نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۱

اطلاعات جدیدی از داستان و گیم پلی بازی Spider-Man منتشر شد

پس از اعلام تاریخ انتشار بازی Spider-Man، کارگردان این بازی در مصاحبه‌ای با گیم اینفورمر اطلاعات بیش‌تری از آن به اشتراک گذاشت.

Spider-Man، ساخته استودیو اینسامنیاک گیمز، یکی از موردانتظار‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۸ بود که بالاخره دیروز، تاریخ انتشار آن اعلام شد و بازی قرار است ۱۶ شهریور به صورت انحصاری برای پلی استیشن 4 منتشر شود. پس از اعلام تاریخ انتشار بازی، گیم اینفورمر مصاحبه‌ای با برایان اینتهار، کارگردان این بازی، داشته است و در آن، اطلاعات مختلفی از داستان و گیم‌پلی بازی ارائه کرده است. 

یکی از مواردی که اینتهار در مصاحبه خود به آن اشاره کرد، بحث کاراکتر‌های منفی و دشمنان شخصیت اسپایدرمن در بازی بود. بر این اساس، علاوه بر مستر نگاتیو و کینگ‌پین که پیش از این هم حضور آن‌ها در بازی تایید شده بود، در ساخته اینسامنیاک گیمز شاهد کاراکتر‌های دیگری هم خواهیم بود. از جمله این کاراکتر‌ها می‌توان به شاکر، راینو، والچر و اسکورپیون اشاره کرد. همچنین در یکی از DLC‌های بازی، با شخصیت بلک کت هم رو‌به‌رو خواهیم شد. 

حال که به DLC‌های بازی اشاره شد، بد نیست بگوییم که در مجموع سه بسته الحاقی مختلف برای بازی در نظر گرفته شده است که البته، هنوز اطلاعات خیلی دقیقی از آن‌ها در دست نیست. با این حال این DLC‌ها که در مجموع Marvel’s Spider-Man: The City That Never Sleeps نام دارند، قرار است هرکدام روایتگر داستانی جدید با شخصیت‌های منفی جدید باشد و همچنین در هر یک از این سه DLC، یک لباس جدید هم برای اسپایدرمن در دسترس قرار می‌گیرد. 

بازی Spider-Man

مری جین نقش بسیار مهمی در بازی خواهد داشت که باعث شگفت‌زده شدن بازیکنان می‌شود

مورد بعدی که کارگردان بازی در مصاحبه خود به آن اشاره کرد، مربوط به طراحی شهر نیویورک می‌شود. جدا از اینکه این شهر وسعت بالایی دارد، جزییات ریز و درشت آن هم با دقت بالایی خلق شده‌اند. از این رو بسیاری از قسمت‌های مشهور شهر نیویورک را در بازی هم شاهد خواهیم بود. با این حال سازندگان بازی، یک سری بنا‌های غیرواقعی را هم در بازی خلق کرده‌اند که برگرفته از جهان مارول هستند. از جمله این بنا‌ها می‌توان به برج اونجرز یا Sanctum Sanctorum اشاره کرد که همگی با ظرافت و دقت بالایی در بازی طراحی شده‌اند. به‌علاوه این دقت بالا در طراحی، در لباس‌های مرد عنکبوتی هم لحاظ شده است و از این رو، شاید شاهد برخی لباس‌های نسبتا متفاوت در بازی باشیم که این کاراکتر از آن‌ها استفاده خواهد کرد. 

البته اینتهار در مصاحبه خود اعلام کرده که دلیل انتخاب این لباس‌ها در بازی، در داستان اثر شرح داده خواهد شد تا همه چیز حالت منطقی‌تری داشته باشد. مثلا در یکی از این لباس‌ها، طراح عنکبوت روی لباس این کاراکتر به رنگ سفید است که کارگردان بازی، دلیل آن را یک سری تحقیقات علمی پیتر پارکر عنوان کرده است که در بازی، این موارد دقیق‌تر شرح داده خواهند شد. 

بازی Spider-Man

فعالیت‌های جانبی مختلفی در بازی وجود دارند که تنوع خوبی به گیم‌پلی آن خواهند بخشید

اگر از طرفداران بازی‌های قدیمی اسپایدرمن باشید، احتمالا بازی Spider-Man 2 را تجربه کرده‌اید که یکی از کار‌های جانبی جالب در آن، شکار بالون بود! حال اینتهار تایید کرده که در نسخه جدید بازی، خبری از شکاری بالون نخواهد بود ولی در عوض، انواع مختلفی از فعالیت‌های جانبی را در بازی تجربه خواهیم کرد. از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به جمع‌آوری کوله‌پشتی‌ها، تسخیر پایگاه‌های کنترل‌شده توسط کینگ‌پین، جلوگیری از جرایمی که در خیابان‌های شهر رخ می‌دهند و ممکن است به صورت تصادفی با آن‌ها رو‌به‌رو شوید و همچنین عکس گرفتن از گربه‌های طلایی برای شخصیت بلک کت اشاره کرد. 

همچنین در بازی شاهد شخصیت Taskmaster خواهیم بود که ماموریت‌هایی در قالب خنثی کردن بمب به شخصیت اسپایدرمن می‌دهد. در این ماموریت‌ها باید بمب‌هایی را در گوشه و کنار شهر گذاشته شده‌اند در مدت زمان معین خنثی کنید تا خطری مردم را تهدید نکند. در مجموع، بازی در کنار ماموریت‌های اصلی و داستانی، تعداد زیادی ماموریت فرعی و جانبی هم خواهد داشت که باعث بالا رفتن تنوع گیم‌پلی آن می‌شوند. 

بازی Spider-Man

اینتهار در پایان هم اشاره‌ای به داستان بازی داشت و اعلام کرد که شخصیت مری جین که پیش از این هم حضورش به عنوان یک کاراکتر قابل کنترل در بازی تایید شده بود، قرار است نقش مهمی در بازی ایفا کند که می‌تواند باعث شگفت‌زده شدن بسیاری از بازیکنان شود. البته در برهه‌ای که داستان بازی روایت می‌شود، مری جین و پیتر پارکر هنوز رابطه عاشقانه‌ای با یکدیگر ندارند ولی مری جین از هویت واقعی پیتر پارکر اطلاع دارد. از طرف دیگر، داستان بازی در یک بازه تقریبا چند هفته‌ای روایت خواهد شد که البته، هنوز مشخص نیست که در طول این مدت شاهد چه وقایعی در بازی خواهیم بود. البته به گفته اینتهار، مرگ عمو بن قرار نیست یکی از وقایعی باشد که در بازی نشان داده می‌شوند. 


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده