نویسنده: رضا علمی
// جمعه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۲

حضور ایتن هاوک در اقتباس تلویزیونی The Good Lord Bird

ایتن هاوک یکی از نویسندگان اقتباس تلویزیونی The Good Lord Bird کمپانی بلوم هاوس است و در این مجموعهٔ تلویزیونی ایفای نقش نیز خواهد کرد.

طبق گزارش سایت وِرایتی، ایتن هاوک، بازیگر، نویسنده و کارگردان آمریکایی، یکی از نویسندگان اقتباس تلویزیونی The Good Lord Bird کمپانی بلوم هاوس (Blumhouse) است و در این مجموعهٔ محدود تلویزیونی ایفای نقش نیز خواهد کرد. مجموعهٔ تلویزیونی The Good Lord Bird بر اساس رمانی با همین نام و نوشتهٔ جیمز مک‌براید ساخته خواهد شد؛ رمان جیمز مک‌براید برندهٔ جایزه کتاب ملی آمریکا (National Book Award) شده است. ایتن هاوک در این مجموعهٔ تلویزیونی کمپانی بلوم هاوس نقش شخصیتی به نام جان براون که یکی از سردمداران الغای قانون بردگی در ایالات متحده آمریکا بود را بر عهده خواهد داشت؛ ایتن هاوک به همراه مارک ریچارد (از نویسندگان سریال Fear of the Walking Dead)، نگارش فیلمنامهٔ این مجموعهٔ تلویزیونی را بر عهده خواهند داشت.

خلاصه داستان رسمی مجموعهٔ تلویزیونی The Good Lord Bird به شرح زیر است:

داستان پسری جوان که برده زاده شده است و به پیکار ضدبردگی جان براون ملحق می‌شود و از طرفی برای زنده ماندن خود را به شکل دختری درآورده است. هنری شکلفورد برده‌ای جوان است که در سال ۱۸۵۷ و در ناحیه کانزاس ایالات متحده آمریکا زندگی می‌کند، در زمانی که سرزمین وی به میدانِ جنگی بین مخالفان و موافقان برده‌داری تبدیل شده است. هنگامی که جان براون، رهبر مخالف برده‌داری به ناحیه کانزاس وارد می‌شود، بحث و جدلی بین او و اربابِ هنری درمی‌گیرد و خیلی زود بحث آنان به خشونت کشیده می‌شود. هنری مجبور می‌شود به همراه براون شهر خود را ترک کند؛ این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که براون فکر می‌کند هنری دختر است. طی ماه‌ها با هم بودن، هنری شخصیت خود را از جیمز براون که او را «پیاز کوچولو» خطاب می‌کند، برای زنده ماندن، مخفی نگه می‌دارد تا اینکه خود را در نبرد تاریخی هارپرز فری، یکی از رخدادهای مهم دوران جنگ داخلی آمریکا می‌بیند.

ایتن هاوک علاوه بر نویسندگی و نقش‌آفرینی، در کنار برایان تیلور، رایان هاوک، دیوید شیف و کمپانی بلوم هاوس، تهیه‌کنندگی اجرایی مجموعهٔ تلویزیونی The Good Lord Bird را بر عهده خواهد داشت.

ایتن هاوک سابقهٔ همکاری با کمپانی بلوم هاوس را در دو فیلم Sinister (شوم) و The Purge (پاکسازی) داشته است. از فیلم‌های معروف این بازیگر باکیفیت سینمای هالیوود می‌توان به Before Sunrise (پیش از طلوع)، Training Day (روز تعلیم)، Lord of War (ارباب جنگ)، Boyhood (پسرانگی)، Born to Be Blue (زاده برای افسردگی)، In a Valley of Violence (در درهٔ خشونت) و نسخهٔ جدید The Magnificent Seven (هفت دلاور) اشاره داشت.

 


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده