نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۱

واکنش منتقدان به فیلم Ocean's 8 - هشت یار اوشن

فیلم اکشن و کمدی هشت یار اوشن (Ocean's 8) با بازی کیت بلانشت و ان هتوی به‌تازگی به روی پرده سینماها رفته و توانسته امتیازات خوب و متوسط بسیار زیادی را دریافت کند.

فیلم Ocean's 8 یا «هشت یار اوشن»، یکی از جدیدترین آثار اکشن، هیجان انگیز، کمدی و جنایی کمپانی برادران وارنر (Warner Bros. Pictures) است که به‌دست گری راس، کارگردان فیلم‌های The Free State of Jones (دولت آزاد جونز)، The Hunger Games (عطش مبارزه) و Big (بزرگ)، کارگردانی شده است. در فیلم هشت یار اوشن، بازیگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبی همچون ساندرا بولاک در نقش دبی اوشن، کیت بلانشت در نقش شریک دِبی اوشن یعنی لو، ان هتوی در نقش دافنه کلوگر، ریانا خواننده معروف سبک پاپ در نقش ناین بال، هلنا بونهام کارتر در نقش طراح لباسی به نام رز ویل، میندی کالینگ در نقش جواهرسازی به نام آمیتا، سارا پاولسن در نقش تامی، نورا لوم معروف به آکوافینا در نقش دزدی به نام کونستانس، ریچارد آرمیتاژ در نقش دلال هنری‌ای به نام کلاود بکر و جیمز کوردن در نقش جان فریزیر و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند. علاوه بر بازیگران اصلی، چندین هنرمند بسیار محبوب دیگر مانند جی جی حدید، کایلی جنر، مت دیمون، کندال جنر، داکوتا فنینگ، زین ملک، مری لوئیس ویلسون، کیم کارداشیان و غیره در این اثر حضور کوتاهی خواهند داشت.

فیلم هشت یار اوشن در تاریخ ۵ ژوئن سال جاری میلادی (۱۵ خرداد ۱۳۹۷) در تالار الیس تالی که در شهر نیویورک قرار دارد، برای اولین بار رونمایی شده است. این فیلم تا به امروز امتیاز ۶۱ را از بین ۴۶ نقد فیلم که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به دست آورده است. مجموعه فیلم‌های یاران اوشن، از فیلم‌های محبوب دهه گذشته در ژانر سرقت بودند و تِم کمدی نیز به موفقیت آن‌ها در گیشه کمک فراوانی کرد. کارگردانی هر سه فیلم بر عهده استیون سودربرگ، کارگردان آمریکایی برنده جایزه اسکار بود. فیلم ابتدایی در سال ۲۰۰۱ اکران شد و در آن بازیگرانی همچون جرج کلونی، برد پیت، مت دیمون، اندی گارسیا، برنی مک و دان چیدل به ایفای نقش پرداختند. حال در این قسمت جدید، کلیت داستان کمی متفاوت‌تر از قسمت‌های قبلی است و استیون سودربرگ یکی از تهیه کنندگان این پروژه محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که فیلم Ocean's 8 برای اکران در تاریخ ۸ ژوئن ۲۰۱۸ (۱۸ خردادماه ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده بود.

از آنجا که مدتی است که فیلم Ocean's 8 در تالار الیس تالی به نمایش درآمده و مدتی هم از اکران رسمی آن می‌گذرد، منتقدین مطرح جهانی نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم Ocean's 8 از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی رسمی داستان این فیلم را که توسط کمپانی Warner Bros. Pictures منتشر شده هم بخوانید:

در این فیلم جریان به طور کلی تغییر کرده و ما در این داستان با «اوشن‌های» جدیدی روبه‌رو خواهیم شد. در داستان این فیلم، هشت زن زیر نظر دبی اوشن (با بازی ساندرا بولاک) رهبری می‌شوند و قرار است در مراسم سالانه‌ی شهر نیویورک به نام Met Gala، یک عملیات سرقت غیرممکن را انجام دهند.

Oceans Eight

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم Ocean's 8 بیندازیم:

ویلیام بیبیانی | آی جی ان

۸۹ از ۱۰۰

فیلم هشت یار اوشن بهترین و رضایت‌بخش‌ترین قسمت این مجموعه محسوب می‌شود. تمام بازیگران آن ستاره‌اند و کاملا بی‌عیب و نقص هستند. همین تغییر مرکز تمرکز باعث به وجود آمدن بینش دقیق می‌شود و خود دزدی این داستان، هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده است. با این حال، این اثر کمبودهایی دارد که باعث ساخت سبک فیلم می‌شود و همین سبک، یک موضوع غیرقابل انکار است و اصلا نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

رکس رید | آبزرور

۷۵ از ۱۰۰

تمام بازیگران ستاره‌ای که در این اثر حضور داشتند، در جنبش #MeToo هم نقش تاثیرگذاری را ایفا کردند. آنها با ایفای نقش خود در این اثر نشان دادند که زنان توانمند و قدرتمند می‌توانند درست به اندازه‌ی مردان باهوش باشند و فیلم‌های سرقتی سرگرم‌کننده و هوشمندانه‌ای را بسازند.

مانولا دارگیس | نیویورک تایمز

۷۰ از ۱۰۰

اگر بخواهیم بازیگران و انتخاب هنرمندان آن را در نظر نگیریم، این فیلم از لحاظ روایتی و ظاهری تقریبا شباهت زیادی به قسمت‌های قبلی این مجموعه محبوب دارد، اما آن سبک دزدی و جذابیت بصری قسمت قبل در این اثر خیلی به چشم نمی‌خورد.

دنیل وایت | آستین کرونیکل

۶۷ از ۱۰۰

با اینکه من پیچ و خم‌های بیشتری را از فیلم Ocean’s 8 انتظار داشتم، اما در کل می‌توان گفت که این اثر می‌تواند یک کار سرگرم‌کننده تابستانی و جادویی باشد.

Oceans Eight

استفانی زاکرک | تایم

۶۰ از ۱۰۰

با مشاهده چنین بازیگران بااستعداد و امیدوار کننده‌ای، به‌خصوص کارهای درخشانی که برای این اثر انجام شده، بیننده حس می‌کند که فیلم هشت یار اوشن باید یک اثر بسیار سرگرم‌کننده باشد، اما در عوض با یک فیلم متوسط و تقریبا غیرقابل قبول روبه‌رو می‌شود.

وینس مانچینی | آپروکس

۵۸ از ۱۰۰

عیب اصلی‌ای که فیلم هشت یار اوشن در خود دارد، این است که «جذابیت و باحال بودن شخصیت‌ها» اصلا ربط خاصی به داستان ندارد. این مسائل مربوط به پوستر یا حتی شاید مربوط به یکی از تریلر‌های فیلم باشد، اما اصلا ربطی به داستان یا خود فیلم ندارد.

مایکل فیلیپس | شیکاگو تریبون

۵۰ از ۱۰۰

این فیلم یک اثر صاف و هموار است و از آن بی‌استعدادی خاصی که دیگران صحبت می‌کنند بسیار دور است، اما آنطور که باید و شاید هم سرگرم‌کننده نیست. وقتی شما چنین تصویری را تماشا می‌کنید توقع یک اثر بسیار سرگرم‌کننده را دارید؛ مگر نه؟

جان هیزلتون | اسکرین اینترنشنال

۴۰ از ۱۰۰

بازیگر انگلیسی و مجری برنامه‌های تلویزیونی یعنی جیمز کوردن، نقش بزرگتری را در این اثر به‌دست آورد اما حتی جذابیت دوست‌داشتنی و همچنین ویژگی‌های سبک مخصوص به او هم نتوانست این اثر کمدی و اکشنی که به طرز عجیبی یکنواخت است، جذاب‌تر کند.

لازم به ذکر است که فیلم Ocean's 8 توانسته رتبه چهل و ششم را در لیست مورد بحث‌ترین آثار سینمایی سال ۲۰۱۸ از آن خود کند. همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Ocean's 8 نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای خوب و تقریبا جذاب بدانیم. به‌علاوه به نظر می‌رسد که با فیلم خیلی خوبی رو‌به‌رو هستیم که به احتمال زیاد جمع کثیری از طرفداران آثار سینمایی و بینندگان اینگونه کارها از آن راضی و خشنود خواهند بود؛ هرچند که نسبت به منتقدان، بینندگان کمتری از این اثر راضی بودند و امتیاز تقریبا کمتری نسبت به منتقدان ارائه کرده‌اند. بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده