نویسنده: بخش تبلیغات
// دوشنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۰

چگونه در هزینه‌های استفاده از پرینتر صرفه جویی کنیم

برای اینکه بتوانیم در هزینه‌های خود در استفاده از پرینتر صرفه‌جویی کنیم، چه کارهایی را باید انجام دهیم؟

کارتریج همان منبع رنگ پرینتر است و دو نوع دارد: کارتریج تونر و کارتریج جوهرافشان. یکی از اشتباهات رایج موقع انتخاب پرینتر، توجه نکردن به هزینه‌های مصرف کارتریج دستگاه است؛ یعنی فرد گاهی برای صرفه‌جویی پرینتری قدیمی‌تر و غیرحرفه‌ای‌تر را انتخاب می‌کند، اما هزینه خرید و فروش کارتریج چنان بالا می‌رود که خرید پرینتر لیزری یا مدل‌ جدیدتر به صرفه‌تر تمام می‌شد. بنابراین انتخاب یک جوهر مناسب به مراتب از انتخاب دستگاه پرینتر مهم‌تر است. همواره جوهرهای باکیفیت را تهیه کنید؛ چراکه جوهرهای تقلبی موجود در بازار می‌توانند صدمه زیادی به پرینتر شما وارد کنند.

بعضا کمپانی‌ها برای فروش پرینترهای جدید خود، نرخ خرید و فروش کارتریج‌ دستگاه‌های قدیمی‌تر را بالا می‌برند تا خریداران تمایل به خرید تولیدات جدید پیدا کنند. البته می‌توانید مدل کارتریج سازگار با پرینتر خود را از مشخصات فنی آن پیدا کنید و غیراوریجینال آن را با قیمتی پایین‌تر خریداری کنید. کارتریج‌های جوهرها براساس مدل پرینتر و کارخانه سازنده طراحی گشته و این مشخصات روی جعبه یا دفترچه راهنما نوشته شده است.

 

شارژ کارتریج

یکی دیگر از راه‌های صرفه‌جویی، شارژ یا دوباره پر کردن کارتریج خالی پرینتر است. این روش طرفداران و مخالفانی دارد. این روش علاوه بر صرفه‌جویی اقتصادی، در راستای حفاظت از محیط زیست است و دستگاه آلوده‌کننده را دیرتر به چرخه آلودگی محیط زیست وارد می‌کند. از طرفی دیگر این کار باید توسط افراد ماهر صورت بگیرد؛ چون بعضا ممکن است کارتریج کارایی خود را از دست بدهد و احتیاج به بازسازی داشته باشد و اگر این بازسازی صورت نگیرد احمال آسیب دیدن پرینتر و افزایش هزینه‌های تعمیر بالا می‌رود. این مسئله در مورد پرینترهای جوهرافشان بیشتر صدق می‌کند؛ چرا که بعضا کارتریج آنها یا قابل شارژ نیست یا اینکه تخصص لازم دارد.

 

ارجحیت شارژ کارتریج نسبت به خرید کارتریج‌های ریفیل

اگر جوهر نزدیک به اتمام کارتریج خشک شود شارژ کردن آن ممکن نخواهد بود. برای اینکه مطمئن شوید شارژ کارتریج تمام شده یا نه می‌توانید با دستمال مرطوب دهانه کارتریج را تمیز و دوباره آن را امتحان کنید. گرفتگی حفره‌های کارتریج روی عملکرد آن تاثیر دارند. در هر صورت فراموش نکنید که یک کارتریج را تا ابد نمی‌توان شارژ کرد. یکی دیگر از راه‌های صرفه‌جویی، خرید کارتریج‌های ریفیل یا پرشده است که در بازار خرید و فروش کارتریج چندان محبوبیت ندارند و توصیه نمی‌شوند؛ چراکه کیفیت چاپ این نوع کارتریج‌ها به طرز محسوسی پایین است و استهلاک پرینتر را نیز افزایش می‌دهد و در مقایسه با روش شارژ کارتریج ضریب امنیت کم‌تری دارد.

 

صرفه‌جویی در مصرف جوهر

از راه‌های صرفه‌جویی در مصرف جوهر هم می‌توان به استفاده از اکوفونت و تنظیمات Fast Draft/EconoFast اشاره کرد. به‌علاوه با استفاده از نرم‌‌افزارهای مخصوص، تنها بخش‌هایی از صفحه را که لازم دارید انتخاب و پرینت و باقی بخش‌ها را حذف کنید. از پرینت رنگی هم حتی‌الامکان خودداری کنید؛ چون کارتریج های مشکی از رنگی‌ها به مراتب ارزان‌تر هستند.

به سایت دیوار که مراجعه کنید انواع آگهی‌های مربوط به خرید و فروش و شارژ کارتریج را خواهید یافت. شارژ انواع کارتریج و تعمیر پرینتر در محل به قیمت 12 هزار تومان آگهی شده است. کارتریج‌های اصلی کمپانی‌های مختلف اعم از لیزری و جوهرافشان و حتی کارتریج‌های مصرف شده در میان آگهی‌ها به قیمت زیر بازار پیدا می‌شوند.  

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع ویرلن
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده