نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۲

واکنش منتقدان به انیمیشن The Incredibles 2 - شگفت انگیزان 2

انیمیشن کمدی، ماجراجویی و خانوادگی شگفت انگیزان 2 (The Incredibles 2) به‌تازگی به روی پرده سینماها رفته و توانسته امتیازات خوب بسیار زیادی را دریافت کند.

انیمیشن The Incredibles 2 یا «شگفت انگیزان 2»، یکی از جدیدترین آثار اکشن، ماجراجویی، علمی و تخیلی، هیجان‌انگیز، کمدی و خانوادگی کمپانی والت دیزنی استودیوز موشن پیکچرز (Walt Disney Studios Motion Pictures) است که به‌دست برد برد، نویسنده و کارگردان پروژه‌های زیادی از قبیل انیمیشن The Incredibles (شگفت انگیزان)، انیمیشن The Iron Giant (غول آهنی) و همچنین انیمیشن Ratatouille (موش سرآشپز)، کارگردانی شده است. در فیلم شگفت انگیزان 2، بازیگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبی همچون کریگ تی. نلسن در نقش باب پار، هالی هانتر در نقش هلن پار، سارا واول در نقش ویولت پار، هاک میلنر در نقش دش پار، ساموئل ال. جکسون در نقش فروزون، جان راتزنبرگر در نقش آندرماینر، برد برد در نقش ادنا مد، باب ادنکیرک در نقش وینستون دور، کاترین کینر در نقش اولین دور، جاناتان بانکز در نقش ریک دیکر، سوفیا بوش در نقش ووید و ایزابلا روسلینی در نقش امباسدور و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم شگفت‌انگیزان 2 در تاریخ ۵ ژوئن سال جاری میلادی (۱۵ خرداد ۱۳۹۷) در شهر لس آنجلس، برای اولین بار رونمایی شده است. این فیلم تا به امروز امتیاز ۸۰ را از بین ۴۹ نقد فیلم که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به دست آورده است. انیمیشن شگفت‌انگیزان 2 توسط جان واکر، تهیه کننده انیمیشن شگفت‌انگیزان و فیلم Tomorrowland (سرزمین فردا) و همچنین نیکول گریندل، تهیه کننده انیمیشن کوتاه Sanjay's Super Team (تیم محشر سانجای) و انیمیشن Toy Story 3 (داستان اسباب بازی 3)، تهیه شده است. لازم به ذکر است که انیمیشن The Incredibles 2 برای اکران در تاریخ ۱۵ ژوئن ۲۰۱۸ (۲۵ خرداد ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده بود. اگرچه زمان بسیار کمی از اکران عمومی این انیمیشن می‌گذرد اما این محصول در همین زمان هم توانست رکورد انیمیشن‌های دیگر را بزند و به فروش بسیار زیادی دست پیدا کند. این انیمیشن با فروش بالای خود در سه روز اول اکران توانست رکورد فروش انیمیشن Finding Dory (در جستجوی دوری) را بشکند و به نام خود ثبت کند. 

از آنجا که مدتی است که انیمیشن The Incredibles 2 در شهر لس آنجلس به نمایش درآمده و مدتی هم از اکران رسمی آن می‌گذرد، منتقدین مطرح جهانی نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد انیمیشن The Incredibles 2 از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی رسمی داستان این فیلم را که توسط کمپانی Walt Disney Studios Motion Pictures منتشر شده هم بخوانید:

بعد از گذشت ۱۴ سال انتظار، خانواده ابرقهرمانی داستان ما که با قسمت اول انیمیشن شگفت‌انگیزان به محبوبیت بسیار زیادی رسیدند، باری دیگر با انیمیشن شگفت‌انگیزان 2 به سینماها بازمی‌گردند. حال در این قسمت، هلن، مادر خانواده در مرکز توجهات قرار دارد. او، پدر خانواده یعنی باب را در خانه با ویولت و دش تنها می‌گذارد تا درست همانند انسان‌های معمولی، گذر روزانه یک زندگی بسیار معمولی و متوسط را در کنار یکدیگر تجربه کنند. قطعا این تغییر مسئولیت‌ها برای هر کسی سخت خواهد بود. حتی با گذشت مدت زمان کمی، این قضیه برای خانواده سخت‌تر هم می‌شود؛ زیرا آنها هنوز نمی‌دانند که فرزند کوچکشان یعنی جک جک هم درست همانند بقیه اعضای خانواده دارای قدرت‌های ابرانسانی است. زمانی که یک شخصیت منفی و شرور جدید یک نقشه بسیار خطرناک و هوشمندانه را طرح‌ریزی می‌کند، این خانواده ابرقهرمانی به همراه دوست‌شان یعنی لوسیوس بست ملقب به فروزون باید راهی پیدا کنند تا بتوانند همانند قبل با یکدیگر همکاری کنند؛ هرچند با تماشای این انیمیشن متوجه می‌شویم که عمل کردن به این موضوع همانند بیان کردن آن آسان نیست؛ حتی زمانی که همه آنها «شگفت‌انگیز» هستند.

The Incredibles 2

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم The Incredibles 2 بیندازیم:

دیوید ادلستاین | مجله نیویورک (ولچر)

۱۰۰ از ۱۰۰

انیمیشن شگفت انگیزان 2 برد برد، شباهت بسیار زیادی به قسمت قبلی مجموعه‌ی خود دارد. این اثر به عنوان یک انیمیشن بلند، لذت‌بخش است اما به عنوان یک اثر ابرقهرمانی، به‌شدت لذت‌بخش‌تر است. این اثر گواه بر این است که یک نفر (البته نه هر کسی، فقط برد برد) می‌تواند یک اثر ابرقهرمانی، آن هم با سبک آثار دنیای سینمایی مارول بسازد؛ اثری بسیار زیبا و باشکوه که دارای صحنه‌های اکشن حرفه‌ای است؛ نه فقط صحنه‌های شلوغ و پر هرج و مرج.

مویرا مک‌دونالد | سیاتل تایمز

۱۰۰ از ۱۰۰

از یک طرف تماشای شخصیت‌های شگفت‌انگیزان یا همان اعضای خانواده‌ی پار که با کمک دوست خود به نام فروزون لباس مخصوص را بر تن می‌کنند و به نجات دادن دنیا می‌روند، بسیار جذاب است و از طرف دیگر از آنجایی که این اثر انیمیشنی دارای یک داستان خانوادگی دوست‌داشتنی است، به خوبی می‌تواند خود را در دل بیننده جا کند. 

دیوید گریفین | آی جی ان

۹۲ از ۱۰۰

فیلمنامه بسیار قوی و کارگردانی بسیار خوب برد برد، توانسته این انیمیشن ماجراجویی را به یک سطح جدید و بالا ببرد. به جای اینکه این کارگردان بیاید و از آثار ابرقهرمانی تولید شده در ۱۴ سال اخیر تقلید کند، انیمیشن شگفت انگیزان 2 را به‌گونه‌ای ساخته که تجربه‌های جدیدتری را در آغوش بگیرد، در نوع خود اولین باشد و در نهایت تبدیل به یک اثر بسیار به‌یادماندنی شود. 

کلینت ورثینگتون | کانسیکوئنس آو ساوند

۹۱ از ۱۰۰

انیمیشن The Incredibles 2 به‌گونه‌ای ساخته شده که در سبک خود اولین است. این اثر خودش به تنهایی توانسته پایه‌های اصلی‌ای را که یک اثر ابرقهرمانی باید دارا باشد تکان بدهد. از طرف دیگر این اثر آنقدر صحنه‌های زیبا و اکشن حرفه‌ای دارد که به خوبی می‌تواند خود را در دل بیننده جا کند و با داستان خود دل هر کودک و بزرگسالی را به‌دست می‌آورد.

اولیور جونز | آبزرور

۸۸ از ۱۰۰

انیمیشن شگفت‌انگیزان 2 یکی از معدود دنباله‌هایی است که علی رغم برآورده کردن خواسته و انتظارها، مجموعه‌ای از اتفاقات جدید و شگفت‌انگیز هم به بیننده ارائه می‌کند.

The Incredibles 2

لیندزی بحر | آسوشیتد پرس

۷۵ از ۱۰۰

اگرچه این انیمیشن اثر خوبی به حساب می‌آید اما می‌توان گفت که درست همانند فیلم Ready Player One (بازیکن شماره یک آماده)، انگار هرچه به انتها نزدیک‌تر می‌شود، رشته‌ی داستان را از دست می‌دهد.

مت سینگر | اسکرین کراش

۷۰ از ۱۰۰

اینگونه می‌توان گفت که انیمیشن The Incredibles 2 تا حدودی شبیه به همان شخصیت جک-جک است؛ نسبتا کوچک، به‌شدت هوشمندانه، مملو از پتانسیل و قادر به تبدیل شدن به یک شکل جدید آن هم در کمتر از چندین ثانیه. 

بری هرتز | گلوب اند میل (تورنتو)

۵۰ از ۱۰۰

یک اثر بزرگ، آزار دهنده و تقریبا ناامید کننده.

میک راسل | سان فرانسیسکو کرونیکل

۵۰ از ۱۰۰

بالاخره بعد از گذشت ۱۴ سال انیمیشن The Incredibles 2 اکران شد و تقریبا درست به همین اندازه تماشا کردن آن به طول می‌انجامد.

لازم به ذکر است که انیمیشن The Incredibles 2 توانسته رتبه سی و یکم را در لیست بهترین و رتبه هجدهم را در لیست مورد بحث‌ترین آثار سینمایی سال ۲۰۱۸ از آن خود کند. همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که انیمیشن The Incredibles 2 نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای خوب و جذاب بدانیم. به‌علاوه به نظر می‌رسد که با انیمیشن خیلی خوبی رو‌به‌رو هستیم که به احتمال زیاد جمع کثیری از طرفداران آثار سینمایی و بینندگان اینگونه کارها از آن راضی و خشنود خواهند بود؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.

The Incredibles 2


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده