نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۲۴ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۸

مصاحبه سازنده Hearthstone با محوریت بسته The Witchwood

سازنده بازی کارتی Hearthstone اخیرا مصاحبه‌ای با محوریت بسته The Witchwood داشته که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید.

در حالی که تقریبا چهار سال از انتشار بازی Hearthstone می‌گذرد، بلیزارد در پی موفقیت‌های این بازی هنوز هم با انتشار آپدیت‌ها و محتویات جدید از آن پشتیبانی می‌کند. در همین راستا دیروز بسته الحاقی The Witchwood این بازی منتشر شد و به همین مناسب هم بن برود، سازنده بازی، مصاحبه‌ای داشته‌ است که می‌توانید بخش‌هایی از آن را در ادامه در قالب پرسش و پاسخ بخوانید:

 

بسته The Witchwood شامل چه محتویات جذابی است؟

یکی از بهترین چیز‌هایی که من در مورد این بسته دوست دارم، حالت Monster Hunt است که یک حالت کاملا رایگان تک‌نفره به شمار می‌رود. بازیکنان بازی پیش از این به شدت حالت Dungeon Runs را که در Kobolds & Catacombs معرفی شد دوست داشتند و Monster Hunt این حالت را وارد یک سطح جدید می‌کند. در این حالت هیرو‌های مختلف با یک سری دشمن رو‌به‌رو می‌شوند و در نهایت، در یک نبرد بزرگ با همکاری هم باید باس نهایی را شکست دهند که جادوگر ویچ‌وود است. این حالت کاملا رایگان و بی‌نهایت جذاب است. 

البته این حالت بسیار هم سخت خواهد بود و حسابی بازیکنان را به چالش می‌کشد، ولی من در کل حس می‌کنم که مانستر هانت، یکی از بهترین بخش‌های بازی است. البته این مژده را هم به طرفداران بدهم که برای تجربه این بخش، نیازی به داشتن مجموعه‌ای خاص از کارت‌ها نخواهند داشت و حتی اگر تازه بازی را شروع کرده‌اند یا پس از مدت‌ها قصد بازگشت به آن را دارند، می‌توانند از این حالت لذت ببرند. 

 

پس از اینکه در این حالت از یک باس شکست می‌خورید، باید از اول بازی کار را شروع کنید یا امکان ادامه دادن بازی مثلا از باس قبلی وجود دارد؟

در این بخش شاهد حالت Permadeath هستیم؛ به این صورت که در ابتدا شما می‌توانید مجموعه کارت‌های خودتان را از بین گزینه‌هایی که دارید بسازید و بازی را شروع کنید، اما در صورتی که در هر نقطه‌ای از این ماجراجویی شکست بخورید، باید دوباره همه‌چیز را از اول شروع کنید و باز یک چینش کارت جدید بسازید و شانس خودتان را امتحان کنید. همچنین در هر دور با یک سری باس تصادفی روبه‌رو می‌شوید و هر بار، تجربه جدیدی خواهید داشت و فقط باس نهایی که جادوگر ویچ‌وود است ثابت خواهد بود. 

هارت استون

کمی هم در مورد توانایی‌های جدیدی که با این بسته به بازی اضافه می‌شوند بگویید. 

توانایی‌های جدید زیادی در این بسته وجود دارند که مثلا، یکی از آن‌ها Echo نام دارد. با این قابلیت تا زمانی که مانا لازم را داشته باشید، می‌توانید چندین بار از یک کارت استفاده کنید. شما می‌توانید از این توانایی در اوایل یا اواخر بازی استفاده و تاکتیک مدنظرتان را روی حریف پیاده کنید. توانایی دیگر هم Rush است که شباهت زیادی به Charge دارد، اما فاقد نقاط ضعف آن است و به لطف آن می‌توانید بلافاصله به مینیون‌ها حمله کنید. 

 

به نظر من ایجاد تعادل در یک بازی کارتی کار سختی است. نظر شما در این مورد چیست و چطور با این همه المان جدید، تعادل را در ویچ‌وود حفظ کرده‌اید؟

خب این کار واقعا سخت است! ولی ما یک تیم از بازیکنان خیلی حرفه‌ای بازی داریم که همگی در رتبه‌های بالا قرار دارند و زمان زیادی را صرف بازی کردن با کارت‌های جدید می‌کنند تا نکاتی را که به ذهن‌شان می‌رسد بگویند و از این طریق، می‌توانیم تعادل را در بازی ایجاد کنیم. البته بحث تعادل هرگز حالت صد درصد بی‌نقصی پیدا نمی‌کند؛ چرا که تعداد کارت‌ها و چینش‌هایی که می‌توان با آن‌ها ساخت بسیار زیاد است و نمی‌توان همه حالت‌ها را پیش‌بینی کرد. با این حال ما روش‌های مختلفی برای سنجش این موضوع داریم و سعی می‌کنیم به بهترین تعادل ممکن برسیم. 

 

برای اینکه بازی کردن با همه کلاس‌ها جذاب باشد چه اقدامی انجام می‌دهید؟

این مساله که بازی کردن با هر کلاسی جذابیت خودش را داشته باشد، بسیار مهم است؛ چون ما ۹ کلاس داریم که اگر تفاوتی با هم نداشته باشند، بازی کردن با همه آن‌ها حس و حال یکسانی خواهد داشت و این برای بازی بد است. پس ما باید برای هر کلاس یک سری نقاط قوت خاص تعریف کنیم و در نقطه مقابل، برخی نقاط ضعف را هم برای آن در نظر بگیریم. به نظر من این نقاط قوت و ضعف یکی از مواردی هستند که بازی کردن با هر کلاسی را لذت‌بخش می‌کنند و باعث می‌شوند بازیکنان برای استفاده از کلاس‌های مختلف ترغیب شوند. همچنین ما سعی می‌کنیم یک پیش‌زمینه داستانی فانتزی هم برای هر کلاس داشته باشیم که این مساله هم خود یکی دیگر از عوامل جذاب‌تر شدن آن‌ها است.

هارت استون

اخیرا به مناسبت ۲۰ سالگی StarCraft نظاره‌گر محتویاتی در هارت استون بودیم و این باعث شد این سوال برایم ایجاد شود که آیا ممکن است روزی شاهد یک بازی کارتی در دنیای بازی‌های دیگر بلیزارد مثل StarCraft یا اورواچ باشیم؟

قطعا چنین امکانی وجود دارد؛ ولی خب این موضوع را در نظر داشته باشیم که جهان WarCraft واقعا وسیع و بزرگ است و شامل تعداد خیلی خیلی زیادی نژاد و موجود و خط‌داستانی می‌شود. همین به ما اجازه می‌دهد که مثلا هر چهار ماه یک بار یک بسته الحاقی جدید برای بازی منتشر کنیم و به مشکل نخوریم. البته نه اینکه جهان استارکرفت یا اورواچ کوچک و محدود باشد، ولی طبیعتا در مقایسه با وارکرفت به اندازه کافی بزرگ نیست. در کل ما فعلا برنامه‌ای برای انجام چنین کاری نداریم، ولی خب شاید در آینده سراغ چنین بازی‌هایی هم برویم. 

 

از ساخت یک بازی جدید که بگذریم، چقدر احتمال دارد که شاهد ترکیب جهان‌ها در بازی هارت‌استون باشیم؟

ما قبلا هم تقریبا کار‌هایی در این حوزه انجام داده‌ایم؛ مثلا محتویاتی با حال و هوای استارکرفت به بازی اضافه کرده‌ایم. با این حال به نظر من Heroes of the Storm به‌خوبی در ترکیب جهان بازی‌های مختلف بلیزارد با یکدیگر موفق ظاهر شده است و هارت‌استون نیازی به انجام اقدام مشابه ندارد. 

 

خب دوباره به بسته ویچ‌وود برگردیم. محبوب‌ترین کارت جدید شما از کارت‌های این بسته کدام است؟

من واقعا کارت Shudderwock را دوست دارم. این کارت باعث می‌شود تا استفاده از بتل‌کرای‌ها کاملا دست‌خوش تغییر شود و در نتیجه، بازیکنان باید کلا با دید جدیدی چینش کارت‌هایشان را انتخاب کنند. Shudderwock کارتی است که قبلا اصلا مشابه آن را نداشتیم و به همین دلیل هم جذاب است. همچنین ترکیب این کارت با کارت‌های دیگری چون Saronite Chain Gang یا Grumble هم می‌تواند نتایج جالبی در بازی پدید بیاورد. 

 

با محبوبیت بالایی که هارت‌استون کسب کرده است، آیا احتمال انتشار آن روی پلتفرم‌های دیگری مثل سوییچ یا سایر کنسول‌ها وجود دارد؟

راستش را بخواهید شاید این اتفاق رخ بدهد، اما فعلا برنامه‌ای برای آن نداریم. این مساله که بازی روی موبایل در دسترس است، باعث می‌شود تا افراد زیادی بتوانند آن را تجربه کنند؛ منظورم این است که مثلا شخصی که سوییچ دارد، گوشی موبایل هم دارد و به همین دلیل کماکان قادر به تجربه بازی خواهد بود. البته من خودم عاشق کنسول سوییچ هستم و حتی این کنسول را دارم و زمان زیادی مشغول بازی کردن با آن هستم، ولی خب به نظرم هارت‌استون کاملا برای این کنسول مناسب نیست. در مجموع فعلا که برنامه‌ای برای انتشار بازی روی کنسول نداریم، ولی شاید در آینده تصمیم دیگری گرفته شود. 

 


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده