نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۲

تیم PSG.LGD فاتح مسابقات EPICENTER XL شد

تیم PSG.LGD در آخرین روز از مسابقات EPICENTER XL بازی Dota 2 نهایتا با غلبه بر تیم Team Liquid نام خود را به عنوان قهرمان این دوره از مسابقات به ثبت رساند.

سری مسابقات EPICENTER همواره از تورنمنت‌های جذاب و تماشایی بازی Dota 2 بوده است و از زمانی که نام آن به فهرست رویدادهای میجور این فصل راه یافت، در زمره حساس‌ترین تورنمنت‌های این فصل چه برای تیم‌های شرکت‌کننده و چه برای هواداران قرار گرفت. مسابقات EPICENTER XL که میزبانی آن بر عهده پال چَلنر (رِدآی) بود و در میان گزارشگران آن چهره‌های نام‌آشنایی نظیر اووِن دیویس (اودی‌پیکسل) و هنریک آنبرگ (ادمیرال‌بولداگ) حضور داشتند، در شهر مسکو، پایتخت کشور روسیه برگزار شد. در این تورنمنت دوازده تیم برجسته جهان برای کسب ۷۵۰ امتیاز و ۵۰۰ هزار دلار جایزه نقدی جایگاه نخست به رقابت پرداختند و سرانجام تیم PSG.LGD با کنار زدن سایر رقبا جایگاه اول را تصاحب کرد و قهرمانی این دوره از مسابقات شد. 

مرحله مقدماتی | ۲۱ بهمن تا ۵ فروردین

در این دوره از مسابقات شاهد برگزاری مرحله مقدماتی در شش منطقه اصلی بودیم که سرانجام تیم OG از منطقه اروپا، تیم Team Empire از منطقه CIS، تیم complexity Gaming از منطقه امریکای شمالی، تیم paiN Gaming از منطقه امریکای جنوبی، تیم PSG.LGD (تیم LGD Gaming سابق) از منطقه چین و تیم Mineski از منطقه جنوب‌شرقی آسیا به مرحله بعدی راه یافتند و از پنج تیم Virtus.Pro، Team Liquid، Team secret، Newbee و Natus Vincere نیز به صورت مستقیم برای شرکت در مرحله گروهی دعوت به عمل آمد. همچنین تیم FlyToMoon با کسب جایگاه نخست رقابت‌های Madness Qualifier جواز حضور در مرحله گروهی را به دست آورد.

EPICENTER XL

مرحله گروهی | ۷ تا ۱۲ اردیبهشت

در این مرحله تیم‌ها به دو گروه تقسیم شدند و در هر یک از گروه‌ها به صورت راند رابین به رقابت پرداختند و بر این اساس امتیاز کسب کردند. در پایان رقابت‌های مرحله گروهی تیم‌ها در یکی از جایگاه‌های اول تا ششم قرار گرفتند و به این ترتیب دو تیم ابتدای جدولی به براکت بالایی و تیم‌های قرارگرفته در جایگاه سوم و چهارم به براکت پایینی مرحله اصلی راه یافتند. همچنین دو تیم انتهای جدولی نیز به دلیل کسب نتایج ضعیف از گردونه رقابت‌ها حذف شدند.

EPICENTER XL

مرحله اصلی | ۱۴ تا ۱۶ اردیبهشت

تیم‌های راه‌یافته به مرحله اصلی در دو براکت بالایی و پایینی به مصاف هم رفتند و در نهایت نتایج به نحوی رقم خورد که در فینال مسابقات شاهد رقابت تیم‌های PSG.LGD و Team Liquid بودیم. در این دیدار تیم PSG.LGD با نتیجه ۱-۳ به کار حریف خود پایان داد و عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات را از آن خود کرد.

EPICENTER XL

در بازی اول فینال مسابقات، هر دو تیم کار را بسیار هجومی آغاز کردند و از همان دقایق اولیه از هر فرصتی برای از میان برداشتن بازیکنان حریف استفاده می‌کردند. تیم Team Liquid در دقیقه ۲۰ به سراغ روشان رفت و پس از به دست آوردن Aegis درگیری جدیدی را آغاز کرد که تماما به نفع آنها بود. این تیم در این نبرد موفق شد تا علاوه بر از بین بردن چندین نفر از یاران حریف، تاور دوم لاین میانی را نیز تخریب کند. تیم Team Liquid پس از آن خط بالایی حریف را هدف قرار داد و پس از نابودی تاور دوم این ناحیه به عقب بازگشت. تیم Team Liquid در دقیقه ۲۵ برای نابودی تاور دوم لاین پایینی تیم PSG.LGD اقدام کرد که با دفاع مستحکم حریف مواجه شد و پس از کشته‌شدن دو تن از هم‌تیمی‌ها مجبور به عقب‌نشینی شد. تیم PSG.LGD که هنوز امید به پیروزی داشت، به لاین پایینی رقیب رفت و تاور دوم آنها را در هم کوبید، اما طولی نکشید که Team Liquid فایت جدیدی را در لاین میانی آغاز کرد و پس از کشتن تمام بازیکنان حریف به کار تاور این قسمت پایان داد. پس از آن درگیری‌های دیگری میان دو تیم رخ داد که از هر دو تیم کشته‌هایی بر جا گذاشت. در ادامه تیم PSG.LGD با هر زحمتی که بود، درگیری‌هایی را به نفع خود به پایان رساند و در دقیقه ۳۳ به سراغ روشان رفت و Aegis را تصاحب کرد. تیم PSG.LGD که تسلط بیشتری به بازی یافته بود، درگیری‌های بعدی را با موفقیت پشت سر گذاشت و با هجوم به های‌گراند نهایتا در دقیقه ۳۷ به پیروزی رسید.

در بازی دوم تیم PSG.LGD از اشتباه فردی کروکی استفاده کرد و پیش از شروع تایمر بازی او را برای لحظاتی از جریان بازی دور کرد. در این بازی تیم PSG.LGD به سبب انتخاب‌های خود برتری خوبی به حریف داشت و از اکثر فایت‌ها سربلند بیرون آمد. این تیم در درگیری بزرگ دقیقه ۱۵ تمام بازیکنان حریف را از بین برد و تسلط خود به بازی را تا حد زیادی به اثبات رساند. تیم Team Liquid که همچنان به کسب پیروزی می‌اندیشید، در دقیقه ۱۷ به سراغ روشان رفت و Aegis را به دست آورد، اما در این لحظه PSG.LGD وارد درگیری دیگری با حریف شد که از هر دو تیم چندین بازیکن کشته شدند. پس از آن در جنگل تیم PSG.LGD فایت دیگری اتفاق افتاد و میراکل یک رمپیج زیبا به ثبت رساند. درست از این لحظه بازی رنگ و بوی تازه‌ای گرفت و تیم Team Liquid که در بیشتر درگیری‌های قبلی نتیجه مطلوبی کسب نکرده بود، به جریان بازی بازگشت و در درگیری بعدی را نیز با موفقیت پشت سر گذاشت. در دقیقه ۲۶ تیم Team Liquid با زورگویی تمام به های‌گراند حریف هجوم برد، ولی به در بسته خورد و چندین بازیکن خود را از دست داد. تیم Team Liquid در دقیقه ۲۸ روشان را از پای در آورد و دقایقی بعد با هجوم به های‌گراند حریف به پیروزی رسید.

EPICENTER XL

بازی سوم تا دقیقه ۲۳ به گونه‌ای دنبال می‌شد که در برخی از درگیری‌ها تیم PSG.LGD و در برخی دیگر تیم Team Liquid موفق ظاهر شد، اما درست در این دقیقه فایت بزرگی اتفاق افتاد که در آن Team Liquid تمام بازیکنان حریف را از بین برد. تیم Team Liquid پس از آن به سراغ لاین بالایی حریف رفت و پس از پیروزی در یک فایت به کار تاور دوم این قسمت پایان داد. تیم PSG.LGD در دقیقه ۲۷ روشان را از پای در آورد و به لاین بالایی حریف هجوم برد که به تخریب دو تاور حریف منتهی شد؛ از طرف مقابل هم تیم PSG.LGD دو تاور پایینی حریف را از میان برداشت. در درگیری دقیقه ۳۷ تیم Team Liquid بیشتر بازیکنان حریف را از مقابل برداشت و بی‌درنگ به سراغ روشان رفت. این تیم در ادامه لاین میانی حریف را هدف قرار داد و تاور و باراکس‌های این قسمت را به کلی نابود کرد. تیم Team Liquid پس از آن به لاین پایینی رفت تا تاور و باراکس‌های این قسمت را نیز تخریب کند، اما در این لحظه تیم PSG.LGD به کار همه بازیکنان حریف خاتمه داد و با حمله به های‌گراند حریف، پیروزی دیگری به نام خود به ثبت رساند.

در بازی چهارم این دیدار تیم PSG.LGD با آرامش خاطر بیشتر بازی را دنبال می‌کرد و تیم Team Liquid به آب و آتش می‌زد تا نتیجه بازی را به تساوی بکشاند. این بازی با کشته‌شدن xNova از تیم PSG.LGD پیش از شروع تایمر بازی آغاز شد و بازی تا دقیقه ۱۹ نتیجه تقریبا برابری داشت، اما در این لحظه تیم PSG.LGD درگیری جدیدی در لاین بالایی آغاز کرد و موفق شد تا سه تن از بازیکنان حریف را از میان ببرد. تیم PSG.LGD در دقیقه ۲۰ روشان را از پای در آورد و در این لحظه Team Liquid وارد عمل شد و توانست دو بازیکن حریف را از مقابل بردارد. دو دقیقه بعد تیم PSG.LGD وارد جنگل تیم حریف شد و در درگیری این قسمت هم به موفقیت رسید. این تیم در دقیقه ۲۵ وارد فایت جدیدی شد و به خاطر تسلط بیشتری که به بازی داشت، این نبرد تماما به نفع آنها خاتمه یافت. تیم Team Liquid در دقیقه ۳۰ برای کشتن روشان اقدام کرد که با دخالت به موقع PSG.LGD به در بسته خورد و تمام بازیکنان این تیم یکی پس از دیگری کشته شدند. تیم PSG.LGD که فرصت را مناسب می‌دید، روشان را از پای در آورد و به دنبال آن باراکس‌ها و تاور لاین میانی حریف را تخریب کرد. تیم PSG.LGD با فشارهای بی‌امان و پس از پیروزی در فایت نهایی نهایتا در دقیقه ۳۵ تیم حریف را وادار به اعلام شکست کرد و جایگاه نخست این دوره از مسابقات را به نام خود به ثبت رساند.

تیم‌های برتر و جوایز اهدا شده 

EPICENTER XL

رتبهتيممبلغ جایزهامتیاز
اولPSG.LGD۵۰۰ هزار دلار۷۵۰
دومTeam Liquid۲۰۰ هزار دلار۴۵۰
سومFlyToMoon۱۱۰ هزار دلار۲۲۵
چهارمVirtus.Pro۷۰ هزار دلار۷۵
پنجم-ششمOG۳۰ هزار دلار-
پنجم-ششمMineski۳۰ هزار دلار-
هفتم-هشتمpaiN Gaming۱۵ هزار دلار-
هفتم-هشتمTeam Secret۱۵ هزار دلار-
نهم-دهمcomplexity Gaming۱۰ هزار دلار-
نهم-دهمNewbee۱۰ هزار دلار-
یازدهم-دوازدهمTeam Empire۵ هزار دلار-
یازدهم-دوازدهمNatus Vincere۵ هزار دلار-
برای مطالعه‌ی تمام اخبار مرتبط به مسابقات بازی Dota 2 به این صفحه مراجعه کنید.


منبع Liquipedia
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده