نویسنده: علی نوروزی
// شنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۱

مسابقات GESC: Thailand بازی DOTA 2 با پیروزی VGJ.Storm پایان یافت

تیم VGJ.Storm در آخرین روز از مسابقات GESC: Thailand بازی DOTA 2 با شکست تیم Keen Gaming نام خود را به عنوان قهرمان این دوره از مسابقات به ثبت رساند و جایزه ۱۱۰ هزار دلاری جایگاه نخست را از آن خود کرد.

هفته گذشته را می‌توان هفته بسیار شلوغی برای طرفداران بازی DOTA 2 به حساب آورد؛ زیرا کمپانی ولو پس از پایان مسابقات EPICENTER XL با یک بروزرسانی سنگین کتاب مخصوص مسابقات The International 8 را در دسترس بازیکنان قرار داد و آپدیت 7.15 بازی را منتشر کرد که تغییراتی را در بانتی رون‌ها، کریپ‌ها و موارد دیگر ایجاد کرد. در کنار تمام این موارد شاهد برگزاری تورنمنت GESC: Thailand بودیم که ما را به بانکوک، پایتخت کشور تایلند برد تا باری دیگر نظاره‌گر رقابت هشت تیم برتر سراسر جهان برای کسب ۱۵۰ امتیاز صلاحیت و ۱۱۰ هزار دلار جایزه نقدی جایگاه اول باشیم. میزبانی این رویداد ماینور بر عهده جورین وَن‌دِر هایدن (شیوِر) بود و او به همراه گزارشگرهای سرشناس و نام‌آشنایی نظیر اووِن دیویس (اودی‌پیکسل)، یوانس لوکاس (فاگد) و آستین والش (کَپیتالیست) تجربه خاطره‌انگیزی را برای بینندگان رقم زدند. این مسابقات در سه مرحله مقدماتی، گروهی و اصلی برگزار شد و نهایتا تیم VGJ.Storm با عبور از سد رقیبان در جایگاه نخست ایستاد و قهرمان این دوره از مسابقات شد.

مرحله مقدماتی | ۱۱ اسفند تا ۴ اردیبهشت

مرحله مقدماتی مسابقات GESC: Thailand درست مانند دیگر تورنمنت‌ها در ۶ منطقه اصلی برگزار شد و سرانجام تیم Fnatic از منطقه جنوب‌شرقی آسیا، تیم Keen Gaming از منطقه چین، تیم VGJ.Storm از منطقه امریکای شمالی، تیم SG e-sports از منطقه امریکای جنوبی، تیم The Final Tribe از منطقه اروپا و تیم Vega Squadron از منطقه CIS جواز حضور در مرحله گروهی را کسب کردند. با این حال تیم Vega Squadron یک روز مانده به آغاز مرحله گروهی اعلام کرد که به خاطر مشکل ویزای دو بازیکن خود مجبور به کناره‌گیری از این تورنمنت است. این تیم در بیانیه‌ای اظهار داشت:

متاسفانه مجبور هستیم که به علت مشکل ویزا از مسابقات GESC: Thailand کناره‌گیری کنیم. ویزای تایلند ما از مدت‌ها پیش آماده بود، اما کنسولگری چین در بیشکک صدور ویزای Zayac و Blizzy را به تاخیر انداخت و به این خاطر این دو بازیکن نمی‌توانند به موقع کارت‌های شناسایی خود را دریافت کنند. پس از پیروزی در مرحله مقدماتی مسابقات MDL برای دریافت ویزای چین اقدام کردیم، اما کنسولگری چین پس از گذشت یک ماه هنوز وظایف خود را انجام نداده است. ما در ۱۰ روز گذشته هر کاری که می‌توانستیم برای برطرف شدن سریع مشکل انجام دادیم، اما آنها فقط مصاحبه‌ها را به تعویق انداختند و درخواست‌هایمان را رد کردند. رفتن به یک رویداد ماینور با دو بازیکن جایگزین آن هم درست قبل از یک رویداد میجور اصلا با عقل جور در نمی‌آید.

GESC: Thailand

در این رویداد از تیم‌های Team Secret و Evil Geniuses به صورت مستقیم برای شرکت در مرحله گروهی دعوت به عمل آمد و تیم Alpha Red با پیروزی در رقابت‌های Thailand Qualifier به مرحله گروهی راه یافت.

مرحله گروهی | ۱۹ تا ۲۰ اردیبهشت

در مرحله گروهی تیم‌ها به صورت راند رابین یک بازی مقابل هم انجام دادند و بر این اساس امتیاز کسب کردند. دو تیم ابتدای جدول به طور مستقیم به نیمه‌نهایی مرحله اصلی راه پیدا کردند و دو تیم انتهای جدول از گردونه‌ی رقابت‌ها حذف شدند. چهار تیم قرارگرفته در جایگاه سوم تا ششم جدول نیز جواز حضور در یک‌چهارم نهایی را به دست آوردند.

GESC: Thailand

مرحله اصلی | ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت

۶ تیم راه‌یافته به مرحله اصلی در براکت تک حذفی به رقابت پرداختند و نهایتا دو تیم Keen Gaming و VGJ.Storm پس از کنار زدن سایر رقبا به فینال مسابقات راه یافتند. در فینال مسابقات تیم VGJ.Storm با نتیجه ۰-۲ حریف چینی خود را شکست داد و قهرمان این دوره از مسابقات شد.

GESC: Thailand

بازی اول دیدار فینال بسیار تهاجمی و روبه‌جلو آغاز شد و هر دو تیم از همان دقایق ابتدایی تمام تلاش خود را برای تسلط بر بازی به کار بستند. بازی تا دقیقه ۲۵ با نتیجه تقریبا برابری دنبال شد، اما درست در این لحظه درگیری جدیدی را شاهد بودیم که مقدمه‌ای برای درگیری‌های بزرگ و سرنوشت‌ساز بعدی بود. در این نبرد تیم VGJ.Storm موفق شد تا تعدادی از بازیکنان حریف را از بین ببرد و در فرصت به دست آمده به سراغ روشان رفت. این تیم پس از به دست آوردن Aegis عازم لاین بالایی شد و چندین بازیکن Keen Gaming را از میان برداشت. تیم VGJ.Storm در دقیقه ۳۶ وارد فایت دیگری در لاین بالایی شد و توانست تمام بازیکنان حریف را از بین ببرد. این تیم یک دقیقه بعد روشان را از پای در آورد و به های‌گراند حریف یورش برد که ماحصل این کار تخریب باراکس‌ها و تاورهای لاین بالایی و پایینی بود. تیم VGJ.Storm که تسلط زیادی به بازی یافته بود، در دقیقه ۳۹ به لاین پایینی حریف رفت و پس از به دست آوردن مگاکریپ به عقب بازگشت. تیم Keen Gaming که چاره‌ای جز تسلیم شدن نداشت، نهایتا در دقیقه ۴۰ شکست را پذیرفت.

در بازی دوم تیم‌ها تلاش زیادی انجام دادند تا مانع فارم کردن بازیکنان کَری در خطوط اصلی شوند که تا حدودی مثمر ثمر واقع شد. این بازی تا دقیقه ۱۱ درگیری‌های زیادی داشت که در برخی از آنها Keen Gaming و در برخی دیگر VGJ.Storm موفق ظاهر شد، اما درست در دقیقه ۱۱ تیم VGJ.Storm فایت جدیدی آغاز کرد و ۴ بازیکن حریف را از بین برد. پس از آن تیم VGJ.Storm با دو بازیکن خود اقدام به کشتن روشان کرد که پس از دخالت تیم Keen Gaming از این کار منصرف شد. در این لحظه تیم Keen Gaming که فرصت را مناسب می‌دید، به دور از چشمان حریف روشان را از پای در آورد و Aegis را تصاحب کرد. تیم VGJ.Storm در نبرد دقیقه ۲۵ چند بازیکن رقیب را از میان برداشت و به لاین میانی حریف هجوم برد که به تخریب باراکس‌ها و تاور این قسمت منتهی شد. چهار دقیقه بعد تیم Keen Gaming توانست دو تن از یاران حریف را در یک حمله غافل‌گیر کننده از جریان بازی خارج کند، اما تیم VGJ.Storm خیلی زود به خودش آمد و با کشتن ۴ بازیکن حریف به همگان اثبات کرد که کنترل اوضاع را در دست دارد. تیم VGJ.Storm در دقیقه ۳۱ روشان را از پای در آورد و با فشارهای بی‌امان نهایتا در دقیقه ۳۳ حریف را وادار به اعلام شکست کرد.

تیم‌های برتر و جوایز اهدا شده

GESC: Thailand

رتبهتيممبلغ جایزهامتیاز
اولVGJ.Storm۱۱۰.۰۰۰ دلار۱۵۰
دومKeen Gaming۶۵.۰۰۰ دلار۹۰
سوم-چهارمTeam Secret۳۵.۰۰۰ دلار۳۰
سوم-چهارمFnatic۳۵.۰۰۰ دلار۳۰
پنجم-ششمEvil Geniuses۱۷.۵۰۰ دلار-
پنجم-ششمThe Final Tribe۱۷.۵۰۰ دلار-
هفتمSG e-sports۱۰.۰۰۰ دلار-
هشتمAlpha Red۱۰.۰۰۰ دلار-
برای مطالعه‌ی تمام خبرهای مربوط به مسابقات بازی DOTA 2 به این صفحه مراجعه کنید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده