نویسنده: بخش تبلیغات
// دوشنبه, ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۱

در سایت دیوار چه مودم‌هایی در بورس است؟

مودم، اولین و مهم‌ترین ابزاری است که برای اتصال به اینترنت در رایانه‌های شخصی و موبایل‌ها استفاده می‌شود.

دنیای امروز، دنیای تکنولوژی و اینترنت است. گوگل، یوتیوب، ویکیپدیا و سایر وب‌سایت‌های معتبر جهانی مانند دانشگاهی هستند که هر دانشجویی دارند. آن زمانی که با کمک دایل آپ و کارت‌هایی که از دکه می‌خریدیم و به اینترنت متصل می‌شدیم، گذشت. مودم‌ها، حالا جای خود را به کارت‌های اعتباری داده‌‌اند تا بی‌دغدغه‌تر و باکیفیت‌تر با جهان در ارتباط باشیم. با این حال وقتی صحبت از سرعت و کیفیت تماس با شبکه جهانی می‌شود، مودم تنها یکی از اجزایی است که با سایر بخش‌ها همکاری می‌کنند تا لپ‌تاپ یا رایانه ‌های رومیزی ما متصل بمانند. سایت دیوار، یکی از فروشگاه‌های اینترنتی است که خرید و فروش مودم در انواع و مدل‌های مختلف را برای جویندگان راحت کرده است. تنها کافیست مدل مورد نظر خود را از میان آگهی‌های پیشنهادی انتخاب کنید.

اشتراک گرفتن از اینترنت‌های پرسرعت این روزها دیگر کار سختی نیست. ایرانسل، مخابرات، مبین نت، پارس آنلاین و ... تنها چند شرکت ارائه کننده خدمات اینترنت‌های پرسرعت هستند که با یک تلفن و چند راه ساده می‌توان مشتری آن‌ها شد. اما پیش از هر کاری لازم است بدانید کدام مودم برای شما مناسب است. مودم‌ها به دو دسته بدون سیم و با سیم تقسیم می‌شوند که البته با توجه به گسترش استفاده از تلفن‌های همراه و تبلت، مودم‌های بدون سیم آمار خرید و فروش بیشتری دارند. هنگام انتخاب یک مودم به مواردی مانند تعداد پورت‌ها (اگر می‌خواهید همچنان از روش سنتی اتصال کابل استفاده کنید) و آنتن دقت کنید؛ مثلا هر چه تعداد آنتن‌های یک مودم بیشتر باشد، محدوده بیشتری را پوشش می‌دهد و از سوی دیگر بر سرعت اینترنت نیز تاثیر می‌گذارد. بنابراین بهتر است تکلیفتان را با خودتان روشن کنید، اینکه می‌خواهید مودمتان چه کارکردی داشته باشد و چه فضایی را پوشش دهد. مثلا اگر مجرد هستید یا منزلتان کوچک است، از بین مودم‌های آگهی شده در سایت دیوار، می‌توانید یک مودم تیپی لینک به همراه یک آنتن بیرونی و دو پورت خروجی به قیمت ۵۰ هزار تومان خریداری کنید. در جدیدترین نسل این وسیله الکترونیکی، قابلیت نصب سیم‌کارت نیز وجود دارد که دیگر نیازی به اتصال از طریق خط تلفن نیست.

همانطور که گفته شد، خرید و فروش مودم‌های نو و کارکرده به قیمت‌های مختلف در سایت دیوار در برندهای متنوع معامله می‌شود، اما حالا سوال این است؛ کدام یک از برندهای مودم در این سایت بیشتر از سایرین برای فروش به حراج گذاشته شده است؟ ایرانسل، مبین نت و تیپی‌لینک سه برندی هستند که بیشترین آمار خرید و فروش مودم را در دیوار به خود اختصاص داده‌اند. حتی بهترین و جدیدترین مودم ایرانسل یعنی جی پی 2101 نیز در این سایت به قیمتی به مراتب کمتر از قیمت‌های موجود در بازار به فروش می‌رسد. طبق اطلاعات به دست آمده، ۳۲ وای فای می‌توانند به این دستگاه متصل شوند و  روی بدنه‌ی مودم، بخشی وجود دارد که فرد را از کیفیت و قدرت سیگنال‌های دریافتی مطلع می‌کند.

 از سوی دیگر ممکن است فروشندگان مستقیم جهت تسریع در فروش مزیت‌هایی بر روی آگهی قرار داده باشند. مثلا مودم رومیزی نسل ۴ ثابت ایرانسل مدل تی دی-140، به همراه سیم کارت و ۱۰۰  گیگابایت اینترنت سه ماهه به قیمت ۱۹۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع ویرلن
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده