نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۵

جرج آر آر مارتین انتشار رمان بعدی بازی تاج و تخت را دوباره به تاخیر انداخت

جرج آر آر مارتین، نویسنده مجموعه کتاب بازی تاج و تخت (Game Of Thrones)، باری دیگر زمان انتشار رمان بادهای زمستان (The Winds Of Winter) را به تاخیر انداخت.

مدتی است که جرج آر آر مارتین اعلام کرده که قرار است کتاب دیگری در مجموعه کتاب بازی تاج و تخت (Game Of Thrones) نوشته و در آینده‌ای نزدیک منتشر شود. اما خب، شما خود را برای خواندن قسمت بعدی آماده نکنید؛ زیرا این بار به‌جای خبرهای خوب، خبرهای نسبتا بدی برای طرفداران و مخاطبان کتاب‌های جرج مارتین منتشر شده است. به نظر می‌رسد که قرار نیست کتاب جدید این نویسنده، همان رمان بادهای زمستان (The Winds Of Winter) باشد؛ دنباله جذاب و مورد انتظاری که در سری کتاب Game Of Thrones قرار دارد و طرفداران مدت زیادی است که انتظار انتشار آن را می‌کشند.

جرج آر آر مارتین، نویسنده این مجموعه پرطرفدار اعلام کرده که کتاب The Winds Of Winter در سال ۲۰۱۸ منتشر نخواهد شد. همانطور که انتظار هم می‌رود، این موضوع اصلا خبر خوشایند و خوبی برای طرفداران نیست؛ زیرا آنها از سال ۲۰۱۱ که کتاب رقصی با اژدهایان (A Dance with Dragons) نوشته و عرضه شد، تا به امروز انتظار این ششمین قسمت از این مجموعه را می‌کشند. جالب است بدانید که این بار، اولین مرتبه‌ای نیست که انتشار این کتاب به تاخیر می‌افتد. جرج مارتین تا به امروز چندین بار انتشار آن را عقب انداخته و اعلام کرده که نتوانسته نوشتن این کتاب را در زمان مشخص‌شده به پایان برساند.

با این حال، طرفداران می‌توانند تا حدودی خوشحال باشند؛ زیرا در طی سال جاری چندین محصول از مجموعه Game of Thrones در قالب آتش و خون (Fire and Blood) در کتاب‌فروشی‌ها قرار خواهد گرفت؛ کتابی که در آن تاریخ خانواده تارگرین بازگو می‌شود. این کتاب پیشتر توسط نویسنده خود مجموعه یعنی همان جرج مارتین معرفی شده بود. خود جرج مارتین بود که اعلام کرد کتاب بادهای زمستان و همچنین کتاب جدید دیگر او به احتمال بسیار زیاد در سال ۲۰۱۸ منتشر می‌شود. با این اوصاف، به نظر می‌رسد که دیگر این حرف صحت ندارد و ما امسال هم نمی‌توانیم شاهد انتشار این کتاب باشیم. سایت خبری اینترتینمنت ویکلی گزارش کرده که جرج آر آر مارتین در یک نشریه مطبوعاتی، اینگونه نوشته است:

آتش و خون یک رمان نیست. این کتاب، یک روایت سنتی نیست... نبوده و هیچوقت برنامه ما اینگونه نبود که یک روایت سنتی بشود. بیایید به جای روایت سنتی، به این کتاب لقب «داستان یا تاریخ تخیلی» را نسبت دهیم. نقطه اصلی آن هم، بخش «تاریخ» است. من خودم به شخصه عاشق این هستم که تاریخ‌های معروف را مطالعه کنم. این موضوع هم درست همان چیزی است که در انتشار این کتاب مورد هدف قرار داده‌ام. من در حال حاضر آنقدر داستان‌های خوب دارم که برای انتشار بالغ بر ۲۰ کتاب هم کافی است.

خوشبختانه او در حال حاضر هیچ برنامه‌ای درباره اینکه این چند کتاب را پیش از رمان بادهای زمستان بنویسد و منتشر کند، ندارد. جرج آر آر مارتین اینگونه اعلام کرده که در حال حاضر تمامی تمرکز و توجه خود را روی نوشتن و انتشار این کتاب مورد انتظار گذاشته است و به‌نظر می‌رسد که طرفداران می‌توانند در آینده‌ای نسبتا نزدیک، این کتاب را بخوانند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده