کوجیما اطلاعات تازهای درباره Death Stranding منتشر کرد [E3 2018]
هیدئو کوجیما راجع به Death Stranding، بازی انحصاری در راهش برای PS4، و نحوهی کار کردنش با بازیگران برای ساخت کات سینهای جذاب منحصربهفردش صحبت کرد.
تبلیغات
هیدئو کوجیما، کارگردان بازی Death Stranding، در یکی از پنلهای پخش زندهی رویدادهای صحنهی اصلی مراسم E3، اطلاعات جدیدی درمورد بازی در راه و نحوهی کار کردنش با بازیگران روی کات سینها ارائه کرد.
در زیر میتوانید خلاصهی مطالب عنوان شده در این پنل را بخوانید:
کوجیما تصمیم دارد که در جهت مخالف حس خوبی که آزادی عمل و حرکت به بازیکنان میدهد، حرکت کند. پای شخصیت بازی میتواند حین راه رفتن روی سنگها سر بخورد، او باید مراقب تعادلش حین راه رفتن باشد و همچنین حین گذر از رودخانه ممکن است فشار آب تعادل او را بهم بزند و با خودش ببرد. تمام این عناصر به دلیل الهامات کوجیما از Super Mario در این بازی وجود دارند. او با این مسئله که کارگردانان بعضی بازیها، کارگردانی و ساخت کات سینها را به اشخاص دیگر و در بعضی اوقات حتی استودیوهای دیگر میسپارند، بسیار مخالف است. او علاقهمند است که از ابتدا تا انتهای بازی تنها یک دوربین در جریان باشد و انتقال تصویر از بازی به کات سین به ظریفترین حالت ممکن انجام شود. این حرکت درست مثل ضبط موفقیتآمیز یک صحنهی اکشن طی یک برداشت، بسیار دشوار است. ساختن کات سینها برای کوجیما با ساختن فیلمهای سینمایی بسیار متفاوت است. او به پروسهی ساخت کات سینها، درست مثل پروسهی ساخت گیم پلی و خود بازی نگاه میکند. هر چیزی که او تولید میکند ماهیت دیجیتالی دارد؛ پس حضور در کنار بازیگران حین ضبط سر صحنه و دیدن عکس العملها و شنیدن ایدههای آنها درمورد اسکریپت برای او بسیار لذتبخش است. او شخصی ایده آل گرا است، اما اگر یکی از بازیگران ایدهای به او بدهد که باعث تقویت داستان یا ایفای نقش شخصیت شود، او به شدت از آن ایده استقبال خواهد کرد. او با استفاده از بازیگرانی خاص، انتظار دارد تا تاثیر آنها را روی شخصیتهایش ببیند. اگر مسئله فقط اسکن کردن ظاهر این بازیگران بود، اصلا دلیلی نداشت که آنها در پروسهی ساخت بازی حاضر باشند. همهی آنها با هم در حال ساخت این بازی هستند. وقتی او همکاری با نورمن ریداس را آغاز کرد، قصد داشت زوایایی از شخصیت این بازیگر را به مردم نشان دهد که کمتر دیده شده، اما آن ایدهها به لطف ایدهپردازیهای خود نورمن، دستخوش تغییراتی بزرگ شدند. این مسئله درمورد مدس میکلسن هم صدق میکند. ریداس و میکلسن ایدههای زیادی را به کوجیما ارائه کردند و این مسئله به مذاق او بسیار خوش آمد. ایجاد اعتماد بین دستاندرکاران برای ساخت یک بازی بسیار مهم و حیاتی است. طبیعت کوجیما باعث میشود که او از بازیگران بخواهد که بارها یک عمل را تکرار کنند تا نتیجهی حاصل آن چیزی بشود که او در ذهن دارد، اما این اقدام ممکن است خستهکننده و بعضا عذابآور باشد. او دوست دارد که شبیه کارگردانانی مثل بن افلک و کلینت ایستوود که خودشان زمانی بازیگر بودند، بهترین نتیجهی حاصل را از بازیگرانش بگیرد. طراحی لباس نورمن ریداس بسیار مشکل بود. تصمیم اولیه آن بود که لباس او به گونهای طراحی شود تا بیشتر از آنکه شبیه لباس و وسایل یک قهرمان باشد، ظاهری شبیه یک کارگر ساده به او بخشد. در طرحهای اولیه لباس او خیلی بیشتر به آنچه در میبینیم شباهت داشت، اما زیاد با دنیای بازی جور در نمیآمد. راه حلهای زیادی برای این مسئله مطرح شد و در نهایت یوجی شینکاوا طرح فعلی و نهایی را پیشنهاد داد که بسیار معمولیتر از بقیهی طرحها است.
اگر علاقه دارید که اطلاعات بیشتری دربارهی Death Stranding کسب کنید، میتوانید تصاویر فوق العادهی این بازی روی PS4 Pro را که روز گذشته منتشر شدند ببینید یا به تماشای تریلر گیم پلی به نمایش در آمدهی این بازی در مراسم E3 2018 بنشینید.
Death Stranding برای PS4 عرضه خواهد شد. زمان انتشار این بازی هنوز مشخص نیست.
داغترین مطالب روز