// یکشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۱

چه انتظاراتی از کنفرانس یوبی سافت در E3 2018 داریم؟

کنفرانس مطبوعاتی یوبیسافت در E3 2018، پتانسیل تبدیل شدن به نمایشی جذاب از آثاری مورد انتظار و سورپرایزهایی هیجان‌انگیز را دارد.

یوبی‌سافت مشخصا می‌خواهد با لاین‌آپ شلوغ و جذابی پا به E3 2018 بگذارد

کنفرانس یوبی‌سافت در نمایشگاه E3 سال گذشته، بدون شک نمایشی پرهیجان و با انرژی زیاد بود که بسیاری از طرفداران این کمپانی را بیش از پیش به خود جذب کرد و در جلب دوباره‌ی نظر برخی از مخالفان آن‌ها نیز، موفق شد. مهم‌تر از نمایشِ مورد اشاره اما خود بازی‌هایی بودند که از سوی استودیوهای بازی‌سازی آن‌ها در این اواخر به دست‌مان رسیدند و سرگرمی‌های گوناگونی را تقدیم‌مان کردند. بازی‌هایی که همگی نشان می‌دادند یوبی‌سافت شاید کاملا به روزهای اوج خود بازنگشته باشد، ولی یقینا از بدترین زمان‌هایش فاصله‌ی معناداری گرفته و آرام‌آرام، دارد بهتر از قبل می‌شود. حالا دیگر نمی‌توان آن‌ها را به سادگی یک کمپانی بازی‌سازی که نباید به نمایش‌هایش توجه کنیم دانست و انصافا، وقتی صحبت به بازی‌های جدیدش می‌رسد، دلایل زیادی برای هیجان‌زده شدن وجود دارد. همه‌ی نکاتی که به بیان کردن‌شان پرداختم به کنار، یوبی‌سافت مشخصا می‌خواهد با لاین‌آپ شلوغ و جذب‌کننده‌ای پا به E3 2018 بگذارد و حتی فارغ از سورپرایزها یا ساخته‌های معرفی نشده‌ای که آرزوی دیدن‌شان را داریم، همین حالا هم همه‌چیز آن‌قدر زیاد و بزرگ جلوه می‌کند که مخاطب به دنبال دلیل دیگری برای داشتن احساسی مثبت نسبت به کنفرانس این کمپانی، نباشد. پس حالا، بهترین کاری که از پس انجام دادن آن برمی‌آییم، شیرجه زدن به درون تمام اطلاعات رسمی و شایعه‌های مرتبط با نمایش یوبی‌سافت در ساعت ۰۰:۳۰ دقیقه بامداد ۲۲ خرداد به وقت ایران است، تا ببینیم خالقان چندتا از محبوب‌ترین مجموعههای دنیای گیم در سال‌های اخیر، این‌بار چه چیزهایی را قطعا یا احتمالا برای‌مان کنار گذاشته‌اند.

The Division 2

The Division 2

The Division

The Division، با آن که هرگز یک اثر کامل و ارزشمند نبود و مثل خیلی از ساخته‌های دیگر یوبی‌سافت در سال‌های گذشته، پس از عرضه‌اش ابدا به اندازه‌ی تریلرها و اطلاعات منتشرشده از سوی سازندگانش خواستنی جلوه نکرد، در طول سال‌های اخیر آن‌قدر با به‌روزرسانی‌ها و دریافت محتواهای تازه‌تر غنی شد، که حالا انگار خیلی به آن‌چیزی شباهت پیدا کرده است که از ابتدا طرفداران انتظارش را داشتند. در عین حال، این حقیقت که یوبی‌سافت در سال‌های اخیر به خوبی از اشتباهاتش درس گرفته است و دارد در نسخه‌ی تازه‌ی مجموعههایش، آن‌ها را به استانداردهایی که گیمرها از آثار این کمپانی فرانسوی می‌خواهند نزدیک‌تر می‌کند و با توجه به صحبت‌های سازندگان The Division 2 نیز می‌توان فهمید که آن‌ها قصد ارائه‌ی یک اثر بزرگ‌تر، پرمحتواتر و دوست‌داشتنی‌تر در مقایسه با نسخه‌ی اول را دارند که در عین دریافت پشتیبانی‌های طولانی، برای تبدیل شدن به ساخته‌ای لایق احترام نیاز به گذراندن زمانی طولانی را نداشته باشد، می‌شود به بازگشت این مجموعه در قامتی جذاب‌تر امیدوار بود. بالاخره، همین که سازندگان بازی گفته‌اند که از تمام اتفاقات مثبت افتاده در سال‌های اخیر برای The Division برای آفریدن نسخه‌ای جدید و درخورِ بازیکنان یاد گرفته‌اند، خودش به اندازه‌ی کافی آرامش‌بخش جلوه می‌کند. استیج‌های یوبی‌سافت، همیشه بزرگ بوده‌اند. تریلرهای آن‌ها همواره فوق‌العاده جلوه کرده‌اند و از آن‌جایی که سازندگان مدت‌ها است که به دوست‌داران مجموعه‌ی The Division، قول رونمایی بزرگ و خاصی را داده‌اند، ما از حضور خوب خود The Division 2 در E3 2018 مطمئن هستیم. اما چند درخواست هم داریم. لطفا اگر می‌خواهید تریلری از بازی را در کنفرانس مایکروسافت به تصویر بکشید، قسمت‌های اصلی و خفن‌تر را برای کنفرانس خودتان نگه دارید. از آن مهم‌تر، خواهشا همان‌چیزی را نشان بدهید که قرار است عرضه بشود. چه در گیم‌پلی و صد البته، چه در گرافیک!

Assassin’s Creed: Odyssey

Assassin’s Creed: Odyssey

تازه‌ترین نسخه از مجموعه Assassin's Creed، آن‌قدر ناخواسته اطلاعاتش لو رفت که یوبی‌سافت وادار به معرفی رسمی آن با استفاده از تیزری چهار ثانیه‌ای شد. اثری که بر طبق شایعه‌ها، احتمال می‌دهیم دو شخصیت اصلی زن و مرد جداگانه برای روایت قصه‌ی آن در نظر گرفته شده باشند که خودتان می‌توانید از بین این دو، پروتاگونیستی که می‌خواهید با استفاده از او پا به داستان بازی که در یونان جریان پیدا کرده است بگذارید را انتخاب کنید. بازی احتمالا دنباله‌ای بر Assassin's Creed: Origins خواهد بود و در عین حال قرار نیست که بایِک و آیا را به عنوان کاراکترهای اصلی‌اش ببینیم و در آن، شاهد قهرمانان تازه‌ای هستیم. راستی، باز هم بر طبق اطلاعاتی تاییدنشده، Odyssey نخستین نسخه از این مجموعه بازی‌ها است که هم عناصر RPG حاضر در گیم‌پلی را بیشتر از قبل می‌کند و هم در آن امکان انتخاب دیالوگ‌ها توسط گیمر، وجود دارد. هر آن‌چه که باشد، یوبی‌سافت اگر می‌خواهد به این زودی مجددا ما را از دیدن یک «فرقه‌ی قاتلان» دیگر هیجان‌زده کند، باید تریلرهایی بزرگ و عالی و از آن مهم‌تر، اثری پرشده از ویژگی‌های جدید که با بهبودهای بسیار زیادی مواجه شده و در قسمت‌های گوناگونی به کمال رسیده است را نشان‌مان دهد. چون این‌روزها، هیچ‌کس حوصله‌ی تکرار مکررات را ندارد.

Beyond Good and Evil 2

Beyond Good and Evil 2

پس از مدت‌ها انتظار کشیدنِ طرفداران نسخه‌ی اول بازی Beyond Good and Evil، بالاخره یوبی‌سافت در E3 2017 از قسمت دوم این مجموعه رونمایی کرد. رونمایی دوست‌داشتنی و جذابی که مسبب خوشحال شدن عده‌ی قابل توجهی از مخاطبان شد و در ادامه با صحبت‌های خاصی که درباره‌ی بازی شنیدیم، در به وجد آوردن خیلی‌ها موفق بود. اثری که در آن شخصیت اصلی داستان را خودتان می‌سازید و در همراهی با او، پا به داستانی جاه‌طلبانه و جذاب می‌گذارید. افزون بر این‌ها، اندک جلوه‌های دیده‌شده از ساخته‌ی میشل انسل، خبر از یک بازی با گرافیک بالا می‌دهند که به گفته‌ی خود او، قرار است جهانی بزرگ و غنی و یک گیم‌پلی تحسین‌برانگیز و سرگرم‌کننده داشته باشد. در E3 امسال اما ما حوصله‌ی شنیدن چنین حرف‌هایی را نداریم. به جای این‌ها، دل‌مان تماشای یک ویدیو نسبتا بلند از گیم‌پلی بازی را می‌خواهد که هم حجم بالایی از ارزش‌های Beyond Good and Evil 2 را با دیدن آن بشناسیم، هم به کمکش بیشتر از قبل، تمام هویت محصول مورد بحث را درک کنیم. این وسط، موردی که می‌تواند خوشی‌های‌مان را تکمیل کند هم چیزی جز اعلام تاریخ عرضه‌ی رسمی بازی نیست.

For Honor

For Honor

انصافا یوبی‌سافت در این اواخر هر چیزی را هم که اثبات نکرده باشد، نشان داده در پشتیبانی طولانی‌مدت از بازی‌های خود، مهارتی لایق احترام دارد. از Tom Clancy's Rainbow Six Siege که در عین گذشتن نزدیک به سه سال از عرضه‌اش، هنوز مدام آن‌قدر با به‌روزرسانی‌ها و بسته‌های الحاقی جدید تغذیه می‌شود که حالا تقریبا به جرئت می‌توان گفت تبدیل به اثری کیلومترها جلوتر از نسخه‌ی ابتدایی خود شده است گرفته تا همین Ghost Recon: Wildlands که داشتیم آرام‌آرام فراموشش می‌کردیم و ناگهان حضور سم فیشر دوست‌داشتنی و محبوب در آن، باعث شد دوباره نامش بر سر زبان‌ها بیوفتد. حالا این‌روزها، For Honor شاید اصلی‌ترین ساخته‌ای باشد که کمپانی فرانسوی، مدام سعی به حفظ بازیکنانش، افزودن گیمرهایی جدید به جامعه‌ی مخاطبان آن و جذاب‌تر کردنش دارد. به همین سبب و با مد نظر قرار دادن این که حضور For Honor در E3 2018 تایید شده است، ما هم انتظار ساده‌ای از سازندگانش داریم؛ چند محتوای تازه و جذاب برای بازی‌تان نشان بدهید. ولی لطفا این کار، بیشتر از پخش شدن تریلری دو دقیقه‌ای وقت کنفرانس را نگیرد.

Skull & Bones

Skull & Bones

بازی Skull & Bones که در E3 سال گذشته برای نخستین بار معرفی شد، عملا هنوز اثر ناشناخته‌ای به نظر می‌رسد. بله، ما می‌دانیم که بازی بر پایه‌ی نبردها و دزدی‌های دریایی در اقیانوس هند خواهد بود و در آن تجربه‌ای تماما آنلاین، که متشکل از حالات مختلف مولتی‌پلیر و کمپین داستانی با حضور شخصیت‌هایی نمادین هست را می‌بینیم. این حقیقت که اثر، ایده‌ی اصلی‌اش را از روی مبارزات دریایی و در کل قسمت‌هایی از Assassin's Creed IV: Black Flag که در آن‌ها روی کشتی‌مان به حرکت درون دریاها می‌پرداختیم برداشته است هم یکی از محدود دانسته‌های‌مان درباره‌ی آی‌پی تازه‌ی یوبی‌سافت به حساب می‌آید. اما اگر حقیقتش را بخواهید، تنها داده‌ی واقعی حاضر در دستان ما آن است که این اثر در سال مالی بعدی و پیش از تاریخ دوازدهم فروردین‌ماه ۱۳۹۹ (۳۱ مارس ۲۰۲۰) عرضه خواهد شد. همین! این که واقعا Skull and Bones در گیم‌پلی، گرافیک و حتی داستان، چه چیزهایی را به چه اشکالی تقدیم‌مان خواهد کرد، بعد از همه‌ی این مدت، هنوز هم علامت سوال بزرگی به نظر می‌رسد. پس باید به کنفرانس مطبوعاتی یوبی‌سافت در E3 2018 چشم بدوزیم و برای شناخت بیشتر آن، احتمالا منتظر دیدن یک تریلر سینمایی، یک تریلر از گیم‌پلی و مقداری هم شنیدن صحبت‌هایی که روی استیج از زبان سازندگان آن بیان خواهند شد، باشیم.

Starlink: Battle for Atlas

Starlink: Battle for Atlas

در Starlink: Battle for Atlas، شما شانس اتصال مدل‌های سفینه‌های فضایی و خلبان آن‌ها به کنترلرتان و شخصی‌سازی همه‌چیز به کمک تغییر ایجاد کردن در همین اسباب‌بازی‌ها را دارید

Starlink: Battle for Atlas، ساخته‌ی جدید یوبی‌سافت است که در پاییز سال میلادی جاری، برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و نینتندو سوییچ عرضه می‌شود. یک اثر اکشن‌ادونچر تازه که در آن با ساختن کشتی فضایی مورد علاقه‌ی خودتان، وارد سفری مابین سیارات گوناگون می‌شوید و با در دست گرفتن فرماندهی گروهی از خلبان‌های میان‌ستاره‌ای، درون نبردهایی که داخل فضا و سطح سیارات به صورت سوم‌شخص دنبال می‌شوند، شرکت می‌کنید. با این حال، یکی از جالب‌ترین نکاتی که باعث می‌شوند برای تجربه کردن Starlink: Battle for Atlas هیجان‌زده باشیم، به ترکیب گیم‌پلی اثر با اسباب‌بازی‌هایی واقعی مربوط می‌شود؛ به طوری که شما با اتصال مدل‌های سفینه‌های فضایی و خلبان آن‌ها به کنترلرتان که قابلیت دست‌کاری سفینه‌ها و ساخت چیزی که دوست دارید به سواری با آن بپردازید را به شما می‌بخشند، حسی سرتاسر تازگی و جذابیت را لمس می‌کنید. حتی گیمرها، می‌توانند با عوض کردن مجسمه‌ی خلبانی که موقع تجربه‌ی محصول به کنترلر خود متصل کرده‌اند، بازی را با کاراکترهایی مختلف تجربه کنند که خودش ویژگی سرگرم‌کننده و بامزه‌ای محسوب می‌شود. ولی وقتی صحبت از یک بازی با ویژگی‌های خاص به میان می‌آید، یقینا باید انتظار نمایش‌های و رونمایی‌های خاص از سوی کمپانی سازنده را نیز داشته باشیم. پس یوبی‌سافت اگر می‌خواهد Starlink: Battle for Atlas تبدیل به یک شکست ناراحت‌کننده نشود، باید در E3 2018، به بهترین شکل ممکن کاری کند که ما مخاطبان، صفر تا صد این ساخته‌اش را به درستی بشناسیم.

Transference

Transference

Transference: Enter the Home of a Mind، یکی دیگر از بازی‌های معرفی‌شده از سوی یوبی‌سافت در E3 2017 بود که به سبب جنس به خصوصی که داشت، از سوی دسته‌ی مشخصی از بازیکنان با استقبال مواجه شد. محصولی ترسناک و روان‌شناختی که با همکاری استودیو فیلم‌سازی اسپکچر‌ویژن آفریده شده است و در یک گیم‌پلی مبتنی بر واقعیت مجازی، به شما اجازه‌ی وارد شدن به ساختار ذهن انسان‌ها را می‌بخشد. این سوال، که چه اتفاقی می‌افتد اگر یک انسان ناشناس به ذهن شما و تمام تفکرات‌تان دست پیدا کند، دست‌مایه‌ای است که سازندگان با پرداختن به آن سعی به واکاوی افکار و ذهن آدم‌ها دارند. حال آن که ایده‌های بیان‌شده از سوی سازندگان، چه‌قدر در نهایت جواب خواهند داد و تا چه اندازه در عمل به نتیجه خواهند رسید، موضوع دیگری است که باید پس از عرضه‌ی اثر راجع به آن قضاوت کنیم. چرا که فعلا مثل خیلی از بازی‌های دیگر موجود در این لیست، Transference ساخته‌ای به حساب می‌آید که ما از یوبی‌سافت معرفی دقیق‌تر و بهتر آن را می‌خواهیم و انتظار داریم که پس از دیدن تریلرهایش در E3 امسال، به سادگی بتوانیم درباره‌ی میل‌مان به خرید یا عدم خرید آن، تصمیم‌گیری کنیم.

The Crew 2

The Crew 2

The Crew 2، به عنوان ساخته‌ای جهان‌باز، ریسینگ و بزرگ از سوی یوبی‌سافت، مثل یکی دیگر از آی‌پی‌های جدید آن‌ها یعنی Tom Clancy's The Division، در قسمت اول خود نتوانست به آن موفقیت‌هایی که انتظارشان را داشتیم، دست پیدا کند. حالا اما کمپانی فرانسوی، با کار کردن روی نقاط ضعف The Crew و بخشیدن تنوعی فوق‌العاده به وسایل نقلیه‌ی حاضر در قسمت دوم، قصد جبران کردن اشتباهاتش و عرضه‌ی یک بازی کاملا سرگرم‌کننده و جذاب که حتی در طولانی‌مدت از نفس نمی‌افتد را دارد. محصولی که به سبب شناخته‌شده بودن و معرفی کاملش در تریلرهایی متفاوت، دیگر نیاز به زیاد صحبت کردن درباره‌ی آن نیست و در تاریخ ۲۹ ژوئن (۸ تیر) روی پلتفرم‌های PS4، ایکس باکس وان و PC عرضه می‌شود. با این اوصاف، می‌توان فهمید که احتمالا حضور The Crew 2 در نمایشِ E3 2018 یوبی‌سافت، به نشان دادن تریلری کوتاه از گیم‌پلی آن محدود خواهد بود و بعید به نظر می‌رسد که بازی استودیو آیوِری تاور، زمانی محسوس از کنفرانس را به خودش اختصاص دهد.

Tom Clancy

نسخه‌ی جدید بازی Splinter Cell

حقیقت آن است که ما هیچ خبر قطعی و موثقی درباره‌ی بازگشت مجموعه Spilenter Cell به دنیای گیم نداریم و صرفا از روی شایعه‌هایی که بعد از لیست شدن نام این بازی در یکی از خرده‌فروشی‌ها اتفاق افتاد، احتمال دیده‌شدنش در E3 2018 را می‌دهیم. با این حال از آن‌جایی که Rage 2 هم یکی از آثاری بود که در کنار Spilenter Cell نام‌شان را قبل از رونمایی رسمی توسط بتسدا داخل لیست همان خرده‌فروشی دیدیم، حالا شک‌مان بیشتر از قبل نیز شده است و پرهیجان‌تر، با انتظار دیدن یک Spilenter Cell جذاب، چشم به کنفرانس مطبوعاتی یوبی‌سافت می‌دوزیم. مخصوصا که حالا به قول خود سم فیشر، او تنها مامور مخفی باقی‌مانده از بین شخصیت‌های شناخته‌شده و قدیمی دنیای گیم است و ما نیز بیشتر از تمامی سال‌های اخیر، مشتاق تجربه کردن قصه‌ای جدید با محوریت او و لذت بردن از خزیدن درون سایه‌ها و شلیک کردن با تفنگ‌های کم‌صدا هستیم.

Prince of Persia

نسخه‌ی جدید بازی Prince of Persia

حرف زدن درباره‌ی Prince of Persia جدید، بیشتر از آن که برآمده از اخبار رسمی یا شایعه‌ها باشد، صرفا با این ارتباط دارد که ما چه‌قدر آرزوی رویارویی با چنین اثری را داریم

صحبت کردن راجع به عرضه‌ی نسخه‌ای جدید از مجموعه‌ی شناخته‌شده و قدیمی Prince of Persia، بیشتر از آن که برآمده از اخبار رسمی یا شایعه‌ها باشد، صرفا با این ارتباط دارد که ما چه‌قدر آرزوی رویارویی با چنین اثری را داریم. چند ماه قبل، توئیت‌های رسمی‌ای از سوی سازندگان نسخه‌های قبلی مجموعه مبنی بر آن که این سری صرفا در حالت ایستایی به سر می‌برد اما ساخت قسمت جدید آن از دستور کار خارج نشده است، منتشر شدند. توئیت‌هایی که ما را به دیدن Prince of Persia در قد و قامتی نسل هشتمی امیدوار کردند و در عین حال، چیز خاصی هم برای گفتن نداشتند. شاید روزگاری به سبب معرفی شدن مجموعه‌ی Assassin's Creed به عنوان اثری بیرون‌کشیده‌شده از این سری، دیگر نمی‌توانستیم امیدوار به دیدن یک Prince of Persia تازه باشیم ولی حالا انصافا آن‌قدر «فرقه‌ی قاتلان» تبدیل به مجموعه‌ی هویت‌دار و جداگانه‌ای شده است، که بتوانیم عرضه‌ی این ۲ را کاملا بی‌ارتباط با یکدیگر بدانیم. در هر حالت، اگر یوبی‌سافت به دنبال سورپرایز کردن دیوانه‌وار ما باشد، این بهترین راهی است که آن‌ها می‌توانند با پیمودنش، هایپ طرفداران خود را به سقف برسانند.

Valiant Hearts: The Great War

با همه‌ی این‌ها، قطعا کمپانی فرانسوی و محبوب یوبی‌سافت، می‌تواند چیزهایی کاملا متفاوت از موارد بیان‌شده را نیز در طول کنفرانس خود، تقدیم‌مان کند. ممکن است چشم‌مان به یک آی‌پی جدید و ناشناخته باز شود. ممکن است دوباره آن‌ها محصولی با همکاری نینتندو که به صورت انحصاری برای کنسول سوییچ عرضه می‌شود را معرفی کنند، تریلرهای نسخه‌ی جدید Just Dance را به تصویر بکشند و این احتمال که ناگهان سر و کله‌ی Watch Dogs 3 وسط همه‌ی موارد دیگر پیدا شود نیز، وجود دارد. افزون بر تمامی این‌ها، موقع تماشای کنفرانس یوبی‌سافت، شخصا امید کمی نسبت به معرفی یک بازی هنری و دوبعدی جدید که به کمک UbiArt Framework خلق شده باشد را نیز دارم. موتور بازی‌سازی خاصی که یوبی‌سافت به کمک آن هم سرگرمی‌های شیرینی همچون قسمت‌های مختلف مجموعه Rayman را تحویل‌مان داد، هم شانس تجربه‌ی احساسیِ زندگی در نقش شاهزاده‌ی نور با Child of Light را برای‌مان آفرید و هم با Valiant Hearts: The Great War، ثابت کرد نشان دادن تصویری واقع‌گرایانه و قابل لمس از جنگ‌های زجرآور و ناراحت‌کننده‌ی انسان‌ها، بیشتر از گرافیک‌های خارق‌العاده، به قصه‌گویی‌هایی دل‌نشین و باورپذیر احتیاج دارد. راستش را بخواهید، خود من هم ابدا نمی‌دانم که چرا یوبی‌سافت در سال‌های اخیر دیگر اثری ساخته‌شده با UbiArt Framework و در حال و هوای ساخته‌های مورد بحث را عرضه نکرده است، اما امیدوارم این ماجرا در E3 2018 با یک رونمایی جذاب، به پایان برسد.

حالا شما انتظارات‌تان از یوبی‌سافت در بزرگ‌ترین نمایشگاه دنیای بازی‌های ویدیویی را بیان کنید. مابین مواردی که از آن‌ها نام بردیم، بیشتر از هر چیز انتظار کدام بازی‌ها را می‌کشید؟ شاید هم ساخته‌ی ویژه‌ای مد نظرتان باشد که ما کوچک‌ترین اشاره‌ای هم به آن نکرده‌ایم و بیشتر از هر چیز دیگری، علاقه‌مند به مشاهده‌اش در این کنفرانس مطبوعاتی هستید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده