// دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۱

جمع بندی مسابقات Stunfest 2018 بازی Street Fighter V؛ فینال

فینال مسابقات Premier رویداد Capcom Pro Tour 2018 یعنی Stunfest دیشب در رشته Street Fighter V به پایان رسید و در این مطلب قصد داریم به وقایع مهم آن اشاره‌ای داشته باشیم.

مسابقات Stunfest 2018 که در واقع یکی از رویداد‌های Premier لیگ Capcom Pro Tour 2018 به شمار می‌رود، صبح شنبه (به وقت تهران) در کشور فرانسه و در شهر رِن آغاز شد و شاهد رقابت بین ۲۵۸ بازیکن در رشته اصلی این مراسم یعنی بازی Street Fighter V بودیم و در جریان اخبار مسابقات در زومجی توانستیم به اتفاقات مهم روز اول این رویداد اشاره کنیم. مسابقات فینال دیشب ساعت ۲۱ آغاز شد و ۸ بازیکن برتر به رقابت با یکدیگر رفتند.  

در بین شرکت‌کنندگان، بازیکنان کارکشته‌ای همچون اینفیلتریشن (قهرمان چندین EVO و EVO Japan 2018)، فوجیمورا یا همان یوکودان سابق (قهرمان Fighters Spirit 2018)، ان‌ال (قهرمان Saigon Cup 2018) و دایگو در کنار دیگر بازیکنان در فینال حضور پیدا کردند. پیش از اینکه به خلاصه‌ای از گزارش بازی‌های دیروز بپردازیم در ادامه می‌توانید براکت برنده‌ها و بازنده‌ها را مشاهده کنید.

هشت بازیکن برتر

براکت برنده‌ها

  • آکاینو از تیم فناتیک
  • اویل کینگ از تیم UYU

  • دایگو از تیم CYG BST
  • اینفیلتریشن از تیم پاندا گلوبال

 

براکت بازنده‌ها

  • هایتانی از تیم Fudoh
  • NL از تیم UYU
  • گاچیکون
  • فوجیمورا از تیم Fudoh

capcom pro tour

در دیدار اول آکاینو (سمت چپ) از تیم فناتیک با کاراکتر گایل در مقابل یکی از بهترین رشید‌های دنیا یعنی Oil King از تیم UYU قرار گرفت. آکاینو که تنها بازیکن اروپایی بود که به Top 8 راه پیدا کرده بود نتوانست در مقابل حریف تایوانی خود قوی ظاهر شود. به گفته وی از آنجا که وی اولین بار بود که در مسابقات رسمی Capcom Pro Tour به براکت ۸ بازیکن برتر راه پیدا کرده بود فشار و استرس به وی اجازه نداد که عملکرد اصلی خود را در این مسابقات نشان دهد.

 

دایگو (گایل) در مقابل اینفیلتریشن (منات)

capcom pro tour

دیدار بعدی بین دو بازیکن قدیمی استریت فایتر یعنی دایگو و اینفیلتریشن صورت گرفت. دایگو ست اول را در رقابت بسیار نزدیکی به اینفیلتریشن باخت و در حالی که یک راند از عقب افتادن فاصله داشت توانست بازی را به نتیجه ۱-۱ تغییر دهد. از آنجا که هر دو کاراکتر جزو مبارزان Zoning بودند شاهد گلوله‌های آتشین از دو طرف بودیم. منات چندین بار با حرکت‌های فریب‌دهنده Dive Kick، دایگو را وادار به استفاده از فلش کیک می‌کرد. اینفیل به این شکل توانست نتیجه را به ۲-۱ تغییر دهد.

در بازی سوم دایگو سعی کرد که از پرش‌های نابه‌جا خودداری کند و بیشتر روی بازی زمینی و Footsie کار کند و در این زمینه توانست موفق نیز ظاهر شود. بازی با نتیجه ۲-۲ مساوی شد و ست فینال آغاز شد. سانیک بوم‌های دایگو بیشتر و بیشتر شد؛ تا اینکه منات به گوشه صفحه کشانده شد و در حالی که منات نوار سلامتی بسیار کمی داشت توانست در حرکتی غافل‌گیر کننده بازی را به نفع خود به اتمام برساند. در راند فینال دایگو فشار‌های خوبی به Infiltration وارد کرد و در حالی که منات نقش بر زمین بود قصد داشت که با ضرباتش به فشار‌ خود ادامه دهد، اما منات پس از برخاستن CA خود را روانه گایل کرد و اینجا بود که دفاع گایل باز بود و باعث باخت دایگو شد. دایگو به براکت بازنده‌ها رفت و در مقابل فرد پیروز رقابت بین هایتانی و NL قرار گرفت.

 

NL (کَمی) و هایتانی (آکوما)

capcom pro tour

هایتانی در مقابل NL قرار گرفت و از آنجا که هر دو بازیکن در براکت بازنده‌ها قرار داشتند، نفر بازنده از جریان مسابقات به طور کلی حذف می‌شد. هایتانی کاراکتر آکوما را در مقابل حریف کره‌ای خود انتخاب کرد و به قدری عملکرد خوبی در این بازی داشت که توانست در دو بازی سرعتی با نتیجه ۲-۰ از NL پیش بگیرد. در حالی که هایتانی تنها یک ست از پیروزی فاصله داشت اما جریان بازی به طرز غافل‌گیر کننده‌ای به نفع Cammy ان‌ال تغییر پیدا کرد.

وی در دو ست بدون اینکه راندی را ببازد هایتانی را شکست داد و بازی به ست آخر کشانده شد. در حالی که ان‌ال در راند اول نوار سلامتی زیادی در اختیار داشت پس از روبه‌رو شدن با پرش آکوما وی‌تریگر خود را روشن کرد و با ضربه ضدهوایی راند اول را پیروز شد. هایتانی در برخی از حرکت‌های خود همچون Meaty (اعمال ضربات در هنگام برخاستن حریف) اشتباهات زیادی کرد؛ طوری که در انتهای بازی Raging Demon خود را نیز از دست داد و این موضوع باعث شد که NL از این موقعیت‌ها استفاده کند و حریف ژاپنی‌اش را از جریان مسابقات حذف کند.

capcom pro tour

فوجیمورا (سمت راست) در دیدار بعدی خود با ایبوکی (کاراکتری که در طی آپدیت‌های اخیر ضعیف شده بود) توانست حریف ژاپنی خود یعنی گاچیکون را با نتیجه ۳-۰ شکست دهد و در مرحله بعدی در مقابل آکاینو قرار بگیرد. آکاینو همانند بازی پیشین خود باری دیگر بازی را با نتیجه ۳-۰ به حریفش واگذار کرد.

 

دایگو (گایل) و NL (کَمی)

capcom pro tour

ان‌ال در مقابل دایگو عملکردی بسیار قوی از خود نشان داد و نه‌تنها راند اول بلکه توانست با CA بازی اول را ببندد. گایل بازی را در ست دوم با فلش کیک و سانیک Zone کرد و بازی را در کنترل خود گرفت، اما در آن سو NL از فشار‌های خود کم نکرد و حریف ژاپنی‌اش نیز از Zone کردن دست برنداشت و همین موضوع باعث شد بالاخره دایگو کنترل کامل را در دست خود بگیرد و بازی را با نتیجه ۱-۱ مساوی کند.

capcom pro tour

دایگو به نظر روش NL را متوجه شده بود و از این رو توانست یک بازی از حریف کره‌ایش بگیرد و با یک امتیاز از او جلو بزند. راند اول بازی چهارم با حمله وحشیانه دایگو شروع شد تا اینکه کَمی استان شد. بازی هیجان زیادی به خود گرفته بود و به نظر می‌رسید که بازیکنان هیچ احترامی برای یکدیگر در بازی قائل نبودند. ان‌ال توانست پس از باخت راند اول در آن سو جریان را به نفع خود تغییر دهد و نتیجه را به ۲-۲ تغییر دهد. بازی به ست فینال کشانده شد.

بازی پنجم در حالی که بازیکنان نوار سلامتی کمی داشتند دایگو پس از برخاستن در حرکتی غیرمحترمانه Wake Up EX را به سمت حریفش کشید. این موضوع به قدری NL را عصبانی کرد که کنترل بازی را در راند بعدی از دست داد و دایگو توانست حریفش را از جریان مسابقات حذف کند.

فوجیمورا در حالی که حریفان خود را یکی پس از دیگری با نتیجه ۳-۰ پشت سر می‌گذاشت در مرحله «نیمه نهایی بازنده‌ها» دایگو را نیز با نتیجه ۳-۰ شکست داد و در مقابل آخرین حریف خود در براکت بازنده‌ها یعنی Oil King قرار گرفت. اویل کینگ تنها بازیکنی بود که توانست با نتیجه ۲-۳ در مقابل فوجیمورا شکست بخورد. عملکرد وی به قدری قوی بود که وی حتی می‌توانست فوجیمورا را نیز شکست دهد.

 

فینال: فوجیمورا (ایبوکی) و اینفیلتریشن (منات)

capcom pro tour

اینفیلتریشن که هم‌اکنون در جایگاه دوم جدول امتیازات Capcom Pro Tour 2018 قرار دارد به‌عنوان یکی از قوی‌ترین بازیکن‌های Street Fighter مطرح است. وی تا به امروز مقام‌های زیادی را در مسابقات این رشته از EVO گرفته تا رویداد‌های Capcom کسب کرده است.

فوجیمورا از آنجا که در براکت بازنده‌ها قرار داشت برای اینکه بتواند مقام اول را کسب کند باید در دو بازی سه‌تایی Infiltration را شکست می‌داد. بازی آغاز شد و منات همانند همیشه قصد داشت که از دور کنترل بازی را در دست خود بگیرد، اما به نظر سرعت بالای ایبوکی این روند را برای اینفیلتریشن دشوار کرده بود. اینفیلتریشن هر تصمیمی که در بازی می‌گرفت در آن سو فوجیمورا پاسخ دندان‌شکنی برایش داشت. نه‌تنها دو راند اول بلکه ست دوم نیز فوجیمورا بدون اینکه راندی را ببازد منات را شکست داد.

capcom pro tour

با توجه به بازی‌های انجام‌شده گویا اینفیلتریشن در مقابل فوجیمورا هیچ قدرتی نداشت و فوجیمورا توانست سِت بعدی را نیز پیروز شود و براکت را صفر یا همان Reset کند. با اینکه اینفیلتریشن کاراکتر دیگری همچون Juri را نیز در اختیار داشت ولی باز منات را برای ادامه مسابقه انتخاب کرد.

capcom pro tour

فشار‌های مختلف ایبوکی باعث شد که روند بازی برای اینفیلتریشن رفته رفته آزاردهنده شود. وی راند‌ها را پشت سر هم بدون اینکه آسیبی جدی بهش وارد شود، پشت سر می‌گذاشت. بالاخره اینفیلتریشن در همین بازی اول توانست یک راند از فوجیمورا بگیرد. این موضوع از فشار‌های ایبوکی کم نکرد و وی همچنان به روش خود ادامه داد تا اینکه در حالی که منات داشت ایبوکی را شکست می‌داد ایبوکی از فاصله دور با پرتاب کونای بازی اول را پیروز شد.

capcom pro tour

در دو راند پش سر هم فوجیمورا با CA اینفیلتریشن را نقش بر زمین کرد. اینفیلتریشن سعی داشت که حرکات تهاجمی خود را بیشتر کند تا شاید از این راه بتواند چیزی را تغییر دهد؛ البته این تصمیم باعث شد که پس از ۵۰ ثانیه کاراکتر خود را گیج بیابد. حال ایبوکی تنها یک راند با پیروزی در مسابقات فاصله داشت. منات بازی را آرام کرد تا بتواند به Zoning خود ادامه دهد. به اندازه‌ای بازی در کنترل فوجیمورا بود که وی در انتها با به دام انداختن منات سه بار با Throw وی را به زمین کوباند و در انتها نیز با کونای بازی را تمام کرد. اینفیلتریشن پس از اینکه با نتیجه ۶-۰ بازی را به حریف ژاپنی‌اش واگذار کرد در این مسابقات جایگاه دوم را از آن خود کرد و در آن سو فوجیمورا جایزه Stunfest را در دستانش گرفت و آن را به تمامی حضار نشان داد.

capcom pro tour

capcom pro tour

مسابقات Street Fighter V رویداد Stunfest 2018 از سه کانال کپکام فایترز در توییچ، فیسبوک و یوتیوب پخش شده است. از لینک‌های زیر می‌توانید به کانال‌های مربوطه مراجعه کنید:

با این حساب، نتایج این مسابقه رسمی Capcom Pro Tour 2018 یعنی Stunfest 2018 از این قرار شد:

  • جایگاه اول: فوجیمورا (ایبوکی)‌ تیم Fudoh
  • جایگاه دوم: اینفیلتریشن (منات و جوری) تیم Panda Global
  • جایگاه سوم: ‌اویل کینگ (رشید) تیم UYU
  • جایگاه چهارم: دایگو (گایل) تیم CYG Beast
  • جایگاه پنجم: آکاینو (گایل) تیم Fnatic
  • جایگاه پنجم: NL (کَمی) تیم UYU
  • جایگاه هفتم: گاچیکون (رشید)
  • جایگاه هفتم: هایتانی (آکوما) تیم Fudoh

برای اطلاع بیشتر می‌توانید به صفحه مسابقات استان فست 2018 در وب‌سایت SmashGG مراجعه کنید. همچنین در ادامه می‌توانید نتایج پایانی را در براکت پایین مشاهده کنید.

براکت برنده ها

capcom pro tour

براکت بازنده ها

capcom pro tour

رویداد Capcom Pro Tour شامل مسابقات Premier ،Ranking و Online است که به طور اختصاصی برای بازی Street Fighter 5 برگزار می‌شود و در طی سال بازیکنان با ملحق شدن به این مسابقات و کسب امتیاز، خود را به آخرین مسابقه یعنی Capcom Cup می‌رسانند. در زومجی توانستیم مسابقات Premier و Ranking آن را پوشش دهیم. برای اطلاع از گزارش این مسابقات می‌توانید به صفحه اختصاصی کپکام پرو تور در زومجی مراجعه کنید. گفتنی است که رشته Street Fighter در برنامه اختصاصی زومجی یعنی لودینگ توانست جزو ۵ رشته برتر ورزش‌های الکترونیک باشد.

همچنین در ادامه می‌توانید امتیاز بازیکنان را در کپکام پرو تور مشاهده کنید و همانطور که می‌بینید بیشترین امتیاز در حال حاضر متعلق به قهرمان Evo 2017 یعنی توکیدو است. همانطور که مشاهده می‌کنید فوجیمورا جایگاه سوم را به خود اختصاص داد و ناکل‌دو را به جایگاه چهارم فرستاد. همچنین مناردی و کابا از جمهوری دومینیک که پیش‌تر در این فهرست قرار داشتند جایگاه خود را به گاچیکون و NL دادند.

capcom pro tour

نظرات خود را در مورد مسابقات ورزش‌های الکترونیک بازی استریت فایتر 5 با زومجی در میان بگذارید.


منبع zoomg
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده