعا از آن لذت خواهید برد. 

دانلود بازی اندروید و آیفون Siege: Titan Wars


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده