// یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۲

جمع بندی مسابقات Stunfest 2018 بازی Street Fighter V؛ روز اول

مسابقات Stunfest 2018 یکی از رویداد‌های Premier مراسم Capcom Pro Tour 2018 است که برای رشته Street Fighter V برگزار شده است. با زومجی همراه باشید تا به وقایع مهم آن نگاهی بیندازیم.

جمعه در جریان اخبار مسابقات زمان پخش یکی از مسابقات Premier کپکام پرو تور یعنی Stunfest 2018 مشخص شد و در زومجی جزئیات رویداد، از جمله زمان و کانال‌های آن به اشتراک گذاشته شد. در زمان نگارش مطلب پیشین ۲۵۸ نفر در این مسابقات شرکت کرده بودند، اما این آمار در زمان برگزاری مسابقات به ۲۶۳ نفر افزایش یافت و شاهد شرکت کنندگان جدید بودیم.

مسابقات بازی Street Fighter V در ۱۶ جدول مسابقاتی انجام گرفت که تنها دو نفر از هر کدام از براکت‌ها می‌توانستند به مرحله بعدی یا همان «۳۲ بازیکن برتر» راه پیدا کنند. دایگو، اینفیلتریشن، فوجیمورا، هایتانی، فودو، تاکئوچی و دووگورا از دیگر بازیکنانی بودند که در این مسابقات شرکت کردند. در آن سو قهرمان EVO 2017 یعنی توکیدو به همراه دو قهرمان کپکام کاپ دو سال اخیر یعنی ناکل‌دو و مناردی در این مسابقات غیبت داشتند.

 

دایگو (گایل) و جان تاکئوچی (رشید)

جان تاکئوچی از معدود بازیکنان ژاپنی است که از گیم‌پد برای مسابقات بازی‌های مبارزه‌ای استفاده می‌کند و گفتنی است وی توانست در EVO Japan 2018 مقام دوم را کسب کند، اما پس از آن با توجه به ضعیف شدن کاراکترش دیگر نتوانست مقام‌های بالایی را به دست آورد.

capcom pro tour

بازی بین شرکت‌کننده جوان و بازیکن کهنه‌کار استریت فایتر یعنی جان و دایگو آغاز شد. دایگو با گلوله‌های سانیک رشید را از خود دور نگه داشت؛ تا اینکه رشید با یک پرش زیبا خود را به گایل رساند و کامبویی روی حریفش پیاده کرد. دایگو همین کار را در مقابل EX طوفان رشید انجام داد و با پرش و ضربات زنجیره‌ای آسیبی جدی به او وارد کرد و در انتها با ضربه لگد نشسته راند را تمام کرد. در بازی دوم، رشید چندین بار به عقب و جلو پرید تا گایل را فریب دهد، اما دایگو به شلیک کردن سانیک‌های خود ادامه داد. رشید چندین بار با EX سانیک گایل برخورد کرد و در انتها حریفش با روشن کردن وی‌تریگر در حرکت فریب‌دهنده به طرفش قدم برداشت و با Throw ست اول را به آسانی پیروز شد.

capcom pro tour

در ست دوم رشید چندین بار به جلو قدم برداشت، اما با ضربات نشسته گایل برخورد کرد. گویا بازی برای رشید روند عذاب‌آوری داشت؛ طوری که وی حتی موقعیت‌های خود را نیز از دست می‌داد. اما پس از گذشت زمان وی بالاخره توانست اولین راند را از گایل بگیرد. در راند دوم رشید چندین بار با حرکت چرخشی خود سعی کرد به گایل نزدیک شود، اما هم از هوا و هم از زمین به گلوله‌های سانیک رشید برخورد کرد. گایل با ضربات کوچک توانست بازی را به راند فینال انتقال دهد. عملکرد دایگو در راند آخر به قدری خطرناک بود که وی بدون اینکه ضربه‌ای از حریفش بخورد او را گیج کرد و توانست با کامبوی خود کلمه طلایی Perfect را در صفحه بازی نمایان کند. ویدیو درگیری این دو را در ادامه تماشا کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

 

ایتاباشی (زانگیف) در مقابل اسماگ (بالراگ)

می‌توان گفت که تمامی طرفداران بازی Street Fighter با ایتاباشی زانگیف آشنا هستند؛ کسی که از همان بازی Street Fighter II تا به امروز با این کاراکتر حریفان خود را شکست می‌داد. در فصل گذشته وی با توجه به تغییراتی که روی کاراکترش اعمال شد او را کنار گذاشت و مبارز Abigail را انتخاب کرد، اما باز دیدیم که وی کاراکتر قدیمی خود را برای رویداد‌های پریمیر Capcom Pro Tour در نظر گرفته است. در آن سو اسماگ نیز با اینکه از بازیکنان جوان این رشته به شمار می‌رود، اما وی نیز توانسته در نسخه قبلی استریت فایتر مقام‌های زیادی را کسب کند.

capcom pro tour

در همان لحظات اول ایتاباشی چندین بار ضربات بوکسور را Parry کرد و پس از گرفتن حریفش او را به کرنر انتقال داد. بالراگ پس از برخاستن به جلو یورش برد، اما در آن سو ایتاباشی با حرکت چرخشی معروف خود دو بار پشت سر هم بالراگ را به زمین کوباند و راند اول را پیروز شد. در راند دوم اسماگ پاسخ دندانشکنی به حریف ژاپنی خود داد و او را در کمتر از ۲۰ ثانیه به گوشه صفحه کشاند و حریفش را Stun کرد و در همان کرنر کار را تمام کرد. بازی به راند فینال کشیده شد و شاهد یک ضربه کراش کانتر زیبا از سوی اسماگ بودیم. بالراگ از زانگیف فاصله گرفت و باری دیگر توانست با ضربه آپرکات حریفش را Crush کند. بازی آرام گرفت و زانگیف با اینکه نوار سلامتی کمی در اختیار داشت وی‌تریگر خود را فعال کرد و توانست آسیبی جدی به بالراگ وارد کند. اینجا بود که اسماگ به عقب پرش کرد و در حالی که زانگیف نیز دنبال وی بود با یک ضربه سبک مشت، ست اول را به خود اختصاص داد.

ست دوم با Target کامبو بالراگ شروع شد و چندین بار زانگیف نیز خواست آن را پری کند، اما بالاخره نقش بر زمین شد. زانگیف پس از برخاستن با EX SPD بالراگ را به زمین کوباند و در تصمیم دومش با وی‌تریگر نیمی از جان بالراگ را گرفت. تمامی تصمیم‌های ایتاباشی با وی یاری کرد و چندین بار توانست حرکات حریفش را حدس بزند. در دو راند بسیار سریع، ایتاباشی انتقام دست پیش را از اسماگ گرفت و بازی به ست فینال کشانده شد.

capcom pro tour

بازی سوم روند آرام‌تری داشت و بیشتر ضربات طرفین تا ۴۰ ثانیه دفاع می‌شد. این آرامش با ضربه پایین بالراگ شکسته شد و اسماگ کاراکتر خود را به جلو برد و باز با کراش کانتر به زانگیف امان نداد. راند فینال ایتازان عملکرد بهتری داشت، اما در حرکتی اشتباه از سوی اسماگ Punish شد و اسماگ پس از حرکت سوپرش در انتها باری دیگر با پرش به عقب زانگیف را شکست داد. ویدیو مبارزه این دو را در پایین تماشا و دانلود کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

بازیکنان کارکشته زیادی توانستند خود را از مرحله مقدماتی بالا بکشند و به مرحله بعدی راه پیدا کنند. بونچان، سالتی‌کید، گیمربی، هایتانی، فودو، آلکس مایرز به همراه دیگر شرکت‌کنندگان توانستند حریفان خود را از جریان مسابقات حذف کنند و به مرحله Top 32 پا بگذارند. در میان بازیکنان معروف، مبارزانی قوی همچون ریکی اورتیز (فینالیست کپکام کاپ ۲۰۱۶)، ساکو، کریس‌ جی، شای‌های و پونگکو از راه‌یابی به مرحله بعد ناکام ماندند و از جریان مسابقات حذف شدند. در ادامه می‌توانید نام بازیکنان براکت ۳۲ بازیکن برتر را مشاهده کنید.

براکت برنده ها

capcom pro tour

 

براکت بازنده ها

capcom pro tour

از آنجا که مسابقات در کشور فرانسه برگزار می‌شود شاهد بازیکنان اروپایی نیز در Top 32 بودیم. لوفی (قهرمان Ranking رویداد Brussels Challenge)، سالتی کید، آکاینو و فینام در بین بازیکنان حضور داشتند. استورم‌کوبو از ژاپن در دیدار خود با NL از کره مغلوب شد و به براکت بازنده‌ها رفت. در آن سو Oil King با رشید توانست تاچیکاوا از ژاپن را با نتیجه ۲-۰ شکست دهد.

 

فینام (نکالی) و هایتانی (آکوما)

جالب است بدانید که نکالی نه‌تنها همیشه کاراکتر مورد علاقه فینام (بازیکن نروژی) بوده است بلکه حریف ژاپنی‌اش یعنی هایتانی نیز تا فصل گذشته از این کاراکتر استفاده می‌کرد، اما بنا به صحبت‌های او نکالی قابلیت‌های کمتری در مبارزات در دست دارد و از این‌رو وی آکوما را به‌عنوان کاراکتر اصلی خود انتخاب کرده است.

capcom pro tour

بازی با کامبوی موفقیت‌آمیز نکالی آغاز شد و او در ادامه نیز توانست چندین بار با V-Skill خود آکوما را Knock Down کند و از موقعیت به‌وجود آمده استفاده کند. هایتانی پس از برخاستن با یک ضربه سبک مشت کانتر به‌وجود آورد و کرنر را تقدیم به حریفش کرد. این موضوع باعث شد هایتانی نکالی را Stun کند و راند اول را پیروز شود. راند دوم بازی با Footsie از دو طرف آغاز شد؛ تا اینکه نکالی چندین بار توانست با کامبو‌های کوتاه به آکوما آسیب برساند و در انتها با ضربه ضدهوایی EX بازی را مساوی کند. در راند فینال نکالی همان اول با پرش توانست Target Combo روی آکوما پیاده کند. بازی آرام گرفت؛ تا اینکه آکوما پس از یورش بردن به جلو با ضربات مشت نکالی روبه‌رو شد که در انتها به کامبو تبدیل شد و Phenom توانست امتیاز بازی اول را از یکی از خدایان بازی‌های مبارزه‌ای دریافت کند.

نکالی در بازی دوم باری دیگر با ضربات زنجیره‌ای تارگت آکوما را نقش بر زمین کرد، اما اینجا نقطه پایانی برای نکالی بود؛ طوری که آکوما با ضربات مختلفی نکالی را به گوشه صفحه کشاند و با کامبوی کامل راند اول را پیروز شد. فینام در حرکتی بسیار تهاجمی به ضربات آکوما پایان داد و این بار وی بود که توانست حریف خود را Stun کند و بازی را به راند فینال انتقال دهد. نکالی پس از پرش خود در راند فینال با آپرکات آکوما روبه‌رو شد. آکوما به جلو یورش برد تا با Block String خود نکالی را زیر فشار بگذارد، اما نکالی با EX DP به ضربات زنجیره‌ای پایان داد و بلاک استرینگ را شکست. نکالی وی‌تریگر خود را روشن کرد و در حالی که تنها یک ضربه با حذف کردن هایتانی فاصله داشت آکوما Raging Demon را فعال کرد و بازی را مساوی کرد.

capcom pro tour

ضربات کوچکی در بازی سوم دیده می‌شد؛ تا اینکه آکوما نکالی را به گوشه کشاند و در راندی بسیار قوی با گیج کردن حریفش خود را به امتیاز فینال نزدیک کرد. ضربات ضدهوایی آکوما به نکالی اجازه نزدیک شدن نمی‌داد و اینجا بود که باز آکوما نکالی را به گوشه کشاند و گلوله آتشین خود را به جان نکالی انداخت. نکالی با EX DP خود را نجات داد، اما در انتها آکوما با پرش به عقب فینام را به براکت بازنده‌ها فرستاد.

دانلود ویدیو از آپارات

 

هایتانی (آکوما) و اویل کینگ (رشید)

هایتانی پس از شکست دادن فینام در مرحله بعدی در مقابل Oil King از کشور تایوان قرار گرفت. اویل کینگ که در مسابقات پیشین نیز او را زیاد دیده بودیم به تازگی از سوی تیم UYU استخدام شده است. بازی بین این دو با فوتسی کردن آغاز شد و بالاخره آکوما توانست پس از گذشت ۴۰ ثانیه کامبویی روی حریفش پیاده کند. رشید با وی‌تریگر خود خواست که آکوما را به گوشه صفحه بکشاند، اما هایتانی با V-Reversal رشید را از خود دور کرد و در حالی که ۴ ثانیه تا انتهای راند باقی مانده بود هایتانی با یک ضربه سبک راند را به اتمام رساند. در راند دوم رشید حملات خود را بیشتر کرد و در آن سو هایتانی با فعال کردن V-Trigger و ضربه آپرکات رشید را نقش بر زمین کرد. این فشار‌ها باعث شد که هایتانی اولین بازی را پیروز شود.

capcom pro tour

هایتانی با ضربه لگد هوایی رشید را به زمین کوباند و تنها یک ضربه برای Stun کردن حریفش احتیاج داشت؛ تا اینکه رشید پا به فرار گذاشت. همین لحظه بود که جریان بازی به سمت رشید تغییر پیدا کرد و در انتها اویل کینگ با ضربه لگد عقابی‌اش بالاخره راند اول خود را پیروز شد. بازیکنان در راند دوم فاصله را رعایت کردند و در حالی که آکوما ضربه نشسته لگد حریفش را دفاع کرد توانست آن را پانیش کند. هایتانی در حالی که می‌توانست با CA راند را پیروز شود اما تصمیم گرفت که منابع خود را برای راند بعدی ذخیره کند. این تصمیم با هایتانی همراهی نکرد و رشید با استفاده از موقعیتی بازی را مساوی کرد.

capcom pro tour

در بازی سوم بازیکنان در حالی که فاصله با یکدیگر را رعایت می‌کردند در آن سو رشید پس از دیدن موقعیت به سمت آکوما پرش کرد و با فشار‌های خود حریفش را به کرنر کشاند. هایتانی در موقعیت بدی قرار گرفته بود و رشید نیز با دیدن این وضعیت به فشار‌های خود ادامه داد؛ تا اینکه Akuma را گیج کرد. این موضوع به پیروزی رشید در راند اول ختم شد. راند دوم هایتانی عملکرد بهتری در اوایل بازی داشت، اما اویل کینگ توانست این جریان را به نفع خود تغییر دهد و آکوما را در کرنر گیر بیندازد. آکوما در حالی که قصد داشت با پرش از گوشه صفحه فرار کند با ضربات ضد هوایی رشید روبه‌رو شد. به دام افتادن هایتانی در گوشه صفحه باعث شد که نتواند ضربات رشید را دفاع کند و در نتیجه بازی را تقدیم حریف تایوانی‌اش کرد. ویدیو درگیری این دو را در پایین تماشا کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

بازی‌های روز اول رویداد Stunfest 2018 دیشب به پایان رسید و باقی‌مانده دیدار‌ها به روز فینال یا همان ۸ بازیکن برتر کشانده شد. برای اطلاع بیشتر می‌توانید به صفحه مسابقات Stunfest 2018 در وب‌سایت SmashGG مراجعه کنید یا در ادامه به اسامی بازیکنان راه یافته به فینال نگاهی بیندازید.

هشت بازیکن برتر

براکت برنده‌ها

  • آکاینو از تیم فناتیک
  • اویل کینگ از تیم UYU

  • دایگو از تیم CYG BST
  • اینفیلتریشن از تیم پاندا گلوبال

 

براکت بازنده‌ها

  • هایتانی از تیم Fudoh
  • NL از تیم UYU

  • گاچیکون
  • فوجیمورا از تیم Fudoh

فینال مسابقات Stunfest 2018 امشب یکشنبه (۳۰ اردیبهشت) ساعت ۲۲:۰۰ به وقت تهران آغاز می‌شود و ۸ بازیکن برتر در جریان فینال به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. مسابقات Street Fighter V رویداد Stunfest 2018 از سه کانال کپکام فایترز در توییچ، فیسبوک و یوتیوب پخش می‌شود. از لینک‌های زیر می‌توانید به کانال‌های مربوطه مراجعه کنید:

رویداد Capcom Pro Tour شامل مسابقات Premier ،Ranking و Online است که به طور اختصاصی برای بازی Street Fighter 5 برگزار می‌شود و در طی سال بازیکنان با ملحق شدن به این مسابقات و کسب امتیاز، خود را به آخرین مسابقه یعنی Capcom Cup می‌رسانند. در زومجی توانستیم مسابقات Premier و Ranking آن را پوشش دهیم. برای اطلاع از گزارش این مسابقات می‌توانید به صفحه اختصاصی کپکام پرو تور در زومجی مراجعه کنید. گفتنی است که رشته Street Fighter در برنامه اختصاصی زومجی یعنی لودینگ توانست جزو ۵ رشته برتر ورزش‌های الکترونیک باشد.

نظرات خود را در مورد این مسابقات با زومجی در میان بگذارید و به نظر شما چه کسی می‌تواند در رویداد Stunfest 2018 مقام اول را کسب کند؟


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده